"ei niillä lahjoilla ole väliä/niitä ole pakko saada, tärkeintä on yhdessäolo"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei niin pyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei niin pyhimys

Vieras
Tuota otsikossa mainittua lausettahan miltei kaikki toistelevat, kun joululahjoista ja muusta sellaisesta aletaan kyselemään. Ja monikohan oikeasti tarkoittaa mitä sanoo.

Olenko ainoa, joka joutuu kyllä rehellisyyden nimissä myöntämään, että vaikka yhdessäolo ja muu sellainen on hienoa, niin kyllä niitä lahjojakin on ihan kiva saada (ja antaa myös).

no moni toitottaa tuota tilanteessa, kun ensin on hehkuttanut, että on ostanut niin ja niin paljon edestä lahjoja lapselle, ja kun toinen sanoo, ettei hänellä ole ollut varaa ostaa kuin sen ja sen verran. niin tää toinen alkaa sitten vakuuttaa miten se on tärkeintä että ollaan yhdessä, sama se niille lahjoille. vaikka mielessään surkuttelee toisen lapsia kun ne ei saa kuin 10 pakettia kun hänen omansa saa sen 30

Joulussa on tärkeintä lahjat ja ruoka. Me ollaan tuon poppoon kanssa niin tiiviisti yhteyksissä ympäri vuoden, että ilman jouluruokaa&-lahjoja aattoilta olisi kutakuinkin minkä tahansa tusinaillan kaltainen.

[provo]Kai se yhdessäolo on tärkeintä niille, jotka eivät ehdi tai piittaa viettää aikaa läheistensä kanssa muina aikoina... [/provo] :saint: :D

No sikäli joo, että mun jouluun kuuluu yksi tietyn kirjailijan uusin kirja, joten jos sitä en saisi, niin joulu ei olisi ihan sama juttu. Mutta voisin kyllä ostaa sen itsekin, jos tietäisin, että mies ei sitä mulle osta.

Lasten iloa tykkään katsoa, mutta aikuisten suhteen en mielelläni lahjoisi tai saisi lahjoja muuten kuin omalta mieheltä/miehelle. Onneksi nuo aikuislahjat on ihan minimissä nykyään!

Antaa on kiva.
Saaminen menettelee.

Mutta jos pieniä ei olisi mukana niin kaikkein kivointa olisi jos voisi jättää koko lahjahommelin pois ja keskittyä vaan joulunviettoon.
Enkä SILTI ole mikään pyhimys vaan pikemminkin vain laiska ja mukavuudenhaluinen.

:)
mä kanssa tykkäisin joulusta, jos ei tarviis hössöttää niiden lahjojen kanssa

• Tykkää
Reactions: Eedla
Minusta on AIVAN IHANAA ostaa ja thedä lahjoja toisille:) Jos rahaa riittäisi, hemmottelisin kaikki lähimmäiseni piloille:) ....mutta onhan niitä lahjoja vaan mukava saadakin ;)

Mä en tykkää ostella toisille lahjoja, koska olen huono siinä. Ja mä en halua että mun pitää just jouluna muistaa. Jos löydän jotain kivaa joka on musta tosi osuva juttu jollekin tietylle, ni ostan sen ja annan lahjaksi. Ja TOTTAKAI lahjoja on kiva saada varsinkin jos toinen on onnistunut lahjan ostossa/tekemisessä ja nähnyt kovin vaivaa sen eteen. Mutta mikään ei ole niin ikävää kuin saada velvollisuuslahjoja joiden eteen antaja ei ole uhrannut ajatustakaan, lahja on ihan turha/muuten ei ole omaan mieleen.

Että sanoisin että kyllä musta nimenomaan JOULUSSA tärkeintä on se yhdessä oleminen, vaikkakaan ei se sitä poista että lahjoja on kiva saada.

Parasta joulussa on katsoa lasten riemua lahjoja avatessa.

Jos aikuisten kesken viettäis joulun, vois mun puolesta koko lahjahommelin jättää väliin.
näin. viime jouluna lapset vietti aaton isällään ja siskon poika oli vain 6kk ikäinen, joten hänen lahjojen avaamisen hoiti vanhemmat. me vietettiin kuitenkin ihan huippu joulu vanhempieni, siskon ja hänen miehensä ja vauvansa kanssa. ei kiirettä, rauhalliset ruokailut jne. täytyy myöntää että ekaa kertaa osasin nauttia jouluaatosta vaikkei lapset ollutkaan kanssani. tänä jouluna saan sitten nauttia omien lasten riemusta :D

Minä ihan oikeasti en halua lahjoja. Mä en kestä niitä ja sitä iloa joka mun pitäisi muka niistä kokea. Mä olisin paljon iloisempi jos vain saisin syöpötellä ne pari päivää ja katsoa kun lapsi saa lahjansa.

Musta on ihana hankkia ja paketoida lahjoja. On kiva katsella kun ihmiset avaa ne.
Kyllä musta on kiva myös saada lahjoja, mutta se on tympeää, ettei oikeastaan koskaan saa mitään täysin spontaania lahjaa joka olisi sellanen mitä oon aina toivonut. aina tietää mitä saa.

Tosin mies kyllä viime synttäreillä yllätti ja antoi tuollasen tosi mieluisan lahjan ilman että olin sanonut että sen juuri haluaisin synttärilahjaksi :) Se oli kivaa :)

Niin tuota, mä en oikein tykkää saada enkä antaakaan lahjoja just jouluna...Toki lasten ilahtuminen on kivaa katsella, kun paketteja avaavat, mutta...
Oikeesti mulle parasta on rauhassa oleminen, yhdessä syöminen, saunominen, laiskottelu jne.
En ostele ruokia "varastoon" enkä tee joulusiivousta, ihan iisisti odotellaan aattoa...ja lahjoja ostan pitkin vuotta.
Mielummin ostan ystävälle, läheiselle yllätyslahjan milloin vaan.

Mulla on rahaa ostaa itselleni se mitä nyt "lahjaksi" haluaisin, joten mulle on ihan ok jos en sais yhtä ainoaa pakettia. Sit ois surku jos en sais antaakaan lahjoja, koska musta varsinkin lasten ilon ja innostuksen kattominen on niin ihanaa.

Mutta kyllä, parasta on yhdessäolo, en ala itkeä vaikka lahjoja saisinkin, muttei se mulle mitenkään tärkeää oo. Enemmän mun joulu pilalle menis siitä jos ei ois jouluruokia kuin siitä ettei oo lahjoja. Mulle jopa joulukuusi ja koristeet ja musiikki on isompi osa joulutunnelmaa kun lahjat.

Joulussa parasta on ruoka ja laiskottelu.
Lahjojen saaminen on myös kivaa.
Lahjojen ostaminen ei ole aina kivaa, kun niitä on niin hankala keksiä, eikä ole kauheasti rahaa laittaa niihin. Mutta paketoiminen on kivaa!

Kyllä lahjat on ihan ykkösjuttu. :xmas: Joskus jaksoin vielä sanoa (ja jopa ajatella) että yhdessäolo riittää, mutta ei hemmetti, kyllä se lahjojen antaminen, saaminen ja avaaminen on kivaa, kun on kiva porukka, joista kaikille oikein haluaa antaa lahjansa, ja joilta saa juuri itselle tarkoitettuja lahjoja.

No, ruoka on silti joulussa parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25219070:
Kyllä lahjat on ihan ykkösjuttu. :xmas: Joskus jaksoin vielä sanoa (ja jopa ajatella) että yhdessäolo riittää, mutta ei hemmetti, kyllä se lahjojen antaminen, saaminen ja avaaminen on kivaa, kun on kiva porukka, joista kaikille oikein haluaa antaa lahjansa, ja joilta saa juuri itselle tarkoitettuja lahjoja.

No, ruoka on silti joulussa parasta.
Minäkin tykkäisin antaa lahjoja, mutta teinitkin vaan sanovat, että "emmä tiiä, emmä tartte mitään", kun koitan kysellä, mitä tahtoisivat. Vika on tietysti omani. Teineille on vaikea keksiä mitään.

Minäkin tykkäisin antaa lahjoja, mutta teinitkin vaan sanovat, että "emmä tiiä, emmä tartte mitään", kun koitan kysellä, mitä tahtoisivat. Vika on tietysti omani. Teineille on vaikea keksiä mitään.

Minusta hauskinta on lahjoa siskoja (ja saada heiltä lahjoja). Teineille en kyllä keksisi mitään, etenkin kun arvaa, että mieluiten ottaisivat rahaa. Ja itse kun muistelen, niin teininä äidin antamat lahjat oli kyllä usein se suurin huti... :ashamed:

Yhteistyössä