mies nukkuu vaan eikä herää eikä puhu minulle jos en kysy jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdoton tilanne?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahdoton tilanne?

Vieras
Eilen mies ilmoitti että haluaa erota. Itse odotan että tekee jotain sen suhteen eikä odota minun tekevän kaikkea puolestaan niin kuin aikaisemmin.
Mies ottaa "oman" aikansa aina nukkumalla iltapäivään asti. Kaikki minun lomapäiväni. Itse joudun hoitamaan lapset ja rutiinit ym. Näin on joka vk-loppu. Jos huomauttelen asioista niin hän ei kuulemma saa olla oma itsensä. Meillä 2 lasta. Ja huom. mies oli itse tekemässä lapsia ja sanoi että muuttu ym. ja minä hölmö uskoin. Jaksaako tälläistä puhumattomuutta ja eri elämää elää? Kokemuksia hankalista miehistä muilla?

Eilen mies ilmoitti että haluaa erota. Itse odotan että tekee jotain sen suhteen eikä odota minun tekevän kaikkea puolestaan niin kuin aikaisemmin.
Mies ottaa "oman" aikansa aina nukkumalla iltapäivään asti. Kaikki minun lomapäiväni. Itse joudun hoitamaan lapset ja rutiinit ym. Näin on joka vk-loppu. Jos huomauttelen asioista niin hän ei kuulemma saa olla oma itsensä. Meillä 2 lasta. Ja huom. mies oli itse tekemässä lapsia ja sanoi että muuttu ym. ja minä hölmö uskoin. Jaksaako tälläistä puhumattomuutta ja eri elämää elää? Kokemuksia hankalista miehistä muilla?

Noin minunkin mieheni tekee eli nukkuu puolille päiville ellei ole pakollista menoa (=työpäivä, häät tai hautajaiset) missä pitää olla ajoissa. Mieheni oli tuollainen jo ennen lapsen syntymää ja arvasin ettei hän siitä miksikään muutu. Olisi aivan taivaallista joskus nukkua itse pitkään tai saada edes seuraa aamupäiviksi, mutta ehtiihän sitä toisaalta illastakin touhuta kaikenlaista. En ole hakemassa eroa, en näe siihen mitään syytä.

Jokin sitä miestä painaa ja se selviää keskustelemalla. Jos ei suostu keskustelemaan, jää arvoitukseksi eikä liitto ole korjattavissa. Tasapuolisuuden nimissä myös sulla on oikeus sanoa, miltä susta tuntuu, pitipä mies siitä tai ei.

No jos te ootte eroamassa niin mitä väliä tuolla on. Parempi olisi päästä pois tuollaisen äijän luota. Pääsetkö jonnekin viettämään lasten kanssa joulua?

Niin edelliselle kysymys? Teillä varmaan mies kuitenkin aktiivinen muuten juttelemaan sinulle tai osallistuu perhetapaamisiin ym? Meillä siis muitakin ongelmia. Esim. mies ei varmaan edes tule jouluna mukaamme mummolaan. Eli on varmaan joulun yksin. Aion kysyä mukaan mutta jos ei tule niin en jaksa pakottaa ja itkeä. Omapahan on mokansa. Ja tosiaan oli lapsia ennen jo tuollainen.
Mies ei myöskään pidä lupauksiaan minulle tai lapsille. Ehkä olen sitten kärjistänyt tilanteen itsekin mutta itse mies sanoi että haluaa erota ja sanoi sen eilen vielä toiseen kertaankin.

No jos te ootte eroamassa niin mitä väliä tuolla on. Parempi olisi päästä pois tuollaisen äijän luota. Pääsetkö jonnekin viettämään lasten kanssa joulua?
Miten se meni, niin myötä- kuin vastamäessä. Se, että toinen ei osaa olla aikuinen, ei oikeuta toisenkin käyttäytyä lapsellisesti. Liiton voi myös yrittää pelastaa, mutta jostain se aloite on tultava ja sen jälkeen molempien on siihen sitouduttava.

[QUOTE="mies";25286472]Jokin sitä miestä painaa ja se selviää keskustelemalla. Jos ei suostu keskustelemaan, jää arvoitukseksi eikä liitto ole korjattavissa. Tasapuolisuuden nimissä myös sulla on oikeus sanoa, miltä susta tuntuu, pitipä mies siitä tai ei.[/QUOTE]

Joo ei se selviä. Eipä ole ennenkään kertonut mikä mieltä vaivaa vaikka olen kysynyt. Tuppisuu kun on. Äiti opettanut että miehen pitää olla perheen pää ja nainen vain vikisee. No äiti sitten katsoo kun mies löytää naisen joka huolii noin käyttäytyvän miehen.

[QUOTE="mies";25286501]Miten se meni, niin myötä- kuin vastamäessä. Se, että toinen ei osaa olla aikuinen, ei oikeuta toisenkin käyttäytyä lapsellisesti. Liiton voi myös yrittää pelastaa, mutta jostain se aloite on tultava ja sen jälkeen molempien on siihen sitouduttava.[/QUOTE]

Mä olen varannut aikoja perheneuvolaan-terapiaan. Mies aina perunut eikä halua tulla. Olen yrittänyt avata keskusteluja meidän parisuhteen tilasta. Tehnyt avauksia seksiinkin. Mutta täytyisihän sen toisenkin jotain tehdä? vai? Olenko mä ihan tyhmä sitten kun näin ajattelen?

Jos mies haluaa erota, ja on sen selkeästi ilmaissut, niin eiköhän keskustelut ole sitten siinä. Käytännön asioita vaan hoitamaan - kumpi muuttaa ja milloin, miten lasten asiat, jne.

Oletkohan ap oikein ottanut tosissaan tuota miehen erohalua - tuntuu että et ole, kun mietit että tuleekohan hän joulunakaan mukaan mummolaan jne.

[QUOTE="mies";25286501]Miten se meni, niin myötä- kuin vastamäessä. Se, että toinen ei osaa olla aikuinen, ei oikeuta toisenkin käyttäytyä lapsellisesti. Liiton voi myös yrittää pelastaa, mutta jostain se aloite on tultava ja sen jälkeen molempien on siihen sitouduttava.[/QUOTE]

Ei ole mitään järkeä yksin pelastaa liittoa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Data
Niin edelliselle kysymys? Teillä varmaan mies kuitenkin aktiivinen muuten juttelemaan sinulle tai osallistuu perhetapaamisiin ym? Meillä siis muitakin ongelmia. Esim. mies ei varmaan edes tule jouluna mukaamme mummolaan. Eli on varmaan joulun yksin. Aion kysyä mukaan mutta jos ei tule niin en jaksa pakottaa ja itkeä. Omapahan on mokansa. Ja tosiaan oli lapsia ennen jo tuollainen.
Mies ei myöskään pidä lupauksiaan minulle tai lapsille. Ehkä olen sitten kärjistänyt tilanteen itsekin mutta itse mies sanoi että haluaa erota ja sanoi sen eilen vielä toiseen kertaankin.

Kirjoitin tuon oman juttuni ihan sen takia, että ainakaan minulle miehen liian hyvät unenlahjat eivät ole syy eroon, eikä toivottavasti kenellekään muullekaan. Mieheni lähtee tänä(kin) jouluna minun lapsuudenperheeni joulunviettoon, eikä valita yhtään vaikka veikkaisin että hän mieluummin olisi omassa kodissa. Muutenkin hän on täysillä mukana menossa -silloin kun hereillä.

Jos miehesi osoittaa sekä teoilla että sanoilla ettei halua olla osa teidän perhettä, niin uskoisin että on parempi ottaa ero.

Mä olen varannut aikoja perheneuvolaan-terapiaan. Mies aina perunut eikä halua tulla. Olen yrittänyt avata keskusteluja meidän parisuhteen tilasta. Tehnyt avauksia seksiinkin. Mutta täytyisihän sen toisenkin jotain tehdä? vai? Olenko mä ihan tyhmä sitten kun näin ajattelen?

No justiinsa. Miten jaksat enää edes katella tollasta äijää joka solullaan viestii että ei kiinnosta. Kuten joku tuossa sanoikin niin tajuatko sä itse että mies haluaa eron?

No jos mies on ilmoittanut että haluaa erota, alkaisin tekemään järjestelyjä että asia menee eteenpäin..

Vai harrastetaanko teillä useinkin sitä että puhutaan erosta että voidaan hetki elää "poikamies elämää", nimittäin siltä tuo kuulostaa..Ihan naurettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä.

Eli sinuna lakkaisin murehtimasta miehen takia ja pistäisin heti ens viikolla isot pyörät pyörimään, sitä saa mitä tilaa.

Jos mies haluaa erota, ja on sen selkeästi ilmaissut, niin eiköhän keskustelut ole sitten siinä. Käytännön asioita vaan hoitamaan - kumpi muuttaa ja milloin, miten lasten asiat, jne.

Oletkohan ap oikein ottanut tosissaan tuota miehen erohalua - tuntuu että et ole, kun mietit että tuleekohan hän joulunakaan mukaan mummolaan jne.

Niin no jos olisi mies niin hoitaisi eroa myös itse eikä uhkailisi vaan ja laittaisi toisen toimimaan.
Lasten takia pitäisi pystyä väleissä olemaan mutta ei ja olisihan se lapsille kivaa jos isä jouluna samassa paikassa. Mutta eipä tuota ole lapset kiinnostaneet.

Niin no jos olisi mies niin hoitaisi eroa myös itse eikä uhkailisi vaan ja laittaisi toisen toimimaan.
Lasten takia pitäisi pystyä väleissä olemaan mutta ei ja olisihan se lapsille kivaa jos isä jouluna samassa paikassa. Mutta eipä tuota ole lapset kiinnostaneet.
Jos mä olisin sinä, niin riemusta hihkuen hoitaisin eroasiaa eteenpäin.

Miehesi ei halua jutella sun kanssa, sitä ei kiinnosta sinä taikka lapset, se ei halua viettää kanssanne aikaa, nukkuu kaiket päivät, ei lähde perheneuvolaan juttelemaan (ts. ei ilmeisesti kiinnosta parisuhde), ja on vielä suoraan sanonut että haluaa erota.

Joten mitä sinä nyt vielä odotat? Mitä keskusteltavaa teillä nyt olisi? Miksi koet miehen eropuheet uhkauksena etkä suurena siunauksena?

Lapset tuskin edes huomaavat ettei isä ole kanssanne joulua viettämässä. Eihän tuo kertomasi mukaan ole arjessanne mukana muutenkaan ollut.

Olen varma, että jos eroatte, niin elämäsi helpottuu kertaheitolla. Yksi taakka vähemmän harteilla.

• Tykkää
Reactions: Maira
kiitos tsempistä. Itsellä surkea joulu vaan tiedossa. Mutta paskat ei tuollaista paskaa varmaan kukaan muu huoli tai jos huolii niin tiedän ainakin millaisessa alistetussa asemassa nainen on.
Niin ja onhan se joskus sanonut että haluaa uuden perheen ja lapset. =D

kiitos tsempistä. Itsellä surkea joulu vaan tiedossa. Mutta paskat ei tuollaista paskaa varmaan kukaan muu huoli tai jos huolii niin tiedän ainakin millaisessa alistetussa asemassa nainen on.
Älä suostu olemaan surkea tuollaisen miehen takia! Eihän siitä ole mitään iloa sulle tai lapsille - se, että mies haluaa eron on oikeastaan sulle siunaus, joten ota se sellaisena, ikäänkuin parhaana mahdollisena joululahjana :D

Sulla ja lapsilla on edessä ihana joulu ja ihana elämä :). Kotonakin on varmaan leppoisaa kun yksi rötjäke ei enää makoile siellä päivät pitkät.

Sinä kirjoitit jo aiemmin sen tyylisesti, että kuka muu huolisi sinun miehesi. Rakastatko edelleen miestäsi niin paljon, että ole hänestä jo valmiiksi mustasukkainen? Silloin on erityisen kurja että teille tulee ero.

Sinä kirjoitit jo aiemmin sen tyylisesti, että kuka muu huolisi sinun miehesi. Rakastatko edelleen miestäsi niin paljon, että ole hänestä jo valmiiksi mustasukkainen? Silloin on erityisen kurja että teille tulee ero.

En tiedä rakastanko vai onko vaan kiintymystä lasten isään ja tarvetta pitää perhe yhdessä. Kait minä jotenkin rakastan. Ei tämä helppoa ole ja varmaan vaikeita aikoja edessä ja itkua.

Älä suostu olemaan surkea tuollaisen miehen takia! Eihän siitä ole mitään iloa sulle tai lapsille - se, että mies haluaa eron on oikeastaan sulle siunaus, joten ota se sellaisena, ikäänkuin parhaana mahdollisena joululahjana :D

Sulla ja lapsilla on edessä ihana joulu ja ihana elämä :). Kotonakin on varmaan leppoisaa kun yksi rötjäke ei enää makoile siellä päivät pitkät.

Heillä on pieniä lapsia emmekä tiedä koko tilannetta, joten en suosittelisi eroa. Jos mies eroaa niin silloin on eri asia, mutta kannattaako itse olla asiassa aktiivinen. Voi olla että äidille ja isälle tilanne olisi parempi, mutta entä lapsille?

Yhteistyössä