lastensuojeluilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuulostaa aivan kauhealta ja epäinhimilliseltä, että joidenkin lasten äiti on ilmeisesti jätetty yksin huolehtimaan hiljattain tapahtuneen eron jälkeen huushollista ja lapsista ja tämä hauska ja vastuuntuntoinen isukki huolehtii lähinnä entisen vaimonsa mätkimisestä, kun "sillä menee nyt vähän huonosti, heh heh". "Oikeusprosessi jo meneillään lasten saamiseksi pois". Tässä taas esimerkki välittämisestä ja lasten eduista. Äiti on ilmeisesti masentunut, koska on jäänyt täysin vaille puolison tukea. Tämä henkinen väkivalta on saattanut olla vallalla miehen toimesta jo avioliiton aikanakin.

Ekaluokkalainen on siinä iässä, että koska osaa käydä itse vessassa niin helposti vanhemmalta unohtuu kysyä pesujen suorituksesta. Jos on oikeusprosessit ja huolet ja riidat ja kaikki yksinolevan vanhemman kuormitteena, se toki rasittaa myös lasten hyvinvointia, luulisi jokaisen järjellä käsittävän. Tuollaisilla aseella ette pitkälle pötki oikeusprosessissa, eikä lasten etu suinkaan ole olla aikuisten riitojen voittajien kanssa kimpassa hävinnyttä vastaan. Päinvastoin, lapset ottavat helposti isän roolin äidin tukemisesta ja huolten kantamisesta, eivätkä kuormita äitiä enää "pikkuasioilla" kuten hygienia-asioilla. Tärkeintä on kuitenkin se, että äiti rakastaa lapsiaan. Ennen pitkää hän pääsee jaloilleen taas, olisitte ennemmin äidin apuna ja tukena tässä raskaassa vaiheessa, etenkin isä, sillä SE olisi lasten edun mukaista!

Nämä on niin räikeitä esimerkkejä huoltajuuden merkityksestä nykyään, että huh huh. Helppohan se on miehen kainalosta käsin olla vahva ja huolehtiva, sehän on koko parisuhteen tärkein tavoite lasten hyvinvoinnin kannalta. (Saas nähdä kauanko tämä mies on sinun tukenasi.)

"vieras"
kun tilanne on se että äidille on apua tarjottu, ei kelpaa.. lapsia on yritetty saada meille useammin
Oletko niin mielikuvituseton äitipuoli, että näet ainoana avunantona ottaa lapset "parempaan uusperheeseen" hoitoon, kun teillä menee nyt niin hyvin?
Lasten kannalta parasta on, että heidän oma äitinsä ja isänsä pystyvät yhteiseen vanhemmuuteen, mikä ei suinkaan avioeroon pääty.

kysyn vaan
ensinnäkään ero ei ole tullut hiljattain vaan 5v sitten. välit on alussa olleet hyvät ja lapsia on voitu hoitaa puolin ja toisin. äiti valitettavasti lapsen kannaltakin on sairastunut kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.. äiti oli se joka perheensä jätti ja petti.. mutta me tehdään nyt niin ku olen ajatellu ja jätän nää haukkumiset ja tuomitsemiset täällä lukematta.. lapsen parasta tässä vaan ajatellaan

Ei sitä lasta niin vaan oteta äidin luota isälle asumaan.

Ja ei todellakaan ole 7 v lapsen asia huolehtia itse hygieniastaan jos lähivanhempi ei siihen kykene - vaikka moni 7 v osaakin itse alapesunsa yms hoitaa, niin ei se sitä tarkoita että 7 v lapsen pitäisi ja kuuluisi jo itse itsensä näiden(kin) asioiden suhteen hoitaa. Eikä etävanhempi myöskään voi näitä juttuja etänä hoitaa...ei, kyllä ne on lähivanhemman juttuja, ja etä hoitaa asiat puolestaan silloin kun lapsi on hänen luonaan.

Minusta voisi olla ihan asiallista ottaa yhteyttä lastenvalvojaan, ja kertoa tilanteesta. Ehkä myös lapsen koulun terkkariin.

Äiti, joka ei kykene huolehtimaan lapsestaan (tai itsestäänkään, jos on kerran kaksisuuntainen mielialahäiriö) ei ole oikeanlainen lähivanhempi 7 v lapselle. Se on mun vankka mielipiteeni. Joten ap, toimikaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25238499]Kuulostaa aivan kauhealta ja epäinhimilliseltä, että joidenkin lasten äiti on ilmeisesti jätetty yksin huolehtimaan hiljattain tapahtuneen eron jälkeen huushollista ja lapsista ja tämä hauska ja vastuuntuntoinen isukki huolehtii lähinnä entisen vaimonsa mätkimisestä, kun "sillä menee nyt vähän huonosti, heh heh". "Oikeusprosessi jo meneillään lasten saamiseksi pois". Tässä taas esimerkki välittämisestä ja lasten eduista. Äiti on ilmeisesti masentunut, koska on jäänyt täysin vaille puolison tukea. Tämä henkinen väkivalta on saattanut olla vallalla miehen toimesta jo avioliiton aikanakin.

Ekaluokkalainen on siinä iässä, että koska osaa käydä itse vessassa niin helposti vanhemmalta unohtuu kysyä pesujen suorituksesta. Jos on oikeusprosessit ja huolet ja riidat ja kaikki yksinolevan vanhemman kuormitteena, se toki rasittaa myös lasten hyvinvointia, luulisi jokaisen järjellä käsittävän. Tuollaisilla aseella ette pitkälle pötki oikeusprosessissa, eikä lasten etu suinkaan ole olla aikuisten riitojen voittajien kanssa kimpassa hävinnyttä vastaan. Päinvastoin, lapset ottavat helposti isän roolin äidin tukemisesta ja huolten kantamisesta, eivätkä kuormita äitiä enää "pikkuasioilla" kuten hygienia-asioilla. Tärkeintä on kuitenkin se, että äiti rakastaa lapsiaan. Ennen pitkää hän pääsee jaloilleen taas, olisitte ennemmin äidin apuna ja tukena tässä raskaassa vaiheessa, etenkin isä, sillä SE olisi lasten edun mukaista!

Nämä on niin räikeitä esimerkkejä huoltajuuden merkityksestä nykyään, että huh huh. Helppohan se on miehen kainalosta käsin olla vahva ja huolehtiva, sehän on koko parisuhteen tärkein tavoite lasten hyvinvoinnin kannalta. (Saas nähdä kauanko tämä mies on sinun tukenasi.)[/QUOTE]

mistä helvetistä sä nää revit :O on tainnu oma ukko jättää just, tollasta katkeruutta mikää muu selitä

"vieras"
kiitos että olet kanssani samaa mieltä.. jaksaa vielä uskoa parempaan huomiseen lapsen kannalta..nyt ruvetaan toimimaan ja jätetään täällä olemiset
Tsemppiä sinulle! Ihana, että välitätte lapsesta ja huolehditte hänen parhaasta.

Jos äidin luona käy jo lastensuojelutyöntekijä (perheohjaaja/työntekijä) niin ilmoittakaa huolenne hänelle tai asioita hoitavalle sosiaalityöntekijälle. Tarkoituksenanne ei ole mustamaalata ko.lasten äitiä, vaan olette aidosti huolissanne lapsen hyvinvoinnista. Äitipuolena vaikutat aidosti välittävältä ja huolehtivalta. Oletan, että lapsen etu voi olla se, että hän muuttaa luoksenne asumaan. Ja anteeksi, jos jotain loukkaan, mutta mun mielestä vain hyvin hoidetut/ hyvässä hoitotasapainossa olevat mt-ongelmaiset ovat kykeneviä huolehtimaan lapsista. Tuo, että ko.lapsen äiti unohtaa syömiset ym. ei kuulosta hyvältä ja ei ole lapsen edun mukaista että hän asuu äitinsä luona. Ps: Viimeisetä vastauksesta tuli hyvä mieli. Jäi kuva että viette oikeasti asiaa eteenpäin. Hyvä niin!

Yhteistyössä