mitä teen nyt kun minut on "pahoinpidelty"?

• Viestiketjun aloittaja "savanna"
  • Ensimmäinen viesti
storm
Minä olen kyllä vähän samaa mieltä. Nainen VOI käytöksellään erittäin voimakkaastikin provosoida miestä lyömään. En silti sano että se olisi oikeutettua, mutta jos nainen olisi käyttäytynyt eri tavalla, niin mies ei olisi lyönyt. Näin joissain tapauksissa. Toki on miehiä, jotka pieksevät vaimonsa ja lapsensa mennen tullen ihan ilman syytä, näissä tapauksissa mies on ainoa syyllinen.

[QUOTE="vieras";25271856]Aikuinen mies osannee mennä ovesta ulos. Aivan kuten nainenkin vastaavassa tilanteessa. Normaali ihminen ei heittäyty väkivaltaiseksi, kun joku ärsyttää, vaan hoitaa asiat puhumalla tai poistumalla paikalta.[/QUOTE]

Näinhän sitä tehdäänkin, 99 kertaa sadasta, ellei jopa tuhannesta.
Normaalitkin ihmiset ovat kykeneviä väkivaltaan?

"vieras"
Mä olen esimerkiksi nähnyt tilanteen jossa mies yritti poistua asunnosta ja nainen meni eteen ja kielsi lähtemästä. Kun mies yritti mennä ohi tai yli tai ali tai miten vaan niin nainen oli aina edessä. Lähti seuraamaan vielä kun mies oli lopulta päässyt pois. Olisiko siis miehen pitäny lähteä kävelylle yhdessä vaimon kanssa kun tarkoitus oli päästä pois tilanteesta sen sijaan että tönäisi naisen pois josta nainen tietysti järkyttyi niin kovinkovin paljon että tuli mulle itkemään kuinka nyt sattuu ja aijai ja miten mies voi tehdä hänelle noin?
Niin siis siirsi naisen vai tönäisi kevyesti vai tönäisi rajusti niin että nainen lensi päin seinää, lattialle tms?

"vieras"
Näinhän sitä tehdäänkin, 99 kertaa sadasta, ellei jopa tuhannesta.
Normaalitkin ihmiset ovat kykeneviä väkivaltaan?
Niin, onneksi näin.
Normaalit ihmiset ovat kykeneviä väkivaltaan, siihen kykenevät kaikki joilla raajat toimivat ongelmitta. Mutta normaali ihminen ei heittäydy väkivaltaiseksi, kun joku asia ärsyttää, raivostuttaa tai harmittaa.

[QUOTE="vieras";25271910]Niin siis siirsi naisen vai tönäisi kevyesti vai tönäisi rajusti niin että nainen lensi päin seinää, lattialle tms?[/QUOTE]

Tönäisi niin että nainen lensi maahan ja loukkasi kätensä eikä tämän jälkeen halunnut/uskaltanut lähteä seuraamaan. Ja mun mielestä se oli ihan oikein.
Mitä se sivuun siirtäminen olisi auttanut kun nainen olisi silti tullut perässä? Siirsihän mies sen jo moneen kertaan pois että pääsi jatkamaan matkaa mutta nainen tuli mukana.

"vieras"
Millä tavalla? Tottahan se on. On muakin pahoinpidelty ja kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa että pari kertaa siihen on ollut aihettakin.
Joku raja naisillakin pitää olla siinä miten puhutaan miehelle tai millä tavalla muuten käyttäydytään. En mä sitä sano etteikö olis miehiä jotka hakkaa muijaansa ihan ilman syytä, oon mä niinkin turpaani saanu, mutta aina niin ei kuitenkaan ole.
Muistitko katsoa peiliin silloinkin, kun "aihetta" pahoinpitelyyn ei ollut?

Kuinka helvetin heikko pitää ihmisen olla, että sanallisesta provosoinnista käy sen ihmisen päälle fyysisesti, jonka kanssa elää parisuhteessa, johon lähtökohtaisesti kuuluu toisen kunnioittaminen ja rakastaminen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25271939]
Kuinka helvetin heikko pitää ihmisen olla, että sanallisesta provosoinnista käy sen ihmisen päälle fyysisesti, jonka kanssa elää parisuhteessa, johon lähtökohtaisesti kuuluu toisen kunnioittaminen ja rakastaminen.[/QUOTE]

Samaa ihmettelen. Fiksu ja tasapainoinen ihminen hoitaa ristiriitatilanteet aivan muilla konstein kuin väkivallalla.

"vieras"
Mutta tästähän on kysymys juurikin!

Miksi se tuntuu sinusta/naisesta _arvaamattomalta_ käytökseltä? Ei näin aina ole ollut, miksi nyt on ? pitäisikö niin ollakkin vaiko ei ?

Pitäisikö ihmisen tajuta että väkivalta, puolin ja toisin on _mahdollista_, ei siis vaihtoehto vaan mahdollisuus.

Pitäisikö ihmisten elää jossakin illuusiossa missä koskaan ei saa nyrkistä vaikka mitä tekisi ja sitten kun saa niin sitä kutsutaan arvaamattomaksi käytökseksi?

Useimmat miehet tietävät missä raja menee kun toimivat keskenänsä ja tämä raja ylitetään joskus tahallisesti baari illan päätteeksi, tieten tahtoen, ei se yllätyksenä tule kenellekkään.
Miksi koko ajan oletat, että uhri on syyllinen aina siihen että joutuu pahoinpidellyksi. Totta helvetissä se on arvaamatonta käytöstä, kun se ensimmäinen lyönti tulee. Koska sellaista ei ole ennen tapahtunut, ei sitä osannut arvata = arvaamaton.

"elmu"
Ah, Jaskasta ja Mamacitasta tulisi upea pari :) Päätitte sitten kääntää koko huomion itseenne, vaikka toinen tarvitsi apua (100% varm ei voi sanoa että trolli) Olette niin hyviä j oikeamielisuä ihmisiä, että ihan ilo aina kuulla miten asioista pitäisi ajatella.

Mutta aloittaja, keskity ensimmäisenä lääkärikäyntiin ja jos mahdollista soita heti ystävälle tai muulle läheiselle.
Paljon voimia!!

"vieras"
Minä olen kyllä vähän samaa mieltä. Nainen VOI käytöksellään erittäin voimakkaastikin provosoida miestä lyömään. En silti sano että se olisi oikeutettua, mutta jos nainen olisi käyttäytynyt eri tavalla, niin mies ei olisi lyönyt. Näin joissain tapauksissa. Toki on miehiä, jotka pieksevät vaimonsa ja lapsensa mennen tullen ihan ilman syytä, näissä tapauksissa mies on ainoa syyllinen.
Mielestäsi varmaan nainen VOI provosoida esim pukeutumisellaan jonkun viattoman miehen raiskariksi? Eihän se tietenkään oikein ole, että mies raiskaa, mutta ihan ymmärretävää, kun kerran provosoidaan? Nainen olisi voinut pukeutua eri tavalla.

[QUOTE="vieras";25271939]Muistitko katsoa peiliin silloinkin, kun "aihetta" pahoinpitelyyn ei ollut?

Kuinka helvetin heikko pitää ihmisen olla, että sanallisesta provosoinnista käy sen ihmisen päälle fyysisesti, jonka kanssa elää parisuhteessa, johon lähtökohtaisesti kuuluu toisen kunnioittaminen ja rakastaminen.[/QUOTE]

Samaa mieltä seuraavista kohdista.

Kunnoittaminen ja rakastaminen.
Etenkin tuo sana _kunnioittaminen_ tuntuu olevan monella hukassa, etenkin modernilla naisella on vaikeuksia sisäistää mitä tarkoittaa *miehen kunnoittaminen*

Jos se kunnioitus on olemassa kaikissa tilanteissa niin ei pääse _edes_ syntymään sellaista tilannetta missä väkivallasta tulisi mahdollista, tai ainakin se olisi erittäin epätodennäköistä.

"vieras"
Omasta puolestani voin sanoa että jos itse tulisin mieheni pahoinpitelemäksi niin jotenkin kostaisin, aivan varmasti, vaikka mies on fyysisesti vahvempi. En todellakaan pelkäisi. Tiedän että on tyhmää vastata väkivaltaan väkivallalla mutta niin vain toimisin.

Uskon kyllä että nainen osaa ärsyttää miestä siihen pisteeseen että nyrkki heilahtaa. Naiset huutaa ja nalkuttaa ja mies puolustautuu väkivallalla koska ei ehkä kykene samaan suulliseen
ilmaisuun kuin nainen. Ihminen on eläin, tarpeeksi alistettuna se puolustaa itseään.

"vieras"

Etenkin tuo sana _kunnioittaminen_ tuntuu olevan monella hukassa, etenkin modernilla naisella on vaikeuksia sisäistää mitä tarkoittaa *miehen kunnoittaminen*
Unohdit mainita miehistä. Kai sinun mielestäsi myös monella modernilla miehellä vaikeuksia sisäistää mitä tarkoittaa *naisen kunnioittaminen*? Vai onko tämä kunnioituksen puute sinusta vain naisten ongelma? =)

"vieras"
Oli niin taikka näin, ei mies eikä nainen kumpikaan saa turvautua väkivaltaan, jos tilanne on se ettei toinen suostu poistumaan tai päästä toista lähtemään, niin silloin tarvii varmaan soittaa ne poliisit paikalle auttamaan. Minä en ainakaan opeta lastani lyömään tai tulemaan lyödyksi, jos tyttäreni sanoisi että mies ystävä on häntä lyönyt, niin en kyllä komenna katsomaan peiliin ja etsimään syyllistä. Riidoissa on aina kaksi osapuolta, mutta se joka nyrkin kohottaa on ala-arvoinen ihminen, oli se mies tai nainen.

Jos se kunnioitus on olemassa kaikissa tilanteissa niin ei pääse _edes_ syntymään sellaista tilannetta missä väkivallasta tulisi mahdollista, tai ainakin se olisi erittäin epätodennäköistä.
Ja mä olen samaa mieltä siitä että jos kunnioitusta olisi aina ja kaikissa tilanteissa niin väkivaltaa ei olisi. Ja kunnioitus taas täytyy olla molemminpuolista.

Ja jos mies istuu hiljaa pari tuntia ja antaa naisen ärsyttää ja kun lopulta pyytää lopettamaan nainen vaan innostuu lisää ja aukoo sitä päätään EIKÄ päästä miestä pois tilanteesta niin kyllä, mun mielestä on lievä väkivalta on sallittua.

[QUOTE="vieras";25272179]Oli niin taikka näin, ei mies eikä nainen kumpikaan saa turvautua väkivaltaan, jos tilanne on se ettei toinen suostu poistumaan tai päästä toista lähtemään, niin silloin tarvii varmaan soittaa ne poliisit paikalle auttamaan. Minä en ainakaan opeta lastani lyömään tai tulemaan lyödyksi, jos tyttäreni sanoisi että mies ystävä on häntä lyönyt, niin en kyllä komenna katsomaan peiliin ja etsimään syyllistä. Riidoissa on aina kaksi osapuolta, mutta se joka nyrkin kohottaa on ala-arvoinen ihminen, oli se mies tai nainen.[/QUOTE]

Voin kertoa että jos mies on jossain ulkona ja vaimo seuraa niin poliisit ei voi asialle tehdä muuta kun EHDOTTAA että lähtevät eri suuntiin.

"vieras"
Kyllä täytyy taas olla kiitollinen omasta miehestä, joka ei ajattele, että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä. Tai että jos nainen ärsyttää, saa lyödä. Tai että naiset eivät nykyaikana osaa kunnioittaa miehiä. Olen oikeasti todella onnellinen siitä, että meillä on suhde, jossa kumpikin rakastaa ja kunnioittaa toista, eikä koskaan alentuisi väkivaltaan.

"vieras"

Näin on. Koska maailmassahan tapahtuu todella harvoin mitään sellaista, kuten arvaamaton ja silmitön väkivalta. Eiku.. Ai niin, sekin on uhrin vika, koska kaikkien pitää koko ajan olla varuillaan eikä saa olla niin naivi ja tyhmä, ettei tajua väkivallan mahdollisuutta. Eli huh, uhrin vika silloinkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25272058]Unohdit mainita miehistä. Kai sinun mielestäsi myös monella modernilla miehellä vaikeuksia sisäistää mitä tarkoittaa *naisen kunnioittaminen*? Vai onko tämä kunnioituksen puute sinusta vain naisten ongelma? =)[/QUOTE]

Tähän haluaisin kuulla vastauksen. Miksi ja millä perustein Jaskan mielestä nykyään on ongelmana erityisesti se, että NAISET eivät kunnioita miehiään, mutta ei toisinpäin... Se kun kuulostaa minusta suorastaa naurettavalta väitteeltä. =)

"savanna"
hei tulin takaisin. pääsin lääkäriin. pakkasin tavarani ja lähdin sukulaiste luo lapseni kanssa. kädessäni on hiusmurtuma. joka paikassa pahoinpitelyn jälkiä. täällä olikin sitten oikein kunnolla lähdetty keskustelemaan asiasta. itse olen ihan sekaisin tapahtuneesta. en halua heti lähteä mihinkää turvakotiin mutta niinkuin moni sano ettei varmasti tule olemaan viimeinen kerta. toivottavasti on. ja saisimme puhuttua asiasta. joulun ajattelin ainakin antaa mieheni miettiä asiaa. olen kyllä niin sekaisin että ei oikein ajatus juokse.

ja monelle jotka halusivat tietää, että mistä tämä riita lähti käyntiin niin on se että lapsemme on ollut kohta melkein putkeen pari kk kipeä. korvatulehdus ja angiina kierre. ja kovan yskän takia lapseni oksensi sänkyyn jo kolmannen kerran yössä ja kun taas pesi sänkyä ja vaihdoin lakanoita huusin miehelleni että voiko hän auttaa. hän siis nukkuu vierashuoneessa aina kun on lähdössä aamuvuoroon 4:ltä yöllä että saa nukuttua. pyysin häntä pesemää pojan sillä välin kun ajattelin vaihtaa niitä lakanoita taas kerran ja pestä sänkyämme. joten mieheni sai jonkun kohtauksen ja kävi päälleni. väänsi käteni ja kuristi minua. enkä oikein edes muista mitä kaikkea siinä kahakassa kävi.
olen päättänyt että minun ei tarvitse kokea toista kertaa tuollaista. ja mieheni mei jo heti tänään käymään lääkäri juttusilla. ja sanoi olevansa täysin uupunut töistä ja raha-asioista.
itse en ole päässyt käymään töissä kun olen ollut kotona pojan kanssa koska se on ollut jo pitkään kipeenä. ja en saa enää ees palkkaa kun joudun olemaan pois. töissä ymmärtävät kyllä. mieheni pakottaa minun jäämään lapsen kanssa kotio koska hänen mielestään minä en saa rahaa siitä työstä mitä minä teen.
eli siis tämä koko pojan sairaus rasittaa meitä.

joku vain
[QUOTE="mie";25271760]VASTUU väkivaltaisesta teosta on AINA sillä joka välivaltaan turvautuu.
Toinen voi ärsyttää - silloin voi poistua huoneesta.
Toinen voi riidellä - silloin voi yrittää keskustella rakentavasti, riidellä mukana tai poistua tilanteesta.
Jokaiseen tilanteeseen on jokin muukin vaihtoehtoinen toimintatapa, mutta väkivalta ei ratkaise mitään[/QUOTE]

kuule oletko kenties elänyt tilanteessa jossa puolisosi on henkisesti pahoinpidellyt sinua vuosia? ja sinulla on ollut todella pahaolla,olet yrittänyt selvittää parisuhteen ongelmia kymmeniä kertoja tuloksetta, toinen vaan jatkaa loukkaamista,mykkäkoulua,muuhun ei pysty. ei vaikka tietää että satuttaa. ja sitten tästä seuraa riitaa monta kertaa. puolisosi on valehdellut sinulle. kriisi on jatkunut kuukausia tai kenties vuosia. oletko elänyt niin? jos et, et tietenkään voi ymmärtää että tuollainen suhde voi aiheuttaa sen että joku päivä toisella napsahtaa päässä riidan aikana ja käy käsiksi toiseen.

niin kuukausien ja vuosien kriisin jäljiltä. Kumpi on enemmän syyllinen? minusta se joka henkisesti satuttaa kuukausia,jopa vuosia.

olen kuullut ko.tarinan läheiseltäni ja täytyy sanoa että vaikka en siedä väkivaltaa,niin ymmärrän sen mikä siihen on johtanut,kunpa hän olisi jättänyt puolisonsa ennenku joutui tohon pisteeseen.

Yhteistyössä