voiko kesä vauvalle antaa nimeksi tuiku tai lumi =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kikka"

Vieras
itse tykkään molemmista nimistä ja jos tyttö tulee niin olisin tykännyt jomman kumman laittavani toiseksi nimeksi mutta onko se vähän tyhmää kesä vauvalle?

En ymmärrä.

Haluat antaa lapsellesi nimeksi Tuiku(miten tämä on "talvinimi?") tai Lumi, muttet tiedä, voiko kesävauvalle antaa moisen nimen. Ja jonkun hmmmin mielestä se olisikin hassua. Häh! Miksi?

Siis vaihtaako lapsesi nimeä aina jatkossakin vuodenajan mukaan? Että talvella kutsut häntä Lumiksi ja kesällä Suviksi? En tajua....

miksi lapselle pitää antaa esineen nimi? Siis tuo tuiku, niin siitä tulee mieleen tiuku :O Miksei samantien vaikka lapio, käpy tai kihveli?

Anteeksi vaan, mutta menee jo yli minunkin ymmärryksen. Ja mun molemmilla lapsilla on kyllä harvinaiset nimet, mutta ihan ihmisten nimiä kumminkin....

miksi lapselle pitää antaa esineen nimi? Siis tuo tuiku, niin siitä tulee mieleen tiuku :O Miksei samantien vaikka lapio, käpy tai kihveli?

Anteeksi vaan, mutta menee jo yli minunkin ymmärryksen. Ja mun molemmilla lapsilla on kyllä harvinaiset nimet, mutta ihan ihmisten nimiä kumminkin....

enemmän itse tykkään lumi nimestä kun tuiku mutta mielestäni tuiku on kiva. mutta nyt täällä joku ehdotti lumia joka on kanssa kiva tai lumina. kysehän on siis toisesta nimestä ei etunimestä.

Meillä on Lumia, syntynyt lumienlähdön aikaan keväällä. Nimi juontui siis siitä, että lunta oli enää melko vähän, mutta sitä oli kuitenkin - toukokuun alussa.
Lila on syntynyt syksyllä. Nimen keksimme siitä, kun neiti putkahti maailmaan taivas oli mitä kaunein, pilvillä oli kauniit syvänvioletit reunukset, ja jotenkin neidin ulkomuoto täsmäsi siihen nimeen ja niihin pilviinkin :D
Sinä hetken oli tapahtunut syntymän ihme, ja sen hetken haluaisimme muistaa ikuisesti. Lila se vaan muistuttaa siitä joka hetki.
Seuraavan kanssa pitäis keksiä jotain simppelimpää.
Mutta miksei Lumia kesälapselle.

Aikamoisia kommentteja Tuiku-nimestä... Itse en paljon kysellyt muilta, kun otin ensimmäiseksi etunimeksi Tuiku, joka on modernisoitu versio lapsuuteni lempinimestä. Olen harvinaisen tyytyväinen nimeeni.

Vanhemmille, jotka pohtivat Tuikuksi ristimistä, tiedoksi, että kannattaa varautua siihen, että ihmiset saattavat kysyä, onko nimi lähtöisin Virosta.

Yhteistyössä