Ummetus vaivaa PAHASTI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Firsttime
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Firsttime

Vieras
Tää on nyt vähän ällö-asiaa, anteeksi, mutta kaipaisin kovasti apua kun kakka vaivaa!

Mulla on synnytyksestä muutama viikko ja silloin ei vatsan toiminnan kanssa ollut mitään ongelmaa, toimi hyvin sairaalassa ja kotiin päästessä oli jopa ihan kuralla, mutta nyt on viikon verran taas ollut maha tosi kovalla...

On siis työn ja tuskan takana ollut saada kakattua ja sen jälkeen on peppureikä ollut kipeä ja pyyhkiessä jäänyt vähän vertakin.

Nyt sitten varmaan tuosta johtuen niin tänään pelkästään kakkaamisen yritys aiheutti sen, että tuli verta jo vähän reippaammin tuolta 'huulilta', ihan kirkkaanpunaisena ja se jo sattui sen verran että kakkaamisesta ei tullut mitään... vielä nytkin jäi paperiin pyyhittäessä hieman punaista...

Millä helkutilla saan kakan löysemmäksi??

Tuosta tänpäiväisestä jäi jo kammo mutta ei tätä voi loputtomiinkaan pantata..

Antakaa siis vinkkejä kiitos!

käy ostamassa apteeksita, luontaistuotekaupasta tai vaikka sokkarin kemppari osastolta FRUKTOLAX kuutioita. Näitä otetaan iltaisin ja kakka tulee pehmeänä aamulla.

Paha sanoa mikä toiselle auttaa mutta jos mulla ois tuo ongelma niin söisin rautaatabletteja pari päivää niin johan paska lentäis :D Ei tosin ole kaikille hyvä keino (kun voi nimenomaan aiheuttaa jolleki ummetusta) ja toisekseen, jos hemoglobiini on hyvä niin sitä ei pidä syödä mutta ITSELLENI tuo on erittäin toimiva keino :)

vähennä maitotuotteita ja mahd. banaania muutamiksi päiviksi vallan kokonaan. Laita kauraleseitä turpoamaan veteen yön yli, syö löysää tuorepuuroa mahd. paljon. Juo vettä _paljon_, varsinkin kun kerran maidontuotanto on lähtenyt käyntiin, kärsit varmaan nestevajauksesta ja siksi olet pahasti ummessa. Mutta paljon nestettä ja rutkasti kuitua että saat massaa kakkaan.

ja älä päkistä, ettet mee ihan verelle =). Ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin peräpukamavoideostoksille!

itse käytin jo sairaalassa pukamien takia macrogol ratiopharm ja se oli pelastukseni ettei pukamat niin vaivannut ku kakka oli pehmeää.. Se jauho sekoitetaan mehuun ja juodaan aamuin illoin. Suosittelen.

Uusimmat

Yhteistyössä