Millainen nettisysteemi älypuhelimeen kannattaa hankkia? Riittääkö 1Gt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampioo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tampioo

Vieras
Haluan iPhonen ja nyt pähkäilen miltä operaattorilta sen otan. Puhun ja tekstaan aika vähän, mutta kun nyt kerran älypuhelimen hankin, haluan sellaisen nettijutun, jota voi käyttää vapaasti ja netti olisi nopea.

Soneralla olisi joku Talvipaketti, jossa on 1Gt tiedonsiirtoa kotimaassa kuukaudessa täysnopeudella. Onko tuo paljon/riittävästi nettisurffailuun, nettiradion/Spotifyn kuunteluun, ehkä jopa tv-sarjojen katseluun? Mulla ei ole mitään käsitystä asiasta kun ennen ei ole älypuhelinta ollut.

-
Älä ota Soneralta. Muualla paljon halvempia, ilman käyttökattoa. (käyttäkatto siis Soneralla esim. tuo 1 Gt) jos aiot oikein elokuvia katsella ja nettiä pitää muutenkin päälllä, vaikket surffailisi, 1 gt ei riitä.
Toimii netti siis 1 Gt:n ylittämisen jälkeenkin, mutta pirusti hitaammin.

Ok, kiitos tiedosta. Tajusinkin, että tuon 1Gt:n jälkeen pitää joko ostaa lisää tai käyttää toooosi hidasta nettiä. Niillä oli tosin joku 3Gt:kin.

Osaisitko suositella mulle jotain? Telefinland, Elisa? Haluaisin 12 kk sopimuksen, mutta kaikki tuntuu olevan 24kk juttuja.

Mulla on telialta joku data- paketti, otin säästöversion niin ei ole kovin nopea,mutta vain vitosen kuussa, ilman kattoa. Enimmäkseen kuitenkin olen kotonaniin silloin kännykin on wlan verkossa eikä 3G:ssä

Ok, kiitos tiedosta. Tajusinkin, että tuon 1Gt:n jälkeen pitää joko ostaa lisää tai käyttää toooosi hidasta nettiä. Niillä oli tosin joku 3Gt:kin.

Osaisitko suositella mulle jotain? Telefinland, Elisa? Haluaisin 12 kk sopimuksen, mutta kaikki tuntuu olevan 24kk juttuja.

No mulla on itellä Saunalahti ja Samsungin Galaxy S Plus ja olen tohon S-lahteen ollut tyytyväinen. Aiot ilmeisesti ottaa osamaksulla tuon iPhonen? Taitaa sitten rajautua vaihtoehdot aikalailla TeleFinlandiin ja Soneraan; nimittäin Saunalahdelta ei saa iPhonea, muuten suosittelisin sitä. Mulla oli Elisa yli 10 vuotta, mutta eivät myy enää yksityiselle ja yksityiset sopimukset on siirretty Saunalahdelle. Elisa keskittyy yritysmyyntiin.
DNAlta saa tietysti iPhonen ja nettipaketitkin halvempia, mutta mulla ei henk.koht ole kauhean hyvät kokemukset ko. puljusta.
Ja Sonera on kallis.
Kaippa sitten suosittelen tota TeleFinlandia :)

Saunalahdelta ei tosiaan saa iPhonea, mutta liittymän saa. Elisalta taas saa puhelimen, mutta infoa on netissä tosi huonosti tarjolla. Pitää käydä joku päivä Elisan liikkeessä kyselemässä. Mä haluaisin kaikkein mieluiten niin, että puhelimen voisi maksaa heti pois (järkihintaan, eli reilusti alle 500e) ja liittymä olisi 12 kk, tai sitten sekä liittymä että puhelin 12 kk, mutta näyttää olevan silleen, että vaikka puhelimen saisi 12 kk sopimuksella, liittymä on 24kk. Monimutkaista!

Sen nyt olen kuitenkin päättänyt, että netti pitää olla nopea ja ilman tuollaisia 1Gt:n rajoituksia. Pitää varmaan laitaa ihan ruutupaperille hintavertailua... DNA:ta kartan minäkin, firmalla on minusta tosi hämäräperäinen maine.

Saunalahdelta ei tosiaan saa iPhonea, mutta liittymän saa. Elisalta taas saa puhelimen, mutta infoa on netissä tosi huonosti tarjolla. Pitää käydä joku päivä Elisan liikkeessä kyselemässä. Mä haluaisin kaikkein mieluiten niin, että puhelimen voisi maksaa heti pois (järkihintaan, eli reilusti alle 500e) ja liittymä olisi 12 kk, tai sitten sekä liittymä että puhelin 12 kk, mutta näyttää olevan silleen, että vaikka puhelimen saisi 12 kk sopimuksella, liittymä on 24kk. Monimutkaista!

Sen nyt olen kuitenkin päättänyt, että netti pitää olla nopea ja ilman tuollaisia 1Gt:n rajoituksia. Pitää varmaan laitaa ihan ruutupaperille hintavertailua... DNA:ta kartan minäkin, firmalla on minusta tosi hämäräperäinen maine.

Minkä operaattorin liittymä sinulla on tällä hetkellä? Ja joo, parempi on minusta ostaa puhelin ja ottaa sitten liittymä erikseen, mutta mielipidekysymys.

Minkä operaattorin liittymä sinulla on tällä hetkellä? Ja joo, parempi on minusta ostaa puhelin ja ottaa sitten liittymä erikseen, mutta mielipidekysymys.

Mulla on Saunalahti ja oon ollut ihan tyytyväinen. Sitä ennen oli Elisa, ihan ok sekin. Täytyy tosiaan käydä selvittelemässa noiden kahden firman tilannetta huomenna tai maanantaina.

Sitten tässä on vielä sellainen juttu, etten haluaisi puhelinta, joka on sim-lukittu tiettyyn operaattoriin/liittymään... Hankalaa, sillä kytkyllä puhelin tulisi kuitenkin halvemmaksi kuin suoraan kaupasta ostettuna.

Mulla on Saunalahti ja oon ollut ihan tyytyväinen. Sitä ennen oli Elisa, ihan ok sekin. Täytyy tosiaan käydä selvittelemässa noiden kahden firman tilannetta huomenna tai maanantaina.

Sitten tässä on vielä sellainen juttu, etten haluaisi puhelinta, joka on sim-lukittu tiettyyn operaattoriin/liittymään... Hankalaa, sillä kytkyllä puhelin tulisi kuitenkin halvemmaksi kuin suoraan kaupasta ostettuna.

Nii-in... Kannattaa punnita eri vaihtoehdot ja miettiä, mikä niistä on itselle paras.

Noita nettiliittymiä on myös eri nopeuksilla. Onko sellainen 1Mbit/s riittävän nopea just tavalliseen nettisurffailuun ja nettiradioiden/Spotifyn kuunteluun? Salamana ei tarvitse toimia, mutta hermot menee jos kamalan pitkään pitää odotella.

Saunalahden liittymä täällä maksiminopeudella. Päivällä ja aamulla toimii suht hyvin, jopa 3-5 megan vauhdilla. Iltaisin sitten ei käytännössä toimi laisinkaan, tai todella etana vauhdilla. Ylen areenat yms. voi heti alkuunsa unohtaa, ei toimi sujuvasti ikinä. Tosin, ei toimi iphonella muutenkaan, kun ei se romu tue flash formaattia millä mm. areena toimii. Hanki android.

Ja saunalahti on läpipaska.

Kyllä iphoneen saa yleareenan, itse oon ladannut sen apple storesta ja hyvin toimii.. Netin nopeudesta en osaa sanoa, että minkälainen pitää vähintään olla ettei pätki, koska itse käytän yleensä kodin langatonta yhteyttä. Muualla puhelimen omaa 3g yhteyttä (3.90e/kk) joka riittää uutisten lukemiseen ym. surffailuun, ei siis ohjelmien katsomiseen...

Noita nettiliittymiä on myös eri nopeuksilla. Onko sellainen 1Mbit/s riittävän nopea just tavalliseen nettisurffailuun ja nettiradioiden/Spotifyn kuunteluun? Salamana ei tarvitse toimia, mutta hermot menee jos kamalan pitkään pitää odotella.

Minun mielestä on riittävä. Minulla on dna:lta muistaakseni 0,5 megan datapaketti.Hinta taisi olla joku 2-3€/kk. Kotona sitten käytössä wlan. Ei se tietenkään niin nopea ole kuin kotikone, mutta hyvin toimii tuolla esim. nettipankki ja kaksplus.
Hyviä älypuhelimia saa myös ilman että ovat sim-lukittuja.

Yhteistyössä