mitä teen nyt kun minut on "pahoinpidelty"?

• Viestiketjun aloittaja "savanna"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="OOO";25271288]Anna sen kasvaa mielessä, ehkä koet valaistumisen.[/QUOTE]

Eipä mua oikeastaan kyllä ihan kamalasti kiinnosta. En vaan ole VenakkoMilannan juttuja lukenut kun kerran tai kaks ni tosi vaikee sanoo mitä haluat tällä sanoa.

Hienoa että pystyt kertomaan sieltä kotikoneen ääreltä kaiken tuon.

Ja tietysti kaikki asiat mitkä tilanteeseen johtivat ovat täysin merkityksettömiä.

_Paitsi_ tietysti jos roolit vaihdetaan... pitkäaikaisesta pahoinpitelystä, henkisestä väkivallasta kärsinyt nainen voi olla oikeutettu jopa tappamaan.

Ei, seuraavalla kerralla ei voi "vaikka lähteä henki", tuolla logiikalla joka toinen tappelu nakkikojulla perjantai iltana johtaa kuolemaan, näin ei kuitenkaan ole.
Ei todellakaan kukaan ole oikeutettu tappamaan. Vaikka ihmiset voivat lämpimikseen lätistä ja miettiä, mikä johonkin tekoon on saattanut johtaa, ei toivottavasti kukaan ajattele, että se, tai edes llyöminen, on oikein. Heti nousi verenpaine kun näin nikkisi tässä ketjussa.

ihme porukkaa taas liikenteessä.... olisikos mahdollista että haluaisit hieman kertoa mikä asia tähän johti? ja miten asia sitten päättyi?

tiedän että se voi olla vaikeaa ja tarpeetonta.... mutta olen utelias luonne =)

Ei todellakaan kukaan ole oikeutettu tappamaan. Vaikka ihmiset voivat lämpimikseen lätistä ja miettiä, mikä johonkin tekoon on saattanut johtaa, ei toivottavasti kukaan ajattele, että se, tai edes llyöminen, on oikein. Heti nousi verenpaine kun näin nikkisi tässä ketjussa.
Juridisesti ei tietenkään
Mutta minkälaisen reaktion se saa ihmisissä aikaan on eri asia.

Toista tuettaisiin yhteiskunnan ja ihmisten toimesta kun taas mies joutuu välittömästi sosiaalisen lynkkauksen kohteeksi, niidenkin ihmisten toimesta jotka eivät edes tiedä mitä tapahtui.

Tiedät että tämä on totta.

Toivottavasti verenpaineesi laskee tämän viestin myötä.

Terveisin
Jaska

"vieras"
Sun mielestä on ihan fine, että toinen on kuristanut toista ja lyönyt ja murtanut käden. "Asiat voi puhua halki". Miten sinun mielestäsi voi olla ok jatkaa suhdetta tuollaisen jälkeen? Vittu sulla on kommentit.

Juridisesti ei tietenkään
Mutta minkälaisen reaktion se saa ihmisissä aikaan on eri asia.

Toista tuettaisiin yhteiskunnan ja ihmisten toimesta kun taas mies joutuu välittömästi sosiaalisen lynkkauksen kohteeksi, niidenkin ihmisten toimesta jotka eivät edes tiedä mitä tapahtui.

Tiedät että tämä on totta.

Toivottavasti verenpaineesi laskee tämän viestin myötä.

Terveisin
Jaska
En kylläkään ole sitä mieltä, että miehet joutuisivat aina sosiaalisen lynkkauksen kohteeksi. Mutta tietysti jos / kun lynkkausta jostain suunnalta tulee, tokihan se jää kohteelle paremmin mieleen kuin puolinainen myötäily. Siksi olo voi tuntua lynkatulta silloinkin, kun siihen ei ole aihetta.

"Siiri"
Minä olen aina sanonut, että kerran mies voisi ehkä minua löydä (fyysisesti vahvempi kun on). Toista kertaa ei pääsisi enää niin lähelle, että pystyisi löymään.

Minä ilmoittaisin HETI ensimmäisestä kerrasta poliisille, hakisin lähestymiskiellon ja lähtisin turvakotiin. HETI.

Ja tämän tietää myös mies (vaikka tällaista pelkoa ei oikeasti ole edes olemassa kiltin ja kunnollisen miehen kanssa)

[QUOTE="Siiri";25271457]Minä olen aina sanonut, että kerran mies voisi ehkä minua löydä (fyysisesti vahvempi kun on). Toista kertaa ei pääsisi enää niin lähelle, että pystyisi löymään.

Minä ilmoittaisin HETI ensimmäisestä kerrasta poliisille, hakisin lähestymiskiellon ja lähtisin turvakotiin. HETI.

Ja tämän tietää myös mies (vaikka tällaista pelkoa ei oikeasti ole edes olemassa kiltin ja kunnollisen miehen kanssa)[/QUOTE]

Tämä on sinun oikeutesi ja jopa suotavaa.
Mutta sinun moraalinen velvoitteesi on myös miettiä miksi niin kävi.

Olet selkeästi asiaa ajatellut joskus ja sinulla on selkeät mielipiteet asiasta, joten tuskin olen väärässä jos arvaan sinun olevan myös sitä mieltä että riitaan tarvitaan aina kaksi, eikä sitä fyysistä väkivallan tekoa voidan täysin eroittaa sitä edeltäneestä tilanteesta ?

Vieras.
mut on lievästi pahoinpidelty kahdesti, mutta tasan tarkkaan itse olen ne aiheuttanut, ansainnut, vaikkei niin pitäisi sanoa. Olen kännipäissäni miestä ärsyttänyt sanoilla ja teoilla niin pahasti että huh huh, enkä ole edes päästänyt miestä poistumaan tilanteesta....

Nyt en juo enää, eikä ikinä tarvitse pelätä miestä. Eikä miehen minua....

• Tykkää
Reactions: Jaska-
"vieras"
Kerrotko Jaska, että kuka ja milloin sinne turvakotiin saa mennä, jos siihen ei riitä syyksi se, että on käsi murtuneena perheväkivallan johdosta kotona pelkäämässä. Oli uhri sitten mies tai nainen, ettet sukupuoleen takerru.

Se on helppoa täällä neuvoa että poliisille soitto ja heti turvakotiin ja lähestymiskielto ja vaikka mitä. Mutta kuinka moni näistä sitten oikeasti itse tekisi saman kun kyseessä olisi oma mies jonka kanssa oltu monta vuotta yhdessä ja mies nyt vaan sen yhden kerran sattui hermostumaan kun ämmä on tarpeeks aukonu päätään ja mäkättänyt. Ei läheskään kaikki jotka niin etukäteen ajattelee.

"vieras"
Se on helppoa täällä neuvoa että poliisille soitto ja heti turvakotiin ja lähestymiskielto ja vaikka mitä. Mutta kuinka moni näistä sitten oikeasti itse tekisi saman kun kyseessä olisi oma mies jonka kanssa oltu monta vuotta yhdessä ja mies nyt vaan sen yhden kerran sattui hermostumaan kun ämmä on tarpeeks aukonu päätään ja mäkättänyt. Ei läheskään kaikki jotka niin etukäteen ajattelee.
n.30naista liian vähän vuosittain.

"Siiri"
Tämä on sinun oikeutesi ja jopa suotavaa.
Mutta sinun moraalinen velvoitteesi on myös miettiä miksi niin kävi.

Olet selkeästi asiaa ajatellut joskus ja sinulla on selkeät mielipiteet asiasta, joten tuskin olen väärässä jos arvaan sinun olevan myös sitä mieltä että riitaan tarvitaan aina kaksi, eikä sitä fyysistä väkivallan tekoa voidan täysin eroittaa sitä edeltäneestä tilanteesta ?
Olen EHDOTTOMASTI samaa mieltä siitä, että riitaan tarvitaan AINA kaksi. Tätä opetan aina myös lapsilleni, kun tulevat toisistaan "kantelemaan" riidan päätteeksi.

Siltikin fyysistä väkivaltaa EN VAIN VOI HYVÄKSYÄ. En missään muodossaan, enkä milloinkaan. Huutaa saa ja riidellä, mutta toiseen EI käydä käsiksi. Ei lapseen eikä aikuiseen. Ei mistään syystä. Mikään riita ei sitä oikeuta.

Tämän olen päättänyt n 20 vuotta sitten, kun yksi x-poikaystävä "läppäsi" kännipäissään. Oli saman tien x. Ja poikkeusta en tekisi kenenkään kohdalla.

[QUOTE="vieras";25271511]n.30naista liian vähän vuosittain.[/QUOTE]

Ehkä niin mutta moni juuri noistakin naisista kyllä vannoo lähtevänsä jos mies kerrankin koskee. Ja silti saattavat olla suhteessa vuosia vaikka pahoinpitelyt toistuisivat.

Mutta on kyllä myös olemassa miehiä joilla se jää siihen yhteen kertaan. Ja toisaalta on olemassa niitä naisia jotka ärsyttävät ja ärsyttävät kun eivät usko että mies voi sille mitään ja aijai turpaan tuli, oma vika.

"vieras"
Ehkä niin mutta moni juuri noistakin naisista kyllä vannoo lähtevänsä jos mies kerrankin koskee. Ja silti saattavat olla suhteessa vuosia vaikka pahoinpitelyt toistuisivat.

Mutta on kyllä myös olemassa miehiä joilla se jää siihen yhteen kertaan. Ja toisaalta on olemassa niitä naisia jotka ärsyttävät ja ärsyttävät kun eivät usko että mies voi sille mitään ja aijai turpaan tuli, oma vika.
Sitäpä juuri tarkoitinkin, että ainakin nuo n. 30 naista joka vuosi liian vähän lähtee, vaikka ehkä olisivat aikoneet. Henki meni ennen kuin ehtivät.

On toki olemassa kaikenlaisia miehiä ja naisia. Silti kenenkään ei tarvitse kärsiä väkivallasta varsinkaan omassa kodissaan. Mm. sitä varten on olemassa turvakoteja, niin miehille kuin naisillekin. Miksi jäädä kotiin pelkäämään ja kärsimään jos apua on saatavilla?

[QUOTE="vieras";25271503]Kerrotko Jaska, että kuka ja milloin sinne turvakotiin saa mennä, jos siihen ei riitä syyksi se, että on käsi murtuneena perheväkivallan johdosta kotona pelkäämässä. Oli uhri sitten mies tai nainen, ettet sukupuoleen takerru.[/QUOTE]

Jos sinulla on oikea syy pelätä niin tokihan sinun ei tarvitse jäädä kotiin.

Mutta minusta kuulostaa siltä että modernista naisesta on kasvatettu ihminen joka ei osaa ottaa edes huomioon väkivallan mahdollisuutta.

Kuvitellaan että kaikki menee läpi ja mitä vain voi tehdä eikä siitä seuraa fyysistä reaktiota missään olosuhteissa, tämä ei tietenkään voi olla totta.

Jos ihminen on elänyt vuosikausia suhteessa eikä koskaan ole mitään viitteitä ollut väkivallasta tai mistään muustakaan sellaista niin miksi ihmeessä se yksi tilanne muuttaisi sinun mielikuvan rakastamastasi ihmisestä joksikin hirviöksi ?

Feministinen/tasa-arvo valistus/propaganda koskien parisuhde väkivaltaa on tehnyt paljon ihmisten tietoisuudelle tämän ongelman vakavuudesta, hieno juttu, mutta siihen kuuluu myös tämä negatiivinen puoli.

Ihmisten (etenkin naisten) kykenemättömyys itsekritiikkiin koskien väkivaltaa saa joskus absurdit mittasuhteet.

Ennen naiset jotka kokivat jatkuvaa (kroonista) parisuhde väkivaltaa yms yms, pääsivät/hakivat turvakotiin kun kävi selväksi ettei muutosta tapahdu.

Nyt mies jos heittää kahvimukin seinään niin emäntä kyyhöttää nurkassa pelonsekaisin tuntein ja miettii että pitäisikö lähteä turvakotiin, tai ainakin vähintään vaatii useita anteeksipyyntöjä ja vakuutteluja miehen väkivallattomuudesta ennenkuin tilanne normalisoituu.

Tuollaista käytöstä voisi odottaa ihmiseltä joka on joskus joutunut jatkuvan väkivallan kohteeksi eikä näin ollen voi täysin luottaa toiseen sukupuoleen, mutta tuollaista käytöstä ei voi odottaa hyvinvointiyhteiskunnassa kasvaneelta naiselta joka ei ole joutunut kohtamaan mitään todellista pelkoa henkensä/hyvinvointinsa puolesta.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
[QUOTE="vieras";25271543]Sitäpä juuri tarkoitinkin, että ainakin nuo n. 30 naista joka vuosi liian vähän lähtee, vaikka ehkä olisivat aikoneet. Henki meni ennen kuin ehtivät.

On toki olemassa kaikenlaisia miehiä ja naisia. Silti kenenkään ei tarvitse kärsiä väkivallasta varsinkaan omassa kodissaan. Mm. sitä varten on olemassa turvakoteja, niin miehille kuin naisillekin. Miksi jäädä kotiin pelkäämään ja kärsimään jos apua on saatavilla?[/QUOTE]

Ei tietenkään kenenkään ole pakko jäädä kotiin pelkäämään mutta en voisi kuvitella pelkääväni miestä yhden tappelun jälkeen. Kovin heikko ihminen saa mun mielestä olla jos siitä suoraan lähtee turvakotiin.
Jos pahoinpitely on toistuvaa niin tietysti apua täytyy hankkia.
En kyllä tähän aloitukseen usko muutenkaan, tai ainakin se kuulostaa vähän väritetyltä ja liioitellulta.

"vieras"
^Kahvimukin seinään heittämisestä ei käsi murru kuin korkeintaan siltä heittäjältä. Aloittajalta oli käsi murtunut, häntä oli lyöty ja kuristettu ja hän pelkää. Ei tarpeeksi syytä lähteä pois kotoa turvaan? Jos siis oletetaan, että näin on käynyt.

"vieras"
Ei tietenkään kenenkään ole pakko jäädä kotiin pelkäämään mutta en voisi kuvitella pelkääväni miestä yhden tappelun jälkeen. Kovin heikko ihminen saa mun mielestä olla jos siitä suoraan lähtee turvakotiin.
Jos pahoinpitely on toistuvaa niin tietysti apua täytyy hankkia.
En kyllä tähän aloitukseen usko muutenkaan, tai ainakin se kuulostaa vähän väritetyltä ja liioitellulta.
Jos se, että luotettava ja rakastamasi ihminen käyttäytyy ihan yllättäen noin arvaamattomasti, että seurauksena on murtunut käsi ja pahoinpitely, niin et pelkäisi? Oikeasti? Jos pahoinpitely ja riidat ovat toistuvia, niin niihin voi turtua, eikä enää jaksa edes pelätä. Mutta kuvittele, että miehesi tulisi nyt, löisi ja katkoisi sinulta käden.

Yhteistyössä