lapsella sattuu pyllyyn ei mene potalle kakalle, jelppiä

Tarjoushaukka

Jäsen
13.11.2010
192
0
16
tarpeeksi etelässä
yli 3 v tyttö oli kakannut housuun tällä vkolla jo toisen kerran sanoi että ei mee potalle ja tihtusti itkua että sattuu pyllyyn.
kovaltahan toi kakka vaikutti.
oon kattonu takapuoleen mutta en näe sielä mitään erikoista olen laittanut perusrasvaa.
mikäkähän tässä on, on aina valitellut että sattuu

meil on kans jouluherkut teettäny tuommosta. kakka on kovalla ja sitte se panttaa kunnes lopulta kikkareet pyörii alas yökkärin lahkeesta.. luumua ja paljon vettä, sitte banaani, mustikat, juustot yms tauolle vähäks aikaa

MAitotuoeteet, juustot sun muut vähemmälle, enemmän kuituja ja vettä. Ummetuslääkkeitä suosittelen kans.Meillä monesti kylvyn jälkeen kakka tulee helpoiten. Joskus kun on ollut oikein paha tilanne, oon sanonut että saa kakata vaikak sinen kylpyveteen, tai potta on ollut ammeen vieressä.

Tuo tuhru on just sitä mitä tulee sen kovan kakkapökäleen ohi ihan itsestään, eli silloin ummetus on päässyt jo pahaksi.

Meillä lapsella meni kesällä niin pahaksi ummetus,että tuli ihan iso haava/repeämä peräaukon suulle.Verta tippasi pönttöön asti.Polilla käytin monet kerrat,kun lapsi huusi kauhussaan pöntöllä että sattuu.Alkoi panttaamaan ja siitä tuli kierre että haava aina aukesi.

Microlaxilla ensin se kova kikkare veks ja sen jälkeen pegorionia, movicolia tms. alkuun reippaalla annostuksella ja sen jälkeen säännöllisesti. Julmaa ja sattuu, mutta suoleen tulee totaalitukos, jos kauan saa pantata sitä kovaa "tulppaa". Ja se tuhru on ns. "ohivuotoa", joka tulee "väkisin" se kovan tulpan ohi.