Hamstereihin liittyvä hygienia ja hamsu ruokapöydällä

Eli mitä mieltä ootte voiko hamsu levittää mitään tauteja kun kuitenkin kakkojensa päällä kävelee eikä varmasti jalkojaan pese... Eli meillä ollu hamsu muutaman päivän vasta ja tyttö oli tänään hamsun pistäny ruokapöydälle juoksentelemaan. Sen jälkeen levittäny piparit siihen koristelua varten. Mitä mieltä ootte, voiko noita pipareita enää syödä vai voiko niistä saada jotain tauteja (hamsun kakan mukana leviävää)? Ehkä tyhmä kysymys, mutta mietityttää...

Ooksä kattonut Dr.Housea? (mä oon) Kaikki on mahdollista... :p

Meillä oli joskus hamsu, kyllä se omassa pesässä jaksoi monta krt päivässä peseytyä, silti en ehkä laittais ruokapöydälle. Hyvää joulua sulle ja hamsu-sottapytylle!

Ooksä kattonut Dr.Housea? (mä oon) Kaikki on mahdollista... :p

Meillä oli joskus hamsu, kyllä se omassa pesässä jaksoi monta krt päivässä peseytyä, silti en ehkä laittais ruokapöydälle. Hyvää joulua sulle ja hamsu-sottapytylle!
No, tyttö on 8v eikä osannu ajatella et hamsun paikka ei ehkä oo ruokapöydällä. Nyt tosin asian tietää ettei hamsua ruokapöydälle laiteta...

"vieras"
Kyllä mä uskaltaisin syödä.

Mulla on ollut viimeisen 14 vuoden aikana melko monta hamsteria ja varsinkaan lapsena en todellakaan pessyt käsiä aina kun olin käsitellyt hamsteria, ja varmaan on tullut syötyä niillä "hamsterisilla" käsillä jotain. Meidän 1-vuotias söi yhden kanin papanan (tai no puolikkaan, kun ehdin ottaa loput pois) ja hengissä on säilynyt ;)

Tietenkin kannattaa huolehtia hygieniasta, mutta uskon että on tosi epätodennäköistä, että hamsterin takia mitään tautia saisitte. Enemmän mä olisin huolissani pöpöistä joita on kauppojen ovenkahvoissa ;)

"annika"
jos se hamsteri asuu yksin siellä häkissään niin mistä se saisi jonkun taudin mitä sitten voisi teihin levittää? meinan että jos se ei kohtaa muita hamstereita keltä voisi tauteja saada. semmoiset eläimet jotka kantaa pitkiä aikoja ihmisiin helposti tarttuvia tauteja ei ehkä yleistyis lemmikkeinä?

syökää ihan rauhassa vaan.

järki
No onhan siinä hamsterin ulosteessa bakteereita, jotka voi vatsataudin ihmiselle aiheuttaa.. kun joku väitti ettei sillä voi olla mitään tauteja kun yksin asuu... mut söisin silti pipareita. Aika teoreettinen vaihtoehto se mun mielestä on että niissä olisi oikeasti sitä kakkaa...

Mielestäni mikä tahansa elukka ruokapöydällä on etovaa ja epähygieenistä. Entisen kaverin luona jäi aamiainen kyllä kesken kun kissa hyppäs keskenkaiken pöydälle..
Mun kaverilla on 5 kissaa ja se antaa niiden hyppiä ruokapöydälle. Viimeksi kun olin kylässä ja kaveri laitto tarjottavia pöytään niin yksi sen kissoista tuli suoraa hiekkalaatikolta, hyppäs pöydälle, käveli kippojen ja kappojen yli ja kävi nuolemassa lähes kaikkia tarjolla olevia ruokia :x arvaa tekikö mieli syödä mitään...

aiemmin, vuosia sitten, yksi toinen kissoista hyppäs niinikään pöydälle ja kusta ruikautti siitä seisaaltaan niin että kusi roiskui pitkin seiniä (kyseessä leikkaamaton kolli). |O

Yhteistyössä