En niin, vaikka tässäkin ketjussa ap ilmeisesti ajattelee niin, etten viitsi joulustella. Enkä kyllä viitsikään, se on minusta turhaa energian ja rahan haaskausta. Silti olen hankkinut muutaman lahjan, koska halusin ja olemme menossa klaanin kanssa viettämään iltaa ja syömään hyvin, koska haluamme. Ei siksi, että pitäisi viitsiä. Tai siksi, että joulu sellaisena kuin se nykykulttuurissamme ilmenee, olisi minulle tärkeä tai koskettava asia.
Huomenta!
Juu en ajattele, että et viitsi, teillähän pienimuotoisesti joulua vietetään, sillä tavalla kun te haluatte, ja teillä lapset ovat ilmeisen tyytyväisiä siihen tapaan, eikö? Kuten olen moneen kertaan sanonut, kukin viettää joulua tavallaan, joku näyttävästi, joku vain pienesti, joku ei ollenkaan, ja sekin ok, jos sitä ei perheen lapsetkaan kaipaa. Itse on ymmärrä sitä, ettei joulua viitsitä järjestää ollenkaan, ihan siis itsekkäästä syystä. Mutta kukin toki tavallaan, silti mua kai saa surettaa lapset, jotka jäävät joulusta paitsi, JOS sitä kaipaavat!
Sä olet kyllä ihan selkeästi tuonut kantasi ja tapasi julki, ja kuulostaa siltä, että se on varsin ok juuri sinun perheessäsi. Mutta on myös perheitä, joissa lapset kaipaavat sitä joulua, ja haluaisivat että äiti VIITSISI edes pienimuotoisesti jotakin tarjota. En ole hetkeäkään epäillyt, etteikö teidän perheen tapa olisi ok teidän kannalta, olen puhunut tässä lähinnä naapurin perheestä, jossa lapset ilmiselvästi kovasti joulua kaipaavat.