Mistä prkl:stä niitä lahjakortteja ja avustuksia oikein pitää kaivaa?

"akka"
Ihmettelen nyt sua kun löysin tuolta aikaisemmista sun ilmoituksen:

Mä tahtoisin lahjoittaa jollekin pikkuihmiselle pari dvd-boksia "olipa kerran..."-sarjaa. Löytyy olipa kerran elämä ja olipa kerran ameriikka jotka ovat molemmat siis uusia. Lisäksi meiltä löytyisi villalankoja jos tätä kautta saa lahjoittaa aikuisellekin lahjan, tai sittenhän nuo sopii myös lapselle joka on innostunut käsitöistä.

Niin, mulle voi laittaa yv:n jos kokee tarvitsevansa lahjoja.

Nämä menikin jo saman tien. Mun pitää vähän tässä käydä läpi minkä verran mulla jää varaa suvun joululahjojen jälkeen, voi olla että ostan vielä muutaman lahjoitettavan paketin.

Miksi ihmeessä et laittanut noita sukulaislapsille???

[QUOTE="vieras";25227107]Jos sua tämä harmittaa tosi paljon, niin miten paljon sulla olisi mahdollista laittaa rahaa lasten lahjoihin yhteensä? Vai ei ollenkaan?

Mitä jos järjestäisit lahjana jonkun ohjelmanumeroa, esim. karkin etsinnän tai itse askarrellun pinjatan tai jotain sellaista? Kävisikö se sukulaislapsille lahjasta? Ja jos he tietävät teidän tilanteen, niin kukaan ei välitä lahjoista. Enempi nolostuttaa, jos olet jotain lapsille vähistä rahoistanne ostanut. Ja muutenkin, ei varmaan kukaan lahjoista niin paljoa välitä.

ÄLÄKÄ OTA MITÄÄN PIKAVIPPEJÄ! Niihin sulla EI ole varaa.[/QUOTE]

Siis alunperin meillä oli budjetoitu 200e 12 ihmisen (serkut, pojan kummit, mun kummityttö ja appiukko), sitten tuli eka rahamutka matkaan, laskin uudelleen, tiputin muutaman ihmisen pois ja pääsin lopputulokseen 120e. Tällä hetkellä meillä ei oo varaa ostaa kellekään lahjaa, ei edes omalle pojalle. Tai sitten jätetään kokonaan ostamatta mitään ruokaa jouluksi, ollaan ilman laatikoita ja jälkkäriä, ne on jätetty meidän huoleksi.

Ja miehen sukulaiset ei siis tästä meidän tilanteesta tiedä, niille ei ehdottomasti saa myöskään kertoa. :headwall:

Pikavippejä en oo ottamassa, ollaan vaan väliaikasesti välirikossa, ei tyhmiä.

Siis alunperin meillä oli budjetoitu 200e 12 ihmisen (serkut, pojan kummit, mun kummityttö ja appiukko), sitten tuli eka rahamutka matkaan, laskin uudelleen, tiputin muutaman ihmisen pois ja pääsin lopputulokseen 120e. Tällä hetkellä meillä ei oo varaa ostaa kellekään lahjaa, ei edes omalle pojalle. Tai sitten jätetään kokonaan ostamatta mitään ruokaa jouluksi, ollaan ilman laatikoita ja jälkkäriä, ne on jätetty meidän huoleksi.

Ja miehen sukulaiset ei siis tästä meidän tilanteesta tiedä, niille ei ehdottomasti saa myöskään kertoa. :headwall:

Pikavippejä en oo ottamassa, ollaan vaan väliaikasesti välirikossa, ei tyhmiä.
NO laatikot ei paljon maksa. Ostat porkkanaa, puuroriisiä,maitoa,voita,lanttuja ja siirappia. perunalaatikkokaan ei tuu kalliiksi jos teet alusta asti itse. Ei ole vaikeaa ja on halpaa. Jälkkäriksi pipareita, itse tehtynä piparitaikina ei maksa maltaita.

Viimeeksi kerroit, että mies on itse soittanut isälleen ja itkenyt tätä asiaa hänelle puhelimessa?
Joo isänsä tietää, mutta ei ne veljet ja niiden perheet. Miehelle ottaa koville että he sais jotain hänen kurjuudestaan tietää kun on aina ollut se perheen pahnana pohjimmainen, ja kuulemma kaikki oikein tuntuvat odottavan milloin hän kusee asiansa.

No sanopa muuta! Tää joulukokoontuminen meille oli jo sovittu ennen kuin meillä levis talous käsiin pari viikkoa sitten. Mun mies on niin jäärä, ettei se anna mun kertoa perheelleen mitä tapahtui, joten en voi millään syyllä peruakaan heidän tulemistaan. Usko pois, peruisin kyllä jos se ois mahdollisuus.
Eli suku ei edes tiedä, kuinka tiukkaa teillä on? Huono juttu kyllä : / Pakkohan tuossa tilanteessa on kertoa. Miten mies sitten on asian ajatellut järjestää? Vaikka toiset toisivat ruokia, menee kuitenkin teillä paljon rahaa siihen sukujoulun järjestämiseen.

Joo isänsä tietää, mutta ei ne veljet ja niiden perheet. Miehelle ottaa koville että he sais jotain hänen kurjuudestaan tietää kun on aina ollut se perheen pahnana pohjimmainen, ja kuulemma kaikki oikein tuntuvat odottavan milloin hän kusee asiansa.
No millä tavalla ootte kussu asianne nyt sitte? kun en oo yhtään kärryillä mistä tässä on kyse.

"..."
Miehen on nieltävä ylpeytensä, ette te mitään lahjakorttia saa sitä varten että saatte ostettua lahjat sukulaisille ja ruokittua ne.

pimpelipoo
no , meillä kun ei ole ylimääräistä rahaa tällä hetkellä, niin onneksi on niin hyvät välit sukulaisiin, että riittää kun ihan reilusti sanotaan että meiltä ei nyt tänä jouluna muita lahjota... Eipä niille tarvitse selitellä edes että miksi kun tajuaahan sen että jos kumpikaan ei ole tällä hetkellä töissä ei tulot ole suuret.. omille lapsille on lahjat hankittu ja aattoa vietetään suvun kesken. toki viedään sitten syämistä osaltamme matkassa.

"vakkari"
[QUOTE="vieras";25227290]Minusta on oikeasti väärin, että sellainen perhe saisi raha avustusta, joka käyttäisi rahansa sukulaisten kestitsemiseen ja lahjomiseen.[/QUOTE]

Mä oon ihan samaa mieltä.
En tajua, miten joku edes kehtaa pyytää avustusta tollaseen tarkotukseen!
:kieh:

[QUOTE="akka";25227165]Ihmettelen nyt sua kun löysin tuolta aikaisemmista sun ilmoituksen:

Mä tahtoisin lahjoittaa jollekin pikkuihmiselle pari dvd-boksia "olipa kerran..."-sarjaa. Löytyy olipa kerran elämä ja olipa kerran ameriikka jotka ovat molemmat siis uusia. Lisäksi meiltä löytyisi villalankoja jos tätä kautta saa lahjoittaa aikuisellekin lahjan, tai sittenhän nuo sopii myös lapselle joka on innostunut käsitöistä.

Niin, mulle voi laittaa yv:n jos kokee tarvitsevansa lahjoja.

Nämä menikin jo saman tien. Mun pitää vähän tässä käydä läpi minkä verran mulla jää varaa suvun joululahjojen jälkeen, voi olla että ostan vielä muutaman lahjoitettavan paketin.

Miksi ihmeessä et laittanut noita sukulaislapsille???[/QUOTE]

Jos mitenkään huomaat niin tuon viestin oon laittanut jo ennen kuin meidän raha-asiat sekosi.

[QUOTE="verena";25227158]Hmm,,nukesta en tiedä mutta muistaakseni meillä mies ensimmäisen kerran osti sellaisen kauko-ohjattavan helikopterin kun pojat olivat vielä 3-5v. Olivat aivan innoissaan lentävästä häkkyrästä. Tää nykyinen oli tarkoitus antaa jollekin lahjaksi mutta ajattelin, että teille se olisi enemmänkin tarpeen.
Ilmeisesti ette asu lähellä vantaa?[/QUOTE]

Me asutaan Nummelassa. Tun vanhimman serkun lapset eivät anna poikansa leikkiä millään sotaan tai muuten väkivaltaan liittyvällä, mikä toki on hyvä, mutta mä luulen että se esim. rajais ton helikopterin ulos niistä, en tiedä?

siis millä tavalla teidän talous levisi kaks viikkoa sitten?? :O voisitko vähä selventää.
No ensin mun mies ja verotoimisto, jompi kumpi tai molemmat yhdessä, tyri mun miehen tulorajat tälle vuodelle, ja se selvis kun viime kuun vaihteessa miehelle tulikin yllättäen n. 400e liian vähän palkkaa. Ja muutama päivä tästä eteenpäin hänelle ilmoitettiin ettei ole enää töitä, ja seuraavasta päivästä alkaen hän on ollut kotona kirjoittamassa työhakemuksia.

"totoro"
Törkeetä. Miksi luulet saavasi avustusta siihen että saat sukulaisten penskoille lahjat ja vielä syötettyä heidät perheineen? Kaikkea sitä kuulee, mutta tälläista en ole koskaan ennen kuullut! :O

[QUOTE="vakkari";25227384]Mä oon ihan samaa mieltä.
En tajua, miten joku edes kehtaa pyytää avustusta tollaseen tarkotukseen!
:kieh:[/QUOTE]

No jos yhtään helpottaa niin mä olin kyllä aatellut ostaa ruuat tuolla lahjakortilla, ja sitten sen jälkeen ruokiin budjetoiduista rahoista "ylijääneillä" muutamalla kympillä oisin ostanut paikalle saapuville serkuille lahjat, yht. 3kpl.

"tilli"
Unohda nyt ne sukulaisten lahjat,osta mielummin jotain pientä omalle lapsellesi.

Meillä ei ole varaa tänä vuonna ostaa lahjoja kuin omille muksuille.Sukulaisille ja kummipojalle ei osteta mitään.Tämä on myös kerrottu sukulaisille.Kummipoika saa sitten isomman synttärilahjan,kun sen aika on.

raivoissaan
No ensin mun mies ja verotoimisto, jompi kumpi tai molemmat yhdessä, tyri mun miehen tulorajat tälle vuodelle, ja se selvis kun viime kuun vaihteessa miehelle tulikin yllättäen n. 400e liian vähän palkkaa. Ja muutama päivä tästä eteenpäin hänelle ilmoitettiin ettei ole enää töitä, ja seuraavasta päivästä alkaen hän on ollut kotona kirjoittamassa työhakemuksia.
No kuules. Meille kävi sama homma. Miehelle tuli 500 eur vähemmän palkkaa koska tulorajat ylittyivät ja verottaja vei. Lasken sen meidän omaksi tyhmyydeksi koska ei tullu tarpeeksi seurattua. MUTTA: samaan aikaan meille tuli 1300 euron sähkölasku joka on kyllä sähköyhtiön moka koska eivät nostaneet meidän arviota tarpeeksi vaikka nimenomaan sitä alkuvuodesta pyysin. Tosin tääkin ois selvinny aikasemmin kun ei oltais oltu niin sinisilmäisiä ja uskottu sähkölaitokseen, että arvio on kohdillaan.

MEILLÄ on talous nyt kuralla. Tässä kuussa ihan kaikki raha on laitettu laskuihin. ONneks ostin joululahjoja jo vähän aikaisemmin niin lapset saa jotain. Tässä tilanteessa mulla ei tulis mieleenkään ruokkia sukulaisia saati ostaa heille lahjoja kun EI OLE RAHAA RUOKKIA KUNNOLLA edes OMAA PERHETTÄ!! :kieh: Mä oisin ikionnellinen tuosta lahjakortista, voisin sillä ostaa ihan meidän omalle perheelle ruokaa, ja laittaa ihan KUNNON jouluateriat kinkkuineen, laatikoineen, jälkiruokineen päivineen. Mutta eih, toiset ne haluaa ostaa niillä rahoilla sukulaisille lahjoja :headwall:

"totoro"
No jos yhtään helpottaa niin mä olin kyllä aatellut ostaa ruuat tuolla lahjakortilla, ja sitten sen jälkeen ruokiin budjetoiduista rahoista "ylijääneillä" muutamalla kympillä oisin ostanut paikalle saapuville serkuille lahjat, yht. 3kpl.
Muotoile tuo asia miten tykkäät, mutta asia on niin kuin ylempänä kirjoitin. Oletko oikeasti noin tyhmä, ettet tajua?!

Tehimiini harmaana
[QUOTE="totoro";25227616]Törkeetä. Miksi luulet saavasi avustusta siihen että saat sukulaisten penskoille lahjat ja vielä syötettyä heidät perheineen? Kaikkea sitä kuulee, mutta tälläista en ole koskaan ennen kuullut! :O[/QUOTE]

Okei, totta. Nyt kun oon pari päivää miettinyt tätä asiaa, nin olihan tuo oikeasti aika sekopäinen ajatus. Mulla ei oo järki tässä nyt oikeen toiminut ihan täysillä kun koko ajan on pää niin täynnä kaikkea tätä selvittämistä, laskujen järjestelyä, eräpäivien siirtelemistä, velkaneuvontaa yms. Mua on vaan harmittanut ihan tosi paljon kun ekaa kertaa mun koko elämässä mä olin oikeasti odottanut joulua. Mun iskä oli mukava ja lupas että voin käydä hänen kanssaan ostamassa poikamme serkuille jotkut pikkupaketit, ja siis alunperinkään en ollut ostamassa kuin max 10-15e lahjat per tyyppi.

Anyway, sorry tämä typerä aivopieru, toivon että unohdatte kaikki koko jutun. Kyllähän ne lahjakortit oikeasti kuuluu niille joilla ei oo varaa omille lapsilleen lahjoja ostaa. Ei tosin oo nyt meilläkään, mutta onneksi poika saa sukulaisilta ja muutamalta muuten vaan ystävällisiltä sieluilta edes jokusen pikkupaketin, lähinnä tosin vaatteita, mutta myös ehkä jonkun lelun.

kermakainalo
Siis ihan älytöntä touhua mun mielestä, että ette voi kertoa suoraan miehesi perheelle, missä mennään. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, että tollaisessa tilanteessa ei ostella mitään joululahjoja yhtään kenellekään. Siis mitä helvettiä oikeesti? En voi käsittää, että yritätte salata tollasta ahdinkoa ja näytellä jouluaaton, että kaikki on ok. Millaisia ihmisiä ne sun miehen sisarkset oikein on? Miksei miehesi isä/oma isäsi voi auttaa teitä yhtään, edes sen verran että tarjoaisi ne joululaatikot ja jälkiruuan?

Ehkä mä olen sitten vaan onnellisessa asemassa. Jos mulle kävisi noin, niin ENSIMMÄISENÄ soittettasiin ne kutsutut sukulaiset läpi ja jouluvieraiden kanssa sovittaisiin ruoka- ja lahjajärjestelyt niin, ettei tarvitsisi viimeisiä pennosia kuluttaa joulunviettoon. Niekää se typerä ylpeytenne, niin ei mene koko joulu teatterin puolelle.

Huhhuh.

Yhteistyössä