Haudalla taas ikävä näky...

  • Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti
"mietteliäs"
Miksi siellä on aina jotain rikki... Oman lapsen hauta kyseessä, kovin pitkää historiaa ei tämän asian kanssa ole, mutta näköjään aina jotain on rikki.
Miten paljon voi pistää sään tms. piikkiin?? En haluais uskoa että joku siellä käy aina rikkomassa jotain.
Tottuukohan tähän ikinä...
 
"mietteliäs"
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa;25297912:
Tuo on valitettavan yleistä hautausmailla:( Kuten sekin, että kukat/kynttilät otetaan vieraan haudalta omien omaisten hautaa koristamaan...
Eli pitää yrittää kai vain varautua, että aina jotain on rikki... Tosi inhottavaa, kun löytää jotain täydellistä sinne, mutta ei uskalla viedä, kun menisi kuitenkin rikki tai ns. katoaisi...
Mun päähän ei mahdu mitenkään, minkälainen ihminen ottaa toisen haudalta jotain ja laittaa oman läheisen haudalle?! Miksi sellainen ihminen edes käy haudalla, kun ei kunnioita enempää sitä omaa läheistä, tai muiden läheisiä!
 
samankokenut
mä rupesin kirjottaan kaikkiin haudalle viemiini kukkapurkkeihin ja koristeenkeleihin jne lapseni nimen ja sen lisäksi hautausmaan nimen. Sen jälkeen eivät ole enää hävinneet.
 
"mietteliäs"
mä rupesin kirjottaan kaikkiin haudalle viemiini kukkapurkkeihin ja koristeenkeleihin jne lapseni nimen ja sen lisäksi hautausmaan nimen. Sen jälkeen eivät ole enää hävinneet.
Kiitos hyvästä vinkistä! Enpä tätä ole hoksannut, mutta ehdottomasti otan idean käyttöön, kiitos sinulle :) Hautausmaan nimi on aika pitkä, mutta yritetään...

Meillä oli haudalla vielä puuristi, siinä on tietysti nimi, mutta se oli nyt sitten myös poikki... Metallilyhdyn lisäksi. Perinteistä hautakiveä en ainakaan vielä ole halunnut, halusin jotain muuta pienelle pojalle... Saimme juuri aika ison ja painavan rautaristin, joka on maalattu valkoiseksi, se viedäänkin paikalle heti huomenna, kun nimikyltti on saatu vaihdettua puurististä siihen... Sitä ei saa onneksi kukaan rikottua...
 
"mietteliäs"
osanottoni myös sinulle suureen suruun ja voimia surutyöhön. Kyllä se todellakin tuntuu kurjalta, että rikotaan haudoilta tai varastellaan.
Kiitos samoin sinulle..! Toivon vaan, että mahdollisimman harva lyhty jne. olisi jonkun tahallaan rikkoma, kyllähän jotain menee ajan myötäkin rikki...
On se käsittämätöntä, miten jotkut ei arvosta toisten muistomerkkejä...
 
samankokenut
niin toki aikakin tekee tuhojaan eli voi rikkoa... sellainen mua ei sitten haitannut kun jossain vaiheessa haudalle lomamatkaltani viemä pieni leikkiauto oli hävinnyt... ajattelin että ehkä sen oli joku pieni poika sitten huomannut ja leikkinyt/vienyt. Siinä oli vaan se ajatus, että tällaisia minä ostelisin ja lapseni niillä leikkisi myös jos hän olisi saanut elää.
 
Rollolainen
meidän pojan haudalla oleva posliniauto oli aiankin sään voimasta haljennút. mä sitten sanoin vaan että Ville on sillä ajellut niin lujaa että on siksi hajonnut. .Enkelii on ainakin haudalla pysynyt ja ollut myös ehjä. just aattona kävin katsomassa siellä. samalla vein Villellekin kynttilät joululahjaksi.
Tuolla hautausmaalla missä meidän Pikku-Ville on on ihan oma paika vauvoille, ehkä siellä siksi pysyy paremmin ne kynttilät ym. ja on myös hyvin syrjäisessä paikassa, kaupungilta tulee matkaa noin 10 kilsaa josta 7 kilsaa ensin isoa tietä jonka jäkeen ajetaan loppumatla pikkutietä, eikä sinne kulje edes bussit.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä