onko niin ***** vaikeaa pitää hetken ovea auki, tai edes väistää sivuun!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuinen kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25176888]Kiitos!

Mä oon huomannut, että nuoret (varsinkin pojat) avaavat usein oven, vaikka eivät olisi edes menossa siitä ja jäävät pitämään sitä auki, jos menevät siitä :) . Aikuiset miehet tekevät sitä harvemmin (paitsi lapselliset).

Mä joskus kiiruhdin ohikulkiessa avaamaan ovea rullatuolilaista työntävälle invataksikuskille ovea ja mies näytti todella ällistyneeltä ja kiitti. Tommoista ei taida usein tapahtua...

Jossain määrin ymmärrän, että lapset ärsyttävät itsekeskeisiä ihmisiä, mutta sitä en, että rullatuolilaisille ei avata ovea![/QUOTE]

Toi on niiiin totta!

[QUOTE="mmmm";25182684]toki soitankin, ja silloin sitä mulkoilua saankin:)[/QUOTE]

Anteeksi, jos olet minun vilkaisuni tulkinnut mulkoiluna. Tarkoituksenani on ollut vain varmistaa miten leveä kuljetus on tulossa ja mistä kohtaa haluaa ohi, jotta en siirry vielä enemmän tielle. Itse liikun joskus pyöränperäkärryn kanssa ja sen kanssa ärsyttää,kun ihmiset kyllä väistävät kellonkilautusta, mutta eivät tarkasta riittääkö 10cm siirtyminen sivuun vai tarvitsisiko huikan enmpikin siirtyä. Sitten olen huikkaillut kyllä "anteeksi leveä kuljetus!"

Mulle kävi niin että aluksi, kun mulla oli vuoden ikäerolla nää pienokaiset, kukaan ei avannut ovea ja yritettiin tunkea siitä ovesta jonka minä avasin... Jossain vaiheessa kuitenkin menin niin paljon sutjakkaammin itse että kävi ärsyttämään kun tuntui että niitä ovien availijoita yhtäkkiä löytyi paljon enemmän..

Tiiä sitten, mutta kyllä mun on ihan pakko vedota ulkoisiin juttuihin tässäkin. Kahden pienen lapsen väsynyt ja levinnyt äiti, jolla on tukka vähän takussa, takki puklussa ja naama ku hevonpers.. vs. vaikkapa 1,5- ja 2,5-vuotiaan hoikka, siisti ja tarmokkaan oloinen äiti..

Voin olla väärässäkin.. mutta tuskin. Ihmismieli on kumma juttu.

[QUOTE="hops";25182914]Anteeksi, jos olet minun vilkaisuni tulkinnut mulkoiluna. Tarkoituksenani on ollut vain varmistaa miten leveä kuljetus on tulossa ja mistä kohtaa haluaa ohi, jotta en siirry vielä enemmän tielle. Itse liikun joskus pyöränperäkärryn kanssa ja sen kanssa ärsyttää,kun ihmiset kyllä väistävät kellonkilautusta, mutta eivät tarkasta riittääkö 10cm siirtyminen sivuun vai tarvitsisiko huikan enmpikin siirtyä. Sitten olen huikkaillut kyllä "anteeksi leveä kuljetus!"[/QUOTE]

:laugh:

Onneksi asun Helsingissä, jossa porukka jo jotenkuten hallitsee suuren maailman tavat, enkä ole törmännyt tuollaisiin ongelmiin. Aina on pidetty ovea auki, eikä todellakaan porukka livahtele välistä, jos avaan ovea itselleni/lapsilleni. :)

ja onko aivan mahdottomuus yrittä lykätä niitä hyökkäysvaunuja jalkakäytävän reunassa, että muutkin pystyy kulkemaan ettei tarvii väistyä autoradalle. ei se äitiys ja vaunut niin hirveen ihmeellinen asia ole, että pitää yrittää huomiota hakea kaikin keinoin

[QUOTE="heh";25183069]Onneksi asun Helsingissä, jossa porukka jo jotenkuten hallitsee suuren maailman tavat, enkä ole törmännyt tuollaisiin ongelmiin. Aina on pidetty ovea auki, eikä todellakaan porukka livahtele välistä, jos avaan ovea itselleni/lapsilleni. :)[/QUOTE]

No tuo asuinpaikkahan siihen vaikuttaa joo.. Helsingistä minäkin ja kyllä se vaan on niin että etenkin Helsingissä ihmisillä on niin helvetillinen kiire joka paikkaan että ängetään ja tuupitaan, eikä tosiaan ole aikaa jäädä ovia pitelemään auki..

Paitsi ne nuoret pojat :D

tampere on ainakin semmonen possula! :D ja mä ainakin lykin niitä "hyökkäysvaunuja" tiensivussa, mut sitten usein tulee vastaan joku elämäänsä kyllästynyt tampio, jonka on pakko päästä siitä samalta puolelta ohi missä minä meen vaunujen kanssa.. ja sitten minä joudun vaunujen kanssa väistämään tätä idioottia loska sohjossa, kun tämä idiootti ei voi ottaa muutamaa askelta sivuun >:s Nää pistää ärsyttään ja pahasti! Ihmeen hyvin täällä kuitenki tien yli päästetään.. :O siitä oon ihan yllättyny! ei mua joka kerta kyllä tarttis välttämättä päästää ensimmäisenä tien ylitte, mutta on se mukavaa, että ees autoilijoilla on kohteliaisuutta, kun jalankulkijoilla/pyöräilijöillä näin ei todellakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25183093:
ja onko aivan mahdottomuus yrittä lykätä niitä hyökkäysvaunuja jalkakäytävän reunassa, että muutkin pystyy kulkemaan ettei tarvii väistyä autoradalle. ei se äitiys ja vaunut niin hirveen ihmeellinen asia ole, että pitää yrittää huomiota hakea kaikin keinoin

Itse lykin vaunujani AINA jalkakäytävän reunassa, ojaa hipoen. Silti yhdeksässä reissussa kymmenestä joudun väistämään vastaantulevaa. Yleensä kävelijää tahi pyöräilijää, jonka olisi varmasti paljon helpompaa väistää minua ja vaunujani.

Ovia minulle pidetään auki ihan kiitettävästi ja kiitänkin aina, suurimmassa osassa kaupoissa on onneksi automaattiovet, joten ei tarvitse jäädä kenenkään tukkeeksi.

Itseäni ottaa päähän hissit ja niihin tulevat ihmiset. Varsinkin, kun itse käyttäisin mieluummin nopampaa tapaa eli (liuku)portaita, jos ei vaunuja olisi. Esim. eräässä kauppakeskuksessa Posti ja Kela sekä kirjasto on ylimmässä kerroksessa, sinne menee liukuportaita ja normaaleja portaita muutamatkin, mutta jos haluan alimmasta kerroksesta Postiin, joudun käyttämään hissiä. Tätä hissiä yleensä odotankin vartin verran, kun hissit on täynnä suht terveen näköisiä ihmisiä, jotka menevät yhden kerroksen välin sillä pirun hissillä.
Ei, en tarkoita, että hissejä ei saisi käyttää vaunuttomat/pyörätuolittomat, mutta jos on helpompi ja nopeampi mennä portaita pitkin, niin mielestäni niillä voisi mennä.

Itse lykin vaunujani AINA jalkakäytävän reunassa, ojaa hipoen. Silti yhdeksässä reissussa kymmenestä joudun väistämään vastaantulevaa. Yleensä kävelijää tahi pyöräilijää, jonka olisi varmasti paljon helpompaa väistää minua ja vaunujani.

Ovia minulle pidetään auki ihan kiitettävästi ja kiitänkin aina, suurimmassa osassa kaupoissa on onneksi automaattiovet, joten ei tarvitse jäädä kenenkään tukkeeksi.

Itseäni ottaa päähän hissit ja niihin tulevat ihmiset. Varsinkin, kun itse käyttäisin mieluummin nopampaa tapaa eli (liuku)portaita, jos ei vaunuja olisi. Esim. eräässä kauppakeskuksessa Posti ja Kela sekä kirjasto on ylimmässä kerroksessa, sinne menee liukuportaita ja normaaleja portaita muutamatkin, mutta jos haluan alimmasta kerroksesta Postiin, joudun käyttämään hissiä. Tätä hissiä yleensä odotankin vartin verran, kun hissit on täynnä suht terveen näköisiä ihmisiä, jotka menevät yhden kerroksen välin sillä pirun hissillä.
Ei, en tarkoita, että hissejä ei saisi käyttää vaunuttomat/pyörätuolittomat, mutta jos on helpompi ja nopeampi mennä portaita pitkin, niin mielestäni niillä voisi mennä.
no mä pelkään kuollakseni liukuportaita, ja mua alkaa niissä huimaamaan, että mä kyllä menen hissillä vaikka sen yhdenkin välin.:ashamed:

Eilen käytiin tutustumassa vanhimman lapsemme uusissa päiväkodin tiloissa..On jotkin käytöstavat ainakin jääneet päähän ja sieltä lähtiessä pidin ovea auki kahdelle äidille,joilla rattaat..Jotenkin sitä kuvittelisi,että ois se Kiitos-sana sieltä kuulunut,mutta ei..Ei edes katsottu päin.Tosin kyseessä muutenkin äidit jotka ilmeisesti ovat mielestään niitä "parempia"ihmisiä..Joten ehkä heidän mielestään mun pitikin pitää heille ovea auki,mene ja tiedä..

Yhteistyössä