Vakuutusyhtiö aikookin korjauttaa kolaroidun auton!

  • Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti
"pelottaa"
Mua pelottaa! Kolaroimme auton ja vakuutustarkastaja jo soitti että menee lunastukseen kun on niin isot vaurioit. Odottelin tarkennusta, ja nyt kun kysyin niin koska auto on niin harvinainen että korvaavaa on vahinkotarkastajan mukaan vaikea löytää ja hintaa arvioida, siksi yrittää saada kunnostettavaksi kolaroidun auton. Se meni kallioon noin 60 km vauhdissa, turvatyynyt laukes, keulapaskana ja mitä kaikkea sitten rungossa, ohjaustehostin ainakin meni eli remppaa on yli kymppitonnilla. Mua pelottaa, että jos se auto korjataan meillä on vaarallinen auto käytössä ja sitä ei saa myytyäkään kun se on kolaroitu :(((
 
"a p"
Tuontiauto kaasumallia isolla tankilla. Ei sen erikoisempi, taloudellinen peli ja mukava ajaa, mutta Suomessa ei ole yhtään vastaavaa myynnissä eikä varmaan montaa kappaletta muutenkaan.

Pystyykö ne varmasti tietämään että rakenteet on kunnossa? Että jos toiste kolaroidaan niin ei sit mene ihan nuuskaksi. Se mua pelottaa.
 
"a p"
Niin lienee tehtävä! Vuoden vaihteen jälkeen voi olla kysyntääkin kaasuautoille enemmän kun nousee tuo dieselin hinta bensan kanssa samoihin lukemiin. Harmittaa kyllä että mistä löytäis vastaavan ja yhtä edullisen ajaa. Mutta turvallisuus ennen kaikkea eli kai se vaihtoon on laitettava. Heh, ei ehkä kehtaa sit samaan liikkeeseen mistä jo kyselin autoja ja kerroin kolaroinnista ;) Itsellä kyllä omatunto soimaa jos sellanen laitetaan myyntiin, olenko mä nyt paha ihminen???
 
[QUOTE="huh";25271925]Sysätään ongelma vaan muille, ei väliä vaikka olisi sitten vaarallinen kun ei itsellään ole, jihuu vittu mitä ihmisiä! :O[/QUOTE]

on vakuutusyhtiöilläkin joku vastuu ja jos noin tekevät niin vastuu on siellä vakuutusyhtiöllä. Niin se vaan menee!
 
"a p"
On siitä sen verran epäilys että onko se kunnossa. Mutta voin siis luottaa että kunnossa tulee jos korjataan? Mie nyt vielä oottelen, tänään pitäs tulla viimeinen päätös. Ehdin jo aiemman keskustelun perusteella itteni asennoida uuteen autoon ja nyt tuo tuli niin yllättäen että ei ehkä meekään lunastukseen.
 
[QUOTE="a p";25271947]On siitä sen verran epäilys että onko se kunnossa. Mutta voin siis luottaa että kunnossa tulee jos korjataan? Mie nyt vielä oottelen, tänään pitäs tulla viimeinen päätös. Ehdin jo aiemman keskustelun perusteella itteni asennoida uuteen autoon ja nyt tuo tuli niin yllättäen että ei ehkä meekään lunastukseen.[/QUOTE]

mun mielestä voit luottaa sihen, että auto tulee korjatuksi asiallisesti

onko sulla joku kohta siinä joka erityisesti epäilyttää?
 
[QUOTE="eli";25271960]Eli jos tiedät jonkin vaaran olevan olemassa voit hyvällä omatunnolla pimittää tiedon ja antaa jonkun mahd kuolla, mutta kun vastuu on vakuutusyhtiöllä niin ei väliä?[/QUOTE]

mutta tässä tapauksessahan ei ole oikeastaan tietoa mistään turvallisuusuhasta
 
"hei"
Jos et itse enää ajelisi sillä mahd vikojen vuoksi, et kyllä sitä toiselekaan voi myydä kertomatta asiasta. Todella itsekästä jos joku noin tekee! Mieti jos joku pieni lapsi kuolisi kolarissa vian takia, mutta kun sinä halusit rahaa autosta etkä kertonut mahd viasta.
 
jos kerran se on erikoinen luulisi olevan helppo myydä
ja kun se korjataan niin vikoja ei siihen jää ja voithan rehellisesti sanoa että se on kolaroitu mutta korjattu merkkiliikkeessä jnejne niin saat itsellesi mielenrauhan
 
[QUOTE="hei";25271977]Jos et itse enää ajelisi sillä mahd vikojen vuoksi, et kyllä sitä toiselekaan voi myydä kertomatta asiasta. Todella itsekästä jos joku noin tekee! Mieti jos joku pieni lapsi kuolisi kolarissa vian takia, mutta kun sinä halusit rahaa autosta etkä kertonut mahd viasta.[/QUOTE]

mutta jos vakuutus-yhtiö sen korjauttaa niin tuskinpa sinne mitään vikoja jää ei pidä heti alkaa miettimään pahinta mahdollista vaihto-ehtoa
 
"a p"
No sitä että mitä se kolari vaikuttaa auton runkorakenteelle lähinnä ajattelen. Ja kun se on kaasuauto, miten ne testaa kaasutankkien kunnon, kestääkö ne miten iskuja jne. Kaikki turvavyöt yms tietenkin meneekin vaihtoon.
 
"Anne"
Jos se korjataan, se on kuin uusi. Mitä nyt osia vaihdettu. Auto ei ole kokonaisuus vaan metallipaloja ja erinäisiä osia.
Jos sen kerran saa korjattua ja vakuutusyhtiö on sitä mieltä että ajaa voi niin kyllä sen voi myydäkkin.
 
[QUOTE="a p";25272008]No sitä että mitä se kolari vaikuttaa auton runkorakenteelle lähinnä ajattelen. Ja kun se on kaasuauto, miten ne testaa kaasutankkien kunnon, kestääkö ne miten iskuja jne. Kaikki turvavyöt yms tietenkin meneekin vaihtoon.[/QUOTE]

tottahan siihen korjaamiseen kuuluu se, että rungon lujuus ja suoruus tarkistetaan

kaasutankki tuskin on siellä keulassa että ei kai sille kuinkaan käynyt ja mikäpä estäisi sitä vaihtamasta jos siinä on vaurioita
 
"a p"
Kiitos, tää lohdutti mieltä :) Nyt taidankin odottaa että se remontoitas ja sit voidaan ajella edelleen sillä taloudellisella pelillä. Kohta mä oon täällä valittamassa että se ei mennykään remppaan, kuns e tarkastaja vielä soittaa :D Älkää hermostuko...

Peugeot 308SW olin jo katellut meille ja kuolaillut... :p
 
trafi
Mikä estää hakemasta vastaavaa kaasuautoa euroopasta? Otatte rahat kun vakuutusyhtiö sen lunastaa ja hankitte toisen kaaran. Ei se vakuutusyhtiö hanki lunastettavan tilalle mitään, rahaa vain antaa.
 
"mies"
[QUOTE="a p";25271911]Tuontiauto kaasumallia isolla tankilla. Ei sen erikoisempi, taloudellinen peli ja mukava ajaa, mutta Suomessa ei ole yhtään vastaavaa myynnissä eikä varmaan montaa kappaletta muutenkaan.
[/QUOTE]

Tuontiautoissa on se hyvä puoli, että niiden arvonmäärittäminen on äärimmäisen helppoa. Tullilla on järjestelmä, joka parin perustiedon perusteella pystyy täysin virheettömästi ja aukottomasti määritäämään käytetyn auton euron tarkkuudella täsmälleen oikein.
 
[QUOTE="eli";25271960]Eli jos tiedät jonkin vaaran olevan olemassa voit hyvällä omatunnolla pimittää tiedon ja antaa jonkun mahd kuolla, mutta kun vastuu on vakuutusyhtiöllä niin ei väliä?[/QUOTE]

jos vakuutusyhtiö sen korjaa, niin se on silloin kuin uusi ja voi myydä ihan hyvin.
 

Yhteistyössä