tekisittekö valitusta jos naapurissa olisi 9viikkoanen koiranpentu ja se joskus yöllä haukkus noin 20min??

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"Minni"
Kirjoitinkin jo että itse en valitusta tekisi, mutta jos sun naapuri tekee niin sille ei sitten voi mitään, aiheesta tekee jos se häntä kerran häiritsee. Koira ei saa haukkua yöllä kerrostalossa, se nyt vaan menee niin.
Ok, sori en huomannut. Tottakai jos naapuria häiritsee niin paljon et valituksen tekee niin sitten tekee ja onhan sillä siihen oikeus. Yrittäisin itse tehdä asialle jotain jos asiasta tulisi valituksia.

"palma"
[QUOTE="Minni";25283875] Haukkuva pentu ei ole ongelmakoira vaan pentu. Se on fakta eikä mitään koiran inhimillistämistä. [/QUOTE]

Inhimillistämistä on se, että uskotellaan itselle ja muille, että syy pennun haukkumiseen on pissahätä ja ollaan kovin onnellisia niin fiksusta lemmikistä. Jotkut tän olettamansa fiksuuden nimissä laiminlyövät osia koulutuksesta sillä perusteella, että koira hoksaa asian aikanaan itse, luonto hoitaa asian tms. horinaa.

hepulis
[QUOTE="Minni";25284000]Olen tismalleen samaa mieltä tosta vikasta lauseesta. Idiootteihin kuuluu sekä lemmikittömiä että lemmikillisiä. Munkaan naapurien ei tarvi kärsiä mun koiran haukahtelusta, mut ne joutuu kestämään mun lapsen huutamisen, ihmisiä kun ollaan. Pentukoirat saattavat joskus vähän haukkua. Sen takia niitä ei toki sais mihinkään missä voi olla naapureita viedä. En tiedä ap:n tilanteesta kun näköjään vähän vaihtelee, mutta ihan yleisesti ottaen pitäisi olla hieman ymmärrystä jos kyseessä on pentukoira. Ja olen samaa mieltä et koira on koira, mä en ole niitä inhimillistänyt.

Ja toi tuli ihan yllärinä ettei mun koira ollut mukana tekemässä vuokrasopparia.[/QUOTE]
Täytyy kyllä tunnustaa etten edes ole naapurien koirista mitenkään perillä. Kenellä on koira, kenellä oli koira, onko koira vain hoidossa naapurissa, minkä ikäisiä ovat tai mikä koira tällä kertaa nyt haukkuu.

"Minni"
[QUOTE="palma";25284021]Inhimillistämistä on se, että uskotellaan itselle ja muille, että syy pennun haukkumiseen on pissahätä ja ollaan kovin onnellisia niin fiksusta lemmikistä. Jotkut tän olettamansa fiksuuden nimissä laiminlyövät osia koulutuksesta sillä perusteella, että koira hoksaa asian aikanaan itse, luonto hoitaa asian tms. horinaa.[/QUOTE]

Olet mielestäni ihan oikeassa. Pissahätä ei ole ainoa syy, eikä eroahdistus yms. ja koulutus pitäisi alottaa heti, lempeästi mutta varmasti. Huono käytös jätetään noteeraamatta ja hyvä käytös palkitaan. Valitettavasti kovin monet ei ota koirista tarpeeksi selvää ennen sellaisen hankkimista. Ite juoksin koiran kanssa kolme kertaa yössä ulkona jo ennen kun se ehti alkaa pitää meteliä. Oli vielä törkeän kylmä talvi eikä ois nappannu, mut oppipa nopeasti sisäsiistiksi eikä tarvinnu pahemmin haukkumaan alkaa.

"Minni"
Täytyy kyllä tunnustaa etten edes ole naapurien koirista mitenkään perillä. Kenellä on koira, kenellä oli koira, onko koira vain hoidossa naapurissa, minkä ikäisiä ovat tai mikä koira tällä kertaa nyt haukkuu.
Joo, aattelin et jos tietää että kyseessä on pentu. Meillä oli kivasti naapurit laittaneet ilmoitusseinälle ilmoituksen, jossa kertoivat että on pentu tullut taloon, ja pahoittelevat mahdollisia äänihaittoja ja toivovat ymmärrystä. Musta se oli tosi kivasti tehty.

"Felicity"
Meidänkin talossa naapurit laittoivat vauva hauvasta ilmoituksen söpön kuvan kanssa :)

9 viikkoinen on vasta niin pieni että se on varmaan vasta luovutettu eli kuten edellä mainittiin eroahdistusta yms... Aikoinani oma koirani huusi viikon putkeen eroahdistusta, onneksi oli ymmärtäväiset naapurit. Siitä iso kiitos heille. Ja kyllähän siitä kaverista kelpo koira kasvoi jonka kanssa yhteistä taivalta tehtiin melkein viisitoista vuotta.

Yhteistyössä