Onko muille käyny niin, että koko päänahka polttelee ja kirvelee väriä laitettaessa, vaikkei ennen ole käynyt niin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Mulla on atooppinen iho ja varmaan aika kuiva ja herkkä päänahka ja nyt viimeksi kampaajalla kirveli ja poltteli se blondausaine koko laiton ajan ja ainakin puolet vaikuttamisajastakin. Kestin sen kuitenkin. Noin on käynyt vaan kerran ennen ja se oli eri kampaajalla. Olen jo 4 vuotta käynyt tällä samalla kampaajalla ja nyt ekan kerran kävi noin vaikka ihan samaa väriä laitettiin. Mistäköhän johtuu? :| Ylihuomenna on taas kampaaja, saas nähdä miten tällä kertaa käy. :D Olen nyt 2kk käyttänyt tehokosteuttajaa. Varmaan oli viimeksi erityisen kuiva tai jotain.

[QUOTE="essi";25167435]noille aineille voi allergisoitua vaikkei ennen mitään oireita olisi tullutkaan. kannattaa olla varovainen, siihenhän on viime aikoina kuollut ihmisiä[/QUOTE]

Mä ajattelin, että tällä kertaa en kärsi yhtä kauan vaan pyydän pesemään pois, jos käy samoin kuin viimeksi. Tyviväri pitäisi laittaa, mutta laitan sit vaaleita raitoja, jos ei onnistu.

miksi ihmeessä värjäät ihania hiuksiasi?

Ja mä oon siirtyny pelkästään raitoihin, mun kampaaja ei silloin laita väriä päänahkaan asti. Ja tyvikasvukaan ei oo silloin niin selvää... Mut mulla on tämne polkkatukka, ei pitkä.

[QUOTE="vieras";25167500]miksi ihmeessä värjäät ihania hiuksiasi?

Ja mä oon siirtyny pelkästään raitoihin, mun kampaaja ei silloin laita väriä päänahkaan asti. Ja tyvikasvukaan ei oo silloin niin selvää... Mut mulla on tämne polkkatukka, ei pitkä.[/QUOTE]

En tykkää maantienharmaasta väristäni. :p Nyt on vähän myöhäistä kasvattaa takaisin oma väri, siinä menisi kauuuuan. Ei mun hiukset ole juurikaan blondauksesta kärsineet, hyväkuntoiset ovat.

Mä meen vuodenvaihteen jälkeen ottamaan omien hiusteni värisiä raitoja, sen jälkeen saa oma väri kasvaa hiljakseen takaisin päähäni. En uskalla enää, sillä mullakin päänahka välillä ihan ruvella, enkä kyllä halua kupsahtaa minkään niin typerän asian takia kuin hiusväri...:D

Mä meen vuodenvaihteen jälkeen ottamaan omien hiusteni värisiä raitoja, sen jälkeen saa oma väri kasvaa hiljakseen takaisin päähäni. En uskalla enää, sillä mullakin päänahka välillä ihan ruvella, enkä kyllä halua kupsahtaa minkään niin typerän asian takia kuin hiusväri...:D

Tätä vois harkita kyllä. :) Nyt on blondit hiukset ruskeilla raidoilla.

joo on..oikeastaan aina kun päänähkä on ollu herkkänä..mutta oon siirtyny nyt käyttämäään vaan suoravärejä ja raitoja tulee laitettua joskus. eihän noi suoravärit kestä ku n. 5-10 pesua, mutta sitä on helppo lisätä esim. hoitoaineen mukaan antamaan kiiltoa väriin :) eikä kirvele yhtään kun niistä puuttuu nää kesto- ja kevytväreissä olevat allergeenit.

olin ennen vaalea niin kuin sinä. siis vaalensin monta vuotta joka kuukausi tyvikasvua pois. kerran kävi niin että tuntui kuin pää olisi alkanut kuumenemaan ihan parin minuutin jälkeen ja melkein taju lähti. väri pestiin heti pois ja päänahka aivan ruvella. minulla tuli näköjään silloin kiintiö täyteen enkä sen jälkeen ole uskaltanut enään vaalennusväriä laittaa päänahkaan. pelkästään raitoina.

Ole varovainen, on todennäköisesti allergiaa ja seuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla voi käydä huonosti. Tässä YLE Areenan juttu, jonka toimittajalle tuli vastaava reaktio. (Alussa kuva toimittajan otsasta/silmistä reaktion aikana, on tosi pahasti turvonnut, voit verrata Areenasta löytyviin muihin saman tyypin kuviin.)

http://areena.yle.fi/audio/1666292

Olen värjännyt hiuksia noin 18 vuotta, ja välillä kirvelee kovemmin sen takia, että olen harjannut vähän ennen värjäystä liian kovalla harjalla. Pienikin ihon nirhaantuminen kostautuu sitten väriä laittaessani

Minäkin värjäsin hiuksiani n.10 vuotta ties millä värillä ennen kuin allergisoidun kevytsävytteitä myöten mustan hiusvärin ansiosta. Neljään vuoteen en olekkaan pystynyt hiuksia värjäämään kuin hennalla satunnaisesti. Ole varovainen.

[QUOTE="vieras";25201192]Millainen sinulla on oma väri?[/QUOTE]

Suht vaalea. Ehkä vähän maantieharmaa. :D Nyt laitettiin raitoja peittämään sitä tyveä. En aio enää ikinä laittaa kuin raitoja.

Allergioihin on syytä suhtautua ihan vakavasti, koska pahimmillaan voi saada erittäin vakavan allergisen reaktion, johon voi huonolla lykyllä (= apu ei tule ajoissa) menehtyäkin.

Itse niin allergisoitunut kosmetiikalle ja hiusväreille, että kyllä se on vaan tyydyttävä hiirenharmaana kulkemaan. Ajanmyötä ajatukseen kyllä jo sopeutunut olen.

Yhteistyössä