Haluan samanlaisen kropan kuin jutta gustafsbergillä, mitä se vaatii? Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo kuntoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo kuntoon

Vieras
http://cdn.weight-loss.fitness.com/b/b7/b70b0dee_jutta2.PNG

Aivan upea vartalo, kiinteä ja terveen näköinen. Paljonkohan työtä tuollaisen eteen pitää tehdä? Itse olen läski (170/74), mutta tilanne tulee muuttumaan. KÄyn kyllä salilla, mutta syön kai väärin. Onkojan mulla mitään mahdollisuuksia olla ensi kesänä kymmenisen kiloa hoikempi ja lihaksikkaampi...

Onko täällä ketään muita, joilla kropparemontti menossa?

No ihan hiton kovaa treeniä ("salilla käyminen" ei kerro mitään siitä, miten treenaat). Yleensä naiset ei jaksa treenata kovaa - karu yleistys, mutta olen katsellut sitä naisten rimpuilua yli 10 vuotta. Itsekin olen toki nainen, ja treenaan melko kovaa - en istu tekemässä vaan jotain reiden lähentäjiä ja loitontajia.

Lisäksi tietenkin ruokavalion kanssa saa olla todella tarkkana. Jos sulla ei ole omaa kokemusta näistä asioista, kannattaa tilata ihan vaikka ravinto- ja treeniohjelma esim. Jutan firmalta tai muualta. Ohjelmat eivät ole kovin kalliita, ja sehän on siis aivan eri asia kuin personal trainerin hommaaminen.

[QUOTE="vieras";25260080]Ei tuollasta kroppaa pelkällä oikealla ruokavaliolla ja treenaamalla saa....[/QUOTE]

No milläs sitten? Nimenomaan sillähän se tulee...

[QUOTE="vieras";25260080]Ei tuollasta kroppaa pelkällä oikealla ruokavaliolla ja treenaamalla saa....[/QUOTE]

Ei niin, sillä tuohon tarvitaan silikonit. Mutta jos nyt viittaat esim. hormoneihin, niin se on aivan puppua. Ei Jutan vartalo niin ihmeellinen ole, etteikö sitä saisi luonnollisin keinoin. Lisäravinteetkin ovat toki tärkeitä, mutta niillä ei olekaan mitään tekemistä hormonien ja steroidien kanssa.

[QUOTE="vieras";25260090]No ihan hiton kovaa treeniä ("salilla käyminen" ei kerro mitään siitä, miten treenaat). Yleensä naiset ei jaksa treenata kovaa - karu yleistys, mutta olen katsellut sitä naisten rimpuilua yli 10 vuotta. Itsekin olen toki nainen, ja treenaan melko kovaa - en istu tekemässä vaan jotain reiden lähentäjiä ja loitontajia.

Lisäksi tietenkin ruokavalion kanssa saa olla todella tarkkana. Jos sulla ei ole omaa kokemusta näistä asioista, kannattaa tilata ihan vaikka ravinto- ja treeniohjelma esim. Jutan firmalta tai muualta. Ohjelmat eivät ole kovin kalliita, ja sehän on siis aivan eri asia kuin personal trainerin hommaaminen.[/QUOTE]

Joo, olen myös pistänyt merkille, että naisten treeni on aika onnetonta monesti. No, itse en istu lähentäjäkoneessa, vaan treenaan isoilla vapailla painoilla isoja lihasryhmiä. Kierrätän ohjelmia siten, että joku viikko pidempiä sarjoja vähän pienemmillä painoilla, toisella sit maksimitreeniä, lyhyttä sarjaa isoilla painoilla.

Mut siis en tosiaan pumppaa prässiä 15 kilolla tai hauista 4 kilolla, vaan kunnon painoilla ja kyykkään, penkkipunnerran jne.

Ongelma mulla on se, että syön jotenkin ihan päin peetä, kun olen tällainen plösö. Lihasta on jonkin verran, mutta niin on läskiäkin. Ja jos ei syö kunnolla, treeni ei kulje...

[QUOTE="aloittaja";25260140]Joo, olen myös pistänyt merkille, että naisten treeni on aika onnetonta monesti. No, itse en istu lähentäjäkoneessa, vaan treenaan isoilla vapailla painoilla isoja lihasryhmiä. Kierrätän ohjelmia siten, että joku viikko pidempiä sarjoja vähän pienemmillä painoilla, toisella sit maksimitreeniä, lyhyttä sarjaa isoilla painoilla.

Mut siis en tosiaan pumppaa prässiä 15 kilolla tai hauista 4 kilolla, vaan kunnon painoilla ja kyykkään, penkkipunnerran jne.

Ongelma mulla on se, että syön jotenkin ihan päin peetä, kun olen tällainen plösö. Lihasta on jonkin verran, mutta niin on läskiäkin. Ja jos ei syö kunnolla, treeni ei kulje...[/QUOTE]

Hyvä. Kannattaa ihan ottaa yhteyttä vaikka eri tahoihin, jotka tarjoavat niitä mainitsemiani ravinto- ja treeniohjelmia, niin saat ihan yksilöllistä opastusta. Ainahan voi pyytää tarjouksia ennen kuin ostaa mitään. Toki netistäkin löytyy kaikenlaista tietoa, esim. Pakkotoistosta, mutta tieto on melko hajanaista.

Noh, mulla on melkein samanlainen kroppa, poislukien noi tissit :D Niitä ei ole, eikä kyllä tarvii tullakaan. Pikkuisen pienempi olen muutenkin kuin Jutta.

Tähän pisteeseen pääsin kovalla punttitreenillä, johon yhdistyy aerobinen. Oon aina syönyt kohtuullisen terveellisesti, en tosiaan laske mitään kaloreita vaan syön mitä tykkään. Tätä mä vähän ihmettelen, rasvaprosentti laskee tasaisesti vaikka vetäisin viikon juustoa putkeen..

Et ei muuta kuin punttitreeniä, eri sarjotuksilla ja painoilla. Käyt siihen päälle juoksemassa ja vaikka pelaamassa sulkapalloa. Ja tosiaan ei tekis pahaa jos antaisit ammattilaisen suunnitella sulle ruoka- ja treeniohjelman. Menis kerralla oikein :)

Suosittelen tosiaan ottamaan yhteyttä ammattilaiseen ja teettämään kunnon ohjelmat. Ja jonkun joka katsoo ruokailut kuntoon. Itselleni tuli esimerkiksi yllätyksenä se, että kunnon lihakset saadakseen kannattaa ennemminkin tehdä lyhyt tarkkaan suunniteltu treeni kuin viettää salilla tuntikaupalla aikaa. Olen jo pitkään tehnyt 40 minuutin treeniä, sis. 10 minuutin lämmittelyt. Ja syön proteiinilisää plus välipaloja, turhat hiilarit pois.

Ja sitä salitreeniä tehdään sitten tavoitteellisesti 4 krt viikossa. Itse teen kolmea eri ohjelmaa ja teen kerran viikossa myös kovan crossfit-treenin. Vajaa vuosi tavoitteellisen treenin aloituksesta kroppa on kokenut paljon muutoksia mutta ei se ole lähelläkään Jutan kroppaa paitsi ehkä käsistä. Se on pitkä projekti.

[QUOTE="hui";25260272]Tosi naisellinen... Mies ei ikinä antasi mun treenata itteeni noin lihaksikkaaks:D Monella miehelläkään ei ole noin isoja lihaksia.[/QUOTE]

Mä en pidä miehinä niitä joilla ei ole edes tuon kokoisia lihaksia :D No vitsit sikseen, mutta aina kun kuulen tuollaisia juttuja ("mies ei anna treenata kunnon lihaksia"), tulen onnelliseksi siitä että me mieheni kanssa treenataan kumpikin kunnolla ja lihasta on. En pystyisi elämään ihmisen kanssa, joka rajoittaisi treenamistani. Ja varmaan monia muitakin asioita..

[QUOTE="ViEras";25260328]Ihan vinkiksi. Vitun ruma kroppa naisella. Miehet ei todellakaan tykkää tuollaisesta. Heikko itsetunto pitää olla jos tuon vaatii ollakseen onnellinen.[/QUOTE]

Heh, juuri tänään juttelin erään miehen kanssa jonka mielestä Jutan kroppa ja yleensä treenattu nainen on tosi seksikäs. Ja on ihan tavismies, ei mikään bodari itse.

ja miksi on heikko itsetunto jos pitää itsestään niin paljon että pitää kroppansa kunnossa?

[QUOTE="ViEras";25260328]Ihan vinkiksi. Vitun ruma kroppa naisella. Miehet ei todellakaan tykkää tuollaisesta. Heikko itsetunto pitää olla jos tuon vaatii ollakseen onnellinen.[/QUOTE]

Melkoinen yleistys :laugh: Ihan vinkiksi että kyllä jokaisella miehelläkin on yksilöllinen makunsa naisten suhteen.

Ootko tullut ajatelleeksi, että jotkut muokkaavat kehoaan ihan omaksi ilokseen eivätkä miehiä varten? Ei kaikki liity itsetuntoon. Eikä ap sanonut, ettei voi olla onnellinen ellei saa tuollaista kroppaa. Ja mä ainakin tiedän aika montakin miestä ihan omasta tuttavapiiristäni, jotka tykkäävät tuollaisesta kropasta. Mutta ilmeisesti sä sitten oot varmistanut joka mieheltä, että juuri sun mielipide on se ainoa oikea.

Kävin salilla aktiivisesti vuosia, mies on voimanostaja että reenaaja oli omasta takaa. Tuollaiseen vartaloon olisi ollut sillon mahdollisuus, jos olisin viitinyt harjoittaa juoksemista yms. liikuntaa enemmän ja katsonut mitä söin. Ihan hyvällä lihaksella olen vieläkin, mutta liikaa tavaraa päällä.

Joo, tissit ei kyllä säily jos meinaat saada rasvaprosentin tosi alas.

Mulla suht paljon lihaksia (varsinkin käsissä) ja mitat 65 kg/171 cm ja aika tyytyväinen olen. Onnistuin kun aloin syömään paljon proteiinia ja vähemmän hiilaria. Treenin jälkeen aina proteiinidrinkki (1 dl proteiinijauhetta ja n. 3 dl vettä). Muuten syön aika lailla hyväkarpisti: lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia, voita, kermaa, pähkinöitä ja myös jonkun verran perunaa ja riisiä ja maitoa (yleensä ennen treeniä).

Lihakset kasvaa kun syö oikeasti PALJON. Sitten voi pitää muutaman viikon kuurin ja kiristellä rasvoja päältä pois (samanaikainen rasvanpoltto ja lihastenkasvu on lähes mahdotonta, ainakin naisilla)

Treeniä mahdollisimman isoilla vapailla painoilla, aloita isojen lihasryhmien liikkeistä: penkkipunnerrus, kyykky, vinopenkki, maastaveto, askelkyykyt painoilla. Esim. 3 sarjaa jossa 6-10 toistoa (aloita isommalla toistomäärällä ja vähennä kun lisäät painoa)

Tosiaan, unohtui sanoa sama kuin mitä heips kirjoitti, pitää syödä PALJON. Siis todella paljon, ukot aina töissä tuijottaa suu auki ku mä vähän syön :D Lihas ei kasva porkkanalla ja vedellä..

Ja tuokin oli totta, tissit katoaa kun rasvat tippuu. Mulle jäi iso rintalihas ja siihen päälle nänni, antaa melkein illuusion et olis ne tisut mut me tiedetään miehen kanssa karu totuus ;)

Yhteistyössä