Salainen numero, emme ota tilauksia vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme homma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme homma

Vieras
Kävimme äiteellä kylässä ja kun kerran yksin on niin ei hänellä mitää joulutorttuja tai kinkkuja ollut ja yllätyskäynnille kun menimme niin päätti äitee kahvin kanssa tilata pitsaa :P
Ensin pitseria ei vastaa ja lopulta vastaa ja sanoo heti puhelimeen,
emme ota salaisesta numerosta tilauksia vastaan :O
No ei siinä,tilasimme sitten minun puhelimella kun siinä jää numerokin näkyviin.

Mutta täytyy sanoa että en ole koskaan ennen törmännyt tapaukseen ettei pitseria toimita tilauksia jos sinulla on salainen numero joka ei jää vastaanottajalle näkyviin.
Sekään ei pitserialle kelvannut että äiti olisi antanut sen numeronsa heille vaan ei se pitää jäädä näkyviin.

Kellään vastaavia kokemuksia?

Kävimme äiteellä kylässä ja kun kerran yksin on niin ei hänellä mitää joulutorttuja tai kinkkuja ollut ja yllätyskäynnille kun menimme niin päätti äitee kahvin kanssa tilata pitsaa :P
Ensin pitseria ei vastaa ja lopulta vastaa ja sanoo heti puhelimeen,
emme ota salaisesta numerosta tilauksia vastaan :O
No ei siinä,tilasimme sitten minun puhelimella kun siinä jää numerokin näkyviin.

Mutta täytyy sanoa että en ole koskaan ennen törmännyt tapaukseen ettei pitseria toimita tilauksia jos sinulla on salainen numero joka ei jää vastaanottajalle näkyviin.
Sekään ei pitserialle kelvannut että äiti olisi antanut sen numeronsa heille vaan ei se pitää jäädä näkyviin.

Kellään vastaavia kokemuksia?

Aika moni tilaa ja jättää sitten maksamatta. Useimmat tietenkin hakevat tilaamansa ja maksavat ne, mutta siis kyllä tätäkin ihan yleisesti tapahtuu.
Jostain ne rahat on perittävä ja näkyviin jäänyt nimellinen numero on paras. Jos vaan annat jonkun numeron, se voi olla kenen vaan ja sitä on aika vaikea lähteä rahojaan hakemaan tai todiustamaan, että juuri sinä sen numeron annoit.

Voi olla, että tuossa pitseriassa on ollut isompikin ongelma noutamattomista tilauksista, ei siis henkilökohtaista, mutta jollain se on saatava loppumaan. Ihan hyvältä keinolta vaikuttaa, siitä vaan kärsii rehellisetkin.

Menee aika paljon aikaa ja ruokaa hukkaan, jos useampaa perhepizzaa käy vääntämään turhaan odottelemaan.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Saa kai siitä äidin puhelimestakin sen numeron kytkettyä päälle

Pitää varmaan kirjottaa ohjeet että äitee sen jatkossa pystyy itse kytkemään päälle ja pois : o

Ok eli tämä on siis normi käytäntöä nykyään. Pitseria kyllä sijaitsee aika huonomaineisella asuinseudulla että tuo voi olla toki tottakin. Tosin se harmittaa kun rehellisesti olisi sen oman numeron antanut ja jos se nyt siitä olisi kiinne.
Jatkossa äitikin tietää ettei tuolta tilaa vaan hekee itse jos on hakeakseen tai tilaa kaupungissa sijaisevasta pitseriasta.

Saa kai siitä äidin puhelimestakin sen numeron kytkettyä päälle

Pitää varmaan kirjottaa ohjeet että äitee sen jatkossa pystyy itse kytkemään päälle ja pois : o

Saa varmaan en tsin jaksanut alkaa puhelinta tutkimaan. No harvoimpa äitee sitä pitsaa muutenkaan kotiinsa tilaa mutta ihmetteli nyt kun reilun 3kk sitten viimeksi puhelimitse tilasi ja silloin sai ilman ongelmia. Mutta tuota en tullut ajatelleeksi että nykyään on jo pilan kohteeksi jotenkin onnistuttu pitseriatkin sekoittamaan.

Ihan yhtä lailla prepaid-liittymästä voi tilata pizzoja niin, että se numeron näkyminen on ihan yksi hailee. Harva prepaid on rekisteröity mihinkään vaan ovat ihan "nimettömiä" liittymiä. En siis ymmärrä tuota, ettei tuntemattomasta numerosta voi tilata.

Nykyään monessa pitseriassa on myös mahdollisuus maksaa se pitsa puhelinlaskussa.

Ja salaisen numeron pystyy laittamaan kännykästä näkyviin. Anopilla on salainen numero ja minä pistin sen näkyviin, kun en jaksanut hänen rutinaansa, kun lapset eivät vastaa hänen puheluihinsa. Meidän koululaiset eivät vastaa mihinkään, missä lukee puhelimessa tuntematon, kun ne on yleensä jotain pilareita. Useimmat palstamammatkaan eivät vastaa tuntematomiin numeroihin. Kummasti on tuttavatkin ruvenneet soittelemaan anopille useammin, kun näkevät puhelimestaan, että anoppi on heille yrittänyt soitella. Mihinkään lehtifirmoihin ei ehkä kannata numeroaan näytellä, tekstareihin se tulee mukaan, vaikka olisi laitettu, ettei numeroa näytetä.

Ihan yhtä lailla prepaid-liittymästä voi tilata pizzoja niin, että se numeron näkyminen on ihan yksi hailee. Harva prepaid on rekisteröity mihinkään vaan ovat ihan "nimettömiä" liittymiä. En siis ymmärrä tuota, ettei tuntemattomasta numerosta voi tilata.

pointti lienee se,että kun soittaja soittaa ja numeroa ei näy vaan tilalla näkyy "tuntematon numero"..en jaksa uskoa,että kukaan selvittää pizzeriassa kenelle numero kuuluu ennen vastaamista..