Haluaisin vaihtaa tyttären toisen nimen, mitenkä se onnistuu? Mitäköhän muut ajattelevat :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaap

Vieras
Tytöllä on kolme nimeä ja tuo keskimmäinen nimi tuli valittua hätiköiden ja periaatteessa minä valitsin kaikki nimet ja sekös nyt harmittaa :/ Haluaisin, että isä olisi edes yhden nimen valinnut.. yhtä hän silloin vuosi sitten ehdottikin, mutta tyrmäsin sen. Nyt harmittaa ja haluan sen isän ehdottaman toisen nimen tuohon tilalle..

Mutta mitä ihmisetkin siitä ajattelevat, kun näin aletaan muuttamaan? Toisaalta sehän on toinen nimi, jota ei kovin paljoa käytetä, kuin lappusten täytössä ym. Mutta pitäisi varmaan kummeille ainakin ilmottaa... ja anopille, voi ei :S Kaikissa kummilahjoissakin olisi väärä toinen nimi :/

Paljonkohan tuon keskimmäisen nimen muuttaminen maksaa? Onkohan lomakkeita netissä? Yritin katsella googlesta, mutta löysin vain sukunimi ja etunimi asiaa..

[QUOTE="vieras";25224911]Minä ainakin ajattelen, että tosi typerää hommaa. Mitä väliä nyt on jollain toisella nimellä.[/QUOTE]

No kyllä minä välitän lapseni toisesta nimestä...

[QUOTE="jaa";25224915]Ne on kaikki etunimiä. Eli varmaan ihan samallalailla vaihdetaan kuin se ekakin. 25€ maksoi ainakin kun itse vaihdoin nimeni, en tiedä miten lasten kanssa menee.[/QUOTE]

Ahaa, ok.
Tämmönen löyty:

Suku- tai etunimeä koskeva muutospäätös 91 euroa

On tainnut hinnat nousta tässäkin asiassa :/

Minkä ikäinen tyttö on? Jos on sen ikäinen että voi itse miettiä asiaa, niin minusta ihan ok. Me vaihdettiin etunimeksi se mikä oli kutsumanimenä ja valittiin toinen toiseksi nimeksi. Ihan sen takia että oli hankalaa kun kutsumanimi oli toisena eikä nimi tuntunut omalta, koska nimeä valitessa teimme huonon päätöksen. Tyttö oli ekalla kun vaihdoimme nimen, siitä keskusteltiin ja tyttö halusi sitä myös. Nyt olemme tyytyväisiä :) Ja minun muistaakseni ei maksanut mitään.

[QUOTE="vieras";25224986]Etkä vaihda. Se on tyttösi nimi nyt ja hänen päätettävissään tulevaisuudessa. Lapsi ei ole lelu.[/QUOTE]

Ahaa, leluksi olenkin häntä väittänyt =)

Minkä ikäinen tyttö on? Jos on sen ikäinen että voi itse miettiä asiaa, niin minusta ihan ok. Me vaihdettiin etunimeksi se mikä oli kutsumanimenä ja valittiin toinen toiseksi nimeksi. Ihan sen takia että oli hankalaa kun kutsumanimi oli toisena eikä nimi tuntunut omalta, koska nimeä valitessa teimme huonon päätöksen. Tyttö oli ekalla kun vaihdoimme nimen, siitä keskusteltiin ja tyttö halusi sitä myös. Nyt olemme tyytyväisiä :) Ja minun muistaakseni ei maksanut mitään.

Tyttö on vuoden ikäinen..

Kyllä se taisikin maksaa, en muista kun samalla menin naimisiin ja sukunimen vaihdot tuli samaan syssyyn. Mutta siis mieti tarkkaan mikä on järkevää, ehkä on parempi vaihtaa se nimi jo nyt kun lapsi on noin nuori. Eikä siinä muilla ole mitään sanomista, teidän lapsihan se on!

Tuossa linkki maistraatin sivuille.

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk_1_48etu/index.html

Yhteistyössä