T
tutina
Vieras
Söin tuossa reilu tunti sitten leipää ja salaattia. Yhtäkkiä suussani kielen takaosassa alkoi tuntua kutinaa joka levisi korviin. Lopetin syömisen heti ja join vettä sekä kävin vielä huuhtomassa suun vedellä. Sitten alkoi tuntua kieli hieman oudolta. Se ei kuitenkaan näyttänyt turvonneelta. Sama huulilla. Sitten kurkkussa tuntui olevan pala ja rintakehällä tuntua painontunnetta. Sitten iski paniikki. Alkoi huimaamaan, tärisyttämään ja sydän hakata villisti. Siitä on nyt tunti kun nuo oireet alkoivat. Kutina hävisi, mutta välillä tuntuu kuin se pala kasvaisi kurkussa ja sitten taas pienenisi. Rintakehällä on edelleen painon tunnetta ja lievää kipua. Kuitenkaan minulla ei ulkoisesti näy mitään turvotuksia eikä ihottumaa. vieläkin tärisyttää hiukan ja menee kylmiä aaltoja ja naamaa kuumottaa. Silloin tuli myös semmoinen, että kädet ja jalat meni ihan kylmiksi ja vähän jäykiksi. Verenpainemittaria minulle ei ole. En ole mitään poikani lääkkeitä (ventoline, xyzal) uskaltanut ottaa kun jos onkin paniikkihäiriö. Minulla ei ole koskaan ollut allergisia reaktioita. Ja edellisestä paniikkihäiriö kohtauksesta on vuosia. Olisi kiva kuulla kokemuksia niin paniikkihäiriöstä kuin anafylaktisesta shokista. Miehen herätin tuossa ja on koko ajan nyt vahdissa ihan vain varmuuden vuoksi, jos tila huononeekin. Sen verran ikäviä kokemuksia päivystyksestä ettei tahtoisi turhaan sinne soitella.