Onko suorastaan velvollisuus mennä. Kaverin 30v synttärit ja matkaa on 2,5 tuntia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävämpi juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävämpi juttu

Vieras
Eli onko teistä suorastaan velvollisuus mennä juhliin, kun kaveri pitää 30v synttärit mökkikekkereinä. Klo 16-19 voisi mennä koko porukka, ja klo 19 jälkeen juhlat on aikuisille. Matkaa kotoota on 2,5 tuntia. Lapsenhoito hankala järjestää kun juuri ollut toiset 30v juhlat ja lapsi silloin ollut yökylässä jne. Lahjan olen jo antanut. Onko epäkohteliasta jos passaamme nuo juhlat? Kyseessä ei ole tämän hetkinen bestis tod.kaan, mutta kaveri kuitenkin.

...Ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei koskaan jaksa järjestää mitään... Isäntä jää kotiin lasten kanssa ja sinä käyt autolla hetken juhlistamassa syntymäpäiväsankaria?

[QUOTE="Vieras";25302520]...Ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei koskaan jaksa järjestää mitään... Isäntä jää kotiin lasten kanssa ja sinä käyt autolla hetken juhlistamassa syntymäpäiväsankaria?[/QUOTE]

Ja sen hetken takia ajan yhteensä 5 tuntia...? ei houkuttele varsinkin jos sää ei ole hyvä.

Mä en kyllä lähtisi viiden tunnin ajomatkaa kulkemaan kahvikupillisen vuoksi, ellei kyseessä ole eritttäin hyvä ystävä. Luulisi kyllä ymmärtävän, jos passaat juhlat.

[QUOTE="aloittaja";25302529]Ja sen hetken takia ajan yhteensä 5 tuntia...? ei houkuttele varsinkin jos sää ei ole hyvä.[/QUOTE]Onko kyse siis sinun ystävästäsi, vai teidän kummankin kaverista? Jos voit lähteä yksin, etkö voi olla sitten koko illan?

Siihen onko epäkohteliasta... mielestäni ei, jos kauniisti kiität ja selität tilanteen. Tietysti jotkut ihmiset tuollaisesta loukkaantuu, mutta se on sitten vähän oma moka.

[QUOTE="aloittaja";25302535]Niin joo, ja minä en kyllä mieti että miksi kukaan ei koskaan järjestä mitään. Olen sen verran erakko että se ei mua haittais ollenkaan. :D[/QUOTE]Okei, olet sitten siinä asiassa kuin minä, aina keksimässä syitä, miksei tarttisi lähteä jonnekin. :ashamed: tai yleensä minnekään. Siksipä kannustan sinua menemään! Se tekee ihmiselle hyvää!

Ainakin järjestävänä osapuolena olisin kovastikin ymmärtäväinen, ettei pitkän matkan vuoksi joku lähtis.

En minäkään lähtis nyt, tuollaisen matkan päähän ellei olisi kyseessä paras ystäväni.
Ei vaan jaksais eikä kykenis, pienen hetken yms. takia.

Jos pitäisin kaveria hyvänä kaverina, ehdottomasti menisin, vaikka lyhyeksi aikaa. Onko minkäikäinen lapsi itsellä? Jos on hyvin pieni lapsi, harkitsisin yksin menemistä. Toisaalta, jos kaveri on hyvä kaveri, hän ehkä ymmärtäisi, jos lapsen takia ei pääse juhliin.

Ja samat ihmiset kymmenen vuoden päästä:

"Onko muita yksinäisiä linjoilla? Kaikki ns.ystävät hylänneet, kukaan ei enää kutsu minnekään. Miehellä omat menot ja harrastukset, ja lapset jo niin isoja, että viettävät mielummin aikaa kavereillaan, kuin äidin kanssa kotona. On tämä niin yksinäistä tämä elämä."

[QUOTE="vieras";25302633]Ja samat ihmiset kymmenen vuoden päästä:

"Onko muita yksinäisiä linjoilla? Kaikki ns.ystävät hylänneet, kukaan ei enää kutsu minnekään. Miehellä omat menot ja harrastukset, ja lapset jo niin isoja, että viettävät mielummin aikaa kavereillaan, kuin äidin kanssa kotona. On tämä niin yksinäistä tämä elämä."[/QUOTE]

Kaikeksi onneksi kaikki kaverit eivät siis järjestä synttäreitään jonnekin mälyttömän matkan päähän.

Voisin lähteä yksin, mies voisi vahtia kyllä lasta, ei siinä mitään. YÖpaikankin saattaisin vielä saada jos sellaisia olisi mökillä vapaana (niitä ei ollut kuin muutama).

Olen tosiaan joo toivoton erakko, myönnetään. Mutta sentään olen osallistunut lähes kaikkiin kekkereihin joita on ollut tässä lähistöllä. Se lähtemisen vaiva tuntuu työläältä työviikon ja muiden kiireiden päälle :(

Mutta täytynee miettiä. Todennäköisesti päädyn siihen etten mene... valitettavasti. kiitos teille kun kommentoitte! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25302640:
Kaikeksi onneksi kaikki kaverit eivät siis järjestä synttäreitään jonnekin mälyttömän matkan päähän.

Tai niin, että itse voi määrätä aika paljon senkin suhteen, millaista elämä on tulevaisuudessa. Valintoja.

[QUOTE="vieras";25302713]Tai niin, että itse voi määrätä aika paljon senkin suhteen, millaista elämä on tulevaisuudessa. Valintoja.[/QUOTE]

Alkuperäisen oman luonnehdinnan mukaan hän on erakkoluonne... joten ei siis edes kaipaa sellaista sosiaalista elämää kuin jotkut. Sitä paitsi hyviä ystäviähän voi olla muitakin, ap sanoi että ei ole paras ystävä tms.

No mä en ainakaan odottanut et mun 30-kymppisille tulis ketään yli tunnin matkan päästä. Mutta oli kyllä iloinen yllläri kun kaikista kutsutuista perhiestä tuli ainakin toinen eli lähinnä isät oli jäänyt kotiin jos molemmat ei päässyt tulemaan.

Mut meillä on ainakin tänä vuonna ollut n.15kavereiden kolmekymppisiä+häitä et ei olla pystytty niihin kaikkiin osallistumaan millään kokoonpanolla.

Ei kai se nyt epäkohteliasta ole. Se on kutsu eikä käsky. Toisaalta tuntuisi varmaan kurjalta, jos samainen kaveri hehkuttelisi mahtavia synttäreitään Facebookissa tms., ja tavatessanne tokaisisi vain, että en viitsinyt kutsua sinua, kun ajattelin ettet matkan takia halua lähteä.

Yhteistyössä