Kissa tuli taloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kastanja

Jäsen
01.01.1970
996
0
16
Helsinki
Meille tuli joulun alla ihana kissa. Rauhallinen ja ystävällinen. Olin tutustunut siihen jo aiemmin ja tiesin kissan luonteen ja että se sopisi hyvin perheeseemme. Sopiikin oikein hyvin, mutta...öisin se herättelee minua. Hyppii sänkyyn ja kurnuttaa ja maukuu ja kävelee selkäni päältä kunnes herään. Vaikuttaa että sillä olisi tylsää öisin, ja sitten se on ihan ratkiriemukas kun saa mut hereille. Alan vaan olla jo aika silmät ristissä välillä...voiko aikuista kissaa opettaa pois tuollaisilta tavoilta?

Makuuhuoneen ovi vaan kiinni. Mouruamista ja raapimista kestää varmasti jonkin aikaa, mutta lopulta paksukalloisinkin kissa oppii, että työ on turhaa jos ovi ei aukea.
Itse pidin ns. unikoulua kissallemme joskus muutamia vuosia sitten ennen toisen lapsen syntymää, kissa oli hyvin mieltynyt pinnasänkyyn ja olisi siellä sitten tietysti viihtynyt vauvan synnyttyäkin. Ja harrasti juurikin tuota päällä hyppimistä ja herättelyä, kun halusi seuraa keskellä yötä. Muutama viikko kuunneltiin rapsutusta ja mouruamista, sitten meni perille =)

• Tykkää
Reactions: Kastanja
Leiki kissan kanssa ennen kun menet nukkumaan, ja jätä yöksi sille jotain tekemistä, kissan leluhiiriä tms ja esimerkiksi sulje tyhjän vessapaperullan sisälle kissan kuivaherkkua ja taita päät kiinni, siinä kisulle tekemistä itsekseen ainakin joksikin aikaa.

• Tykkää
Meille tuli joulun alla ihana kissa. Rauhallinen ja ystävällinen. Olin tutustunut siihen jo aiemmin ja tiesin kissan luonteen ja että se sopisi hyvin perheeseemme. Sopiikin oikein hyvin, mutta...öisin se herättelee minua. Hyppii sänkyyn ja kurnuttaa ja maukuu ja kävelee selkäni päältä kunnes herään. Vaikuttaa että sillä olisi tylsää öisin, ja sitten se on ihan ratkiriemukas kun saa mut hereille. Alan vaan olla jo aika silmät ristissä välillä...voiko aikuista kissaa opettaa pois tuollaisilta tavoilta?

Simon's Cat 'Cat Man Do' - YouTube

:D

• Tykkää
Meille on kaksi kissaa otettu aikuisina, eikä ikinä ole ollut ongelmaa, että yöllä häiritsisivät. Illalla käyvät nukkumaan ja aamulla heräävät samoihin aikoihin meidän kanssa.

Voisiko tuokin ajan kanssa huomata, ettei kukaan yöllä häntä viihdytä ja vaihtaa unirytminsä teidän perheelle sopivaksi...?

Yhteistyössä