Naispari+lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Eli mun sisko ja hänen tyttöystävä haaveilevat lapsesta... suhde ei todellakaan ole vakaalla pohjalla eikä kumpikaan selkeästi ymmärrä mitä
se todellisuudessa tulee olemaan... luovuttaja kuulemma tiedossa (joku miestuttu) ja aikovat laittaa tuon siskon tyttöystävän raskaaksi...

En todellakaan ole vastaan homo/lesbopareja, mutta... miten sitten kun/jos heille ero tulisi ja lapsi on tuon toisen osapuolen. Onko siskollani mitään oikeuksia lapseen?? Pitäisikö heillä mennä naimisiin että oikeudet on kummallakin vai mitä`??
Sisko ei ole miettinyt tuollaistakaan asiaa
ollenkaan, pelkään että huonosti käy tuossa hommassa!! Ja tuo tyttöystävä ei todellakaan ole mikään äiti-ihminen (voisin sanoa että lähes alkoholisti..).
Pelkään että käy nyt huonosti tuossa hommassa..

Miten voisin ilman riitaa saada siskon käsittämään mihin on ryhtymässä ja myös haluaisin tietää millaiset oikeudet on siskollani, vai onko mitkään.

Ja asiallista keskustelua kaipaisin sekä muiden kokemuksia asiasta..

Perheen sisäinen adoptio, heidän pitää rekisteröidä suhteensa jotta se on mahdollista. Ja kyllä puhut järkeä siskollesi, koska ilman adoptiota hänellä ei ole mitään laillista oikeutta syntyvään lapseen.

Tuntuu vaan että sisko ei käsitä mikä riski hällä on menettää tuo lapsi. Ihan liian hätäisesti ovat tuota asiaa toteuttamassa... itkettää ajatellakkin tätä. Mutta täytyy ottaa puheeksi kun seuraavan kerran nähdään...

Mulla ei ole heidän lapsen hankintaa vastaaan muuten mitään, mutta katsoisivat nyt pidemmän päälle toimiiko tuo homma edes (muutaman kuukauden seurustelleet), opettelisivat rahan käytön (ei ole hallinnassa kummallakaan), miettisivät vähän muutenkin pystyykö ottaa vastuuta lapsesta (tämä siksi koska pari kertaa on sattunut tilanne kun ovat ns. jättäneet heitteille mun lapsen kun on ollut hoidossa siellä,ps. ei ole menossa enää..).
Suru puserossa kun edes miettii tätä :(

Ettei olisi tämäkin taas vain tyypillinen lesbojen ja homojen parjaamisketju? Toisin sanoen provo, jonka tarkoitus on tuo. Kerrotaan muka selvä tapausesimerkki lesboparista, josta kerrotaan vain huonoja asioita ja jotka kuka tahansa leimaisi surkeiksi vanhemmiksi jo heteroparinakin. Johtopäätös: Eivät ne homot ja lesbot vaan sovellu vanhemmiksi!

[QUOTE="huolissaan";25222744]Tuntuu vaan että sisko ei käsitä mikä riski hällä on menettää tuo lapsi. Ihan liian hätäisesti ovat tuota asiaa toteuttamassa... itkettää ajatellakkin tätä. Mutta täytyy ottaa puheeksi kun seuraavan kerran nähdään...

Mulla ei ole heidän lapsen hankintaa vastaaan muuten mitään, mutta katsoisivat nyt pidemmän päälle toimiiko tuo homma edes (muutaman kuukauden seurustelleet), opettelisivat rahan käytön (ei ole hallinnassa kummallakaan), miettisivät vähän muutenkin pystyykö ottaa vastuuta lapsesta (tämä siksi koska pari kertaa on sattunut tilanne kun ovat ns. jättäneet heitteille mun lapsen kun on ollut hoidossa siellä,ps. ei ole menossa enää..).
Suru puserossa kun edes miettii tätä :([/QUOTE]

Sulla on väärä otsikko. Siis jos tässä ei nyt ole ongelmana se, että naispari hankkii lapsen, vaan se, että lasta on hankkimassa kaksi ihmistä, jotka eivät osaa pitää edes itsestään huolta. Niin tästä viestistä päättelisin.

• Tykkää
Reactions: Kvart över
Alkuperäinen kirjoittaja jäävi;25222929:
Ettei olisi tämäkin taas vain tyypillinen lesbojen ja homojen parjaamisketju? Toisin sanoen provo, jonka tarkoitus on tuo. Kerrotaan muka selvä tapausesimerkki lesboparista, josta kerrotaan vain huonoja asioita ja jotka kuka tahansa leimaisi surkeiksi vanhemmiksi jo heteroparinakin. Johtopäätös: Eivät ne homot ja lesbot vaan sovellu vanhemmiksi!

Otsikko tosiaan on hölmö, mutta mikä ettei tämä olisi tottakin?

Yhtä lailla homopari voi olla vastuuton ja ajattelematon (nuoria, elämänhallinta ei kunnossa, taloustilanne ei kunnossa, tulevaisuutta ei osata ajatella, seurustelua takana vasta hetki...) lapsenhankinnan suhteen kuin heteroparikin. No miespari ehkä ei, kun niitä biologisia lapsia ei tuosta vain taiotakaan, mutta tosiaan äkkiäkös naispari halutessaan hankkii sitä spermaa jonkun sisään tavalla tai toisella. Ja kun tilanne sitten on se, että se ei-biologinen äiti ei riitatilanteessa olekaan muuta kuin vieras jos parisuhde ei ole rekisteröity ja lapsi sisäisesti adoptoitu. :(

AP on oikeassa kun on huolissaan.

(Ja ihan siltä varalta että joku nyt ei jostain syystä käsitä - ei, mulla ei ole mitään sitä vastaan että homoparit hankkivat lapsia :))

[QUOTE="rrr";25223266]Otsikko tosiaan on hölmö, mutta mikä ettei tämä olisi tottakin?

Yhtä lailla homopari voi olla vastuuton ja ajattelematon (nuoria, elämänhallinta ei kunnossa, taloustilanne ei kunnossa, tulevaisuutta ei osata ajatella, seurustelua takana vasta hetki...) lapsenhankinnan suhteen kuin heteroparikin. No miespari ehkä ei, kun niitä biologisia lapsia ei tuosta vain taiotakaan, mutta tosiaan äkkiäkös naispari halutessaan hankkii sitä spermaa jonkun sisään tavalla tai toisella. Ja kun tilanne sitten on se, että se ei-biologinen äiti ei riitatilanteessa olekaan muuta kuin vieras jos parisuhde ei ole rekisteröity ja lapsi sisäisesti adoptoitu. :(

AP on oikeassa kun on huolissaan.

(Ja ihan siltä varalta että joku nyt ei jostain syystä käsitä - ei, mulla ei ole mitään sitä vastaan että homoparit hankkivat lapsia :))[/QUOTE]

Totta kai voi olla, mutta en ihan heti usko moista sattuvan tämän palstan sisällä. Täällä on niin jatkuvalla syötöllä noita homojen parjausketjuja, että äkkiäkös ap olisi keksinyt vähän nerokkaamman tavan vahvistaa ihmisten negatiivisia käsityksiä homoseksuaaleista ja heidän lasten hankkimisestaan.

Eli väittäisin moisen typeryyden lasten hankkimisen suhteen olevan homo- ja lesbopareille sen verran harvinaisempaa, että tuskin kaksplusäitien lähipiiriin mahtuu. Moista typeryyttä tapaa harvemmin aikuisilla heteroillakaan, joille vahingotkin ovat jo yksi mahdollinen lipsautuksen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja jäävi;25223330:
Totta kai voi olla, mutta en ihan heti usko moista sattuvan tämän palstan sisällä. Täällä on niin jatkuvalla syötöllä noita homojen parjausketjuja, että äkkiäkös ap olisi keksinyt vähän nerokkaamman tavan vahvistaa ihmisten negatiivisia käsityksiä homoseksuaaleista ja heidän lasten hankkimisestaan.

Eli väittäisin moisen typeryyden lasten hankkimisen suhteen olevan homo- ja lesbopareille sen verran harvinaisempaa, että tuskin kaksplusäitien lähipiiriin mahtuu. Moista typeryyttä tapaa harvemmin aikuisilla heteroillakaan, joille vahingotkin ovat jo yksi mahdollinen lipsautuksen paikka.

Joo, en itsekään halua täysin tyrmätä sitä ajatusta että tämä olisikin pelkkää "nerokasta" propagandaa, mutta ehkä mä olen vähän naiivi (lukuunottamatta täysin itsestäänselviä trolleja...) ja toisaalta en myöskään ole erityisemmin tutustunut tämän palstan homokeskusteluun. :)

AP ei mielestäni mainitse siskon ikää viesteissään. Voihan se olla että nää sankarit on jotain just ja just täysi-ikäisiä ja elävät jossain omassa optimistisessa "me rakastetaan toisiamme ikuisesti ja vauvat on ihanii"-maailmassaan. Harva teini on erityisen fiksu, olkoon seksuaalinen suuntautuminen mitä tahansa.

Lisäksi pitää ottaa huomioon että tällä palstalla taitaa olla aika iso käyttäjäkunta, etenkin kun lasketaan mukaan täysin satunnaiset (vaikka googlen kautta, sieltä mäkin tänne joku aika eksyin ja sit vähän jämähdin) kävijät - riippumatta siitä että palstan "yleinen mielipide" voisikin olla homovastainen, olisi melko mahdottomuus että todellisuudessa yhdelläkään käyttäjällä ei olisi lähipiirissään homoja.

Mutta! Tää meni nyt jo aika ohi aiheen. Joko tää on propagandaa tai sitten jotain muuta. :D

No ainakaan lapsesta ei tule homoa vaikka homot kasvattavat, se on varma. Mutta sitähän et onneksi luullutkaan. Huono tilanne jos kyseiset ihmiset vastuuttomia ja toinen alkoholisti. Yrittäisin puhua järkeä.

Ei ole provo, valitettavasti. Kuten sanoin, mulla ei ole homoja ja lesboja vastaan mitään, eikä myöskään sitä jos lapsia hankkivat, mutta kunhan tiedostavat mihin ovat ryhtymässä ja
vaikka kuinka rakkaus kukoistaa, niin "varotoimet" on tehtynä jos tulisi riitatilanne.
Eihän heteropariskunnalla tuollaista tilannetta tule, käydään lapsen synnyttyä tunnustamassa isyys ja huoltajuusasiat ja that's it. Tässä tapauksessa taas sisko jäisi täysin puille paljaille jos ero tulisi ja SIITÄ olen huolissaan, kyllä!
Kysyin millaiset oikeudet on siskolla, eikä siis tuossa tilanteessa mitään!!! :(

Toivottavasti järkipuhe menisi perille ja ymmärtäisivät mitä ovat tekemässä.... :/

Sulla on väärä otsikko. Siis jos tässä ei nyt ole ongelmana se, että naispari hankkii lapsen, vaan se, että lasta on hankkimassa kaksi ihmistä, jotka eivät osaa pitää edes itsestään huolta. Niin tästä viestistä päättelisin.

Ei ole se ongelma yksistään, tiedät kyllä jos olet viestini ajatuksella lukenut.

Ihmeellinen tämä palsta kun kaikki asiat väännetään jotenkin miten ne eivät ole...

Alkuperäinen kirjoittaja jäävi;25223330:

Sillä riskillä otin asian puheeksi, että joku tunnistaa minut tai tuon pariskunnan. Valitettavasti tää on ihan totta.

Täytyy yrittää puhua järkeä, pelkään vaan että menetän välit siskon kanssa, mutta ainakin olen yrittänyt.

Se on kumma ettei homoista ja lesboista saa puhua mitään negatiivista, heti ollaan muka parjaamassa jne. Tämänkin ketjun aloittaja heti ilmaisi, että häntä ei lesbosuhde haittaa, vaan hän on ihan eri asioista huolissaan kuin siitä että lapsella on kaksi äitiä.

Kyllä kai homoilla ja lesboillakin on samoja ongelmia kuin meillä heteroilla? Vai ovatko he jotain yli-ihmisiä? Ja sanotaan vielä loppuun että ei, en parjaa homoja, minä hyväksyn heidän elämäntapansa, se ei kuulu minulle kuten ei kenenkään muunkaan tapa elää.

Yhteistyössä