annatteko päiväkodin tädeille joululahjan/ kukan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joulu"

Vieras
Ja jatkoa kysymykseen... Koska annatte joulujuhla vai vimppa pv ennen joulua?

Olisi kiva tietää mikä on käytäntö kun lapsi vasta syksyllä aloitti päiväkodin. Ettei olla ainoita jotka muistaa tai ainoita jotka ei muista tätejä millään...

Virallista käytäntöä ei ole. Aina jotkut muistaa jotenkin ja jotkut ei. Ei kannata viimeiseen päivään ennen lomia jättää koska joku hoitajista voi aloittaa lomansa jo aiemmin, joulujuhla on siitä turvallinen että siellä on tod.näk. koko porukka vielä paikalla. Itse ei tänä jouluna muisteta mitenkään kun molemmat lapset vaihtaa ryhmää tämän vuoden jälkeen niin muistetaan sitten keväällä.

nehän tekee työtään ja saa palkan vai tuoko sinulle jokainen asiakas kaupan kassalle joulumuistamisen?
-Lisätäämpä tähän laskun loppusummaan nyt minun joulumuistaminen,5e per asiakas on ollut käytäntö tänään palkonko laitan?
kysyypi kaupan kassatäti

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;25237517:
nehän tekee työtään ja saa palkan vai tuoko sinulle jokainen asiakas kaupan kassalle joulumuistamisen?
-Lisätäämpä tähän laskun loppusummaan nyt minun joulumuistaminen,5e per asiakas on ollut käytäntö tänään palkonko laitan?
kysyypi kaupan kassatäti

Oikeesti: sä oot vain kassatäti. Ne hoitajat on mun kalleimpani kanssa ison osan arjesta. Jos mä kävisin vaikka viisi kertaa päivässä samalla kassalla, saattaisin muistaakin.

Annoin maanantaina joulujuhlassa muistamisen päikyn tädeille. Teetä, glögia, namia yms. jotka on tarkotettu tuhottavaksi kahvitauoilla joten siksi annoin ajoissa ennen lomaa.

Koululainen taas vie muistamisen opettajalle viimeisenä päivänä.

kysyypi kaupan kassatäti

Kyllä kassatätejäkin joskus muistetaan.
Omista tyttäristäni muutama oli opiskellessaan osa-aikaisesti kassalla ja aina ennen joulua saivat monenlaisia muistamisia asiakkailtakin.
:)

[QUOTE="vieras";25237583]Oikeesti: sä oot vain kassatäti. Ne hoitajat on mun kalleimpani kanssa ison osan arjesta. Jos mä kävisin vaikka viisi kertaa päivässä samalla kassalla, saattaisin muistaakin.[/QUOTE]

Miten niin VAAN ?! ihan yhtälailla hekin hommansa hoitaa.
Meidän lasten PK:ssa on ainakin 6 hoitajaa. Pitäiskö niille kaikille kukat viedä?

kysyypi kaupan kassatäti

Ainahan voit vaihtaa työhön josta saa asiakkailta joulumuistamisia jos harmittaa muiden saamiset. :)

Ainahan voit vaihtaa työhön josta saa asiakkailta joulumuistamisia jos harmittaa muiden saamiset. :)

Ei harmita muiden muistamiset vaan tämä lynkkaus ilmapiiri jos et hoitotätiä muista kuin toivottamalla hyvää jolua olet moukka ja sama linja jatkuu koulussa ym.
Moni ottaa ihan stressin mitä viedä hoitotädille mitä terapeutille mitä opettajalle mitä kenellekin kunn olethan muuten todellinen moukka jos et edes jotain pientä anna ja ajattelet että hehän tekee työtään josta saa palkan.

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;25237634:
Ei harmita muiden muistamiset vaan tämä lynkkaus ilmapiiri jos et hoitotätiä muista kuin toivottamalla hyvää jolua olet moukka ja sama linja jatkuu koulussa ym.
Moni ottaa ihan stressin mitä viedä hoitotädille mitä terapeutille mitä opettajalle mitä kenellekin kunn olethan muuten todellinen moukka jos et edes jotain pientä anna ja ajattelet että hehän tekee työtään josta saa palkan.

Sehän on sitten antajan korvien välissä. Minä annan lahjan, jos keksin kivan. Olen vaikka tehnyt kauppakasseja tai heijastimia tai huovutettuja koristeita muutenkin joululahjoiksi ja niistä irronnut sitten hoitajille ja opettajille. Jos jonain vuonna ei ole ollut mitään kivaa ideaa, on jäänyt lahjoittamatta. Tai on lapsen kanssa tehty kortteja tms.

Joo, aina on jotakin pientä muistamista viety pojan ryhmän hoitajille. Tänä vuonna se jokin on jouluappelsiinit.

Lisäksi siistijöille, keittäjälle ja talkkarille yhteiseksi taatelikakku kahvipöytään.

[QUOTE="just";25237595]Miten niin VAAN ?! ihan yhtälailla hekin hommansa hoitaa.
Meidän lasten PK:ssa on ainakin 6 hoitajaa. Pitäiskö niille kaikille kukat viedä?[/QUOTE]

No minulle se on VAAN jonkun kaupan joku kassa. Käyn kaupassa max. pari kertaa viikossa enkä aina edes samassa kaupassa. Asioin siis vuodessa varmasti liki sadan kaupantädin kanssa. Ei minulla kehity heihin mitään suhdetta, hyvää eikä pahaa, minkä vuoksi haluaisin heitä erikseen muistaa. Mutta esim. meidän postinkantajan näen liki päivittäin ja yleensä muistan häntä jotenkin jouluisin.

Minä olen vissiin hassu, kun muistan todella monia näin jouluna
Kaikkien lasten opettajat, lastentarhanopettajat ja -hoitajat saa ilman muuta jonkun pienen lahjan.
Samoin meidän kotisiivooja saa lahjan.
Samoin keskimmäisen toimintaterapeutti
Samoin esikoisen tanssikoulun opettaja
Ja keskimmäisen kuoron ohjaaja
Ja naapurin setä, joka käy meillä pukkina
Ja naapurin täti, joka välillä ulkoilee meidän lasten kanssa
Ja naapurin teini, joka välillä käy meillä lastenvahtina
Ja
Ja

Minusta on mukava kiittää ihmisiä näin joulun aikaan

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;25237634:

Tässä ketjussako lynkkausilmapiiri jos ei vie tädeille muistamisia. Luepa uudestaan. Ja jokaisella on vapaa tahto ja taito toimia, ja olla välittämättä muiden mielipiteistä. Mutta älä sinä myöskään lynkkaa ihmistä joka haluaan viedä ja kysyy siihen neuvoja.

[QUOTE="jojo";25237693]Tosi törkeää jos ei hoitajia millään muista. Kyllä jokaisella on sen verran varaa että jotakin pientä vie.[/QUOTE]

Näin on. Meillä tyttö vie, kaikille tädeille yhteiseksi, konvehtirasian.

[QUOTE="aape";25237806]No olisiko sopiva viedä esim yhteinen suklaarasia tädeille??[/QUOTE]

Kyl mä veisin oman jokaiselle hoitajalle.
Eihän noi konvehtirasiat maksa kuin muutaman euron.

Meillä muistetaan myös lasten opettajia, kerhotätejä, eskariopeja, fysioterapeuttia (tekee niin mahtavaa työtä), lapsen hoitavaa lääkäriä (ensimmäinen lääkäri, joka otti kaikki oireet tosissaan!), soittotuntien opeja.. Eli kauas ulottuu muistamiset! Mutta ne ei ole mitään suuria. Tänä vuonna osalle on annettu Lumiukkosoppa pusseja (ohje löytyy netistä) ja sitten jotain pientä itse tehtyä muille. Villasukkia, saippuaa (itse tehtyä), sydämiä ym.. Kivahan se on joulun alla muistaa!! :) Opeille viedään todistusten jakoon, muille joulujuhlaan.

Me kyllä annetaan joulumuistaminen vain tytön eskariopelle, ei siis ryhmän kaikille hoitotädeille. Meillä on kyllä sen suhteen selkeämpi tilanne, kun tyttö on päiväkodissa vain eskariajan, jolloin on luonnollisesti enimmäkseen vain sen oman open ohjauksessa. Muistelen tosin sitli, että ollaan ennen eskariakin viety muistaminen vain omalle hoitajalle, ei kaikille erikseen.