Mun naama on pahemmassa kunnossa kun 13v teineillä täynnä FINNEJÄ. nyt apuja

  • Viestiketjun aloittaja finni
  • Ensimmäinen viesti
finni
Mulla on ikää 29v mutta naama kukkii ku peruna pelto..oikeesti =((

sanokaa nyt millä mä saan nuo pois. haluan näyttää ihmiseltä enkä miltään finniseltä teiniltä.

hyviä aineita? (joitain oon käyttänytkin mutta en oo huomannut että auttas)

mites käytättekö te mitä rasvoja naamoillanne?

mulla ollut teininäkään näin paljon finnejä mitä nyt on.
 
42 v
Hei! Kyseessä voisi olla ruusufinni. Käy lääkärissä näyttämässä. Itselläni todettiin noin vuosi sitten. Sain antibiootit sekä voiteen. Naama voi nyt erittäin hyvin.
 
Suzyanne
Käy ihotautilääkärillä. Jos ei Roaccutan-kuuria vielä trvitse, kannattaa kokeilla antibioottikuuria ja lisäksi Skinoren-voidetta kaksi kertaa päivässä. Itsehoidolla pahaksi päässyt akne ei kunnolla parane, tai aikaa siinä menee.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihotautilääkärille kannattaa varailla aikaa. Itselläni oli muutamia vuosia sitten aikuisiän akne joka puhkesi stressin seurauksena. Siihen ei auta kaupan eikä apteekinkaan käsikauppatuotteet. Ensin kokeiltiin antibioottia joka tehosi aina pariksi kuukaudeksi mutta akne puhkesi uudestaan. Lopulta söin tuon roaccutan-kuurin x 2 joka tehosi,onneksi. Helppoa se ei ole kun on pahemman näköinen kun teininä,muistan.

Tsemppiä ja apua ihotautilääkäriltä hakemaan niin ettei ehdi jäädä syviä ja pysyviä arpia!
 
finni
missä noita ihotautilääkäreitä löytää? onko ns vaan isoissa sairaaloissa vai missä??

mua oikeesti ahdistaa nää näpyt pahimmat oikeastaan poskissa vähän otsassa mutta nyt tullut sit jo paljon rintoihin kautta kaulaan.

tää on pahempi kun murkku ikäisenä oli.
 
hyväkarppi
Mulla iski ihohuokoset tukkoon, kun söin paljon turkkilaista jugurttia useamman kuukauden (eli siis komedoja, niitä vaaleita kohoumia, jotka on mustapään esiaste) :( JOten lopetin sitten jugurtin syömisen ja olen nyt yrittänyt parannella Vichyn Normaderm -sarjalla. Hitaasti on parantunut iho, mutta vielä olisi paranneltavaa jäljellä...
 
Ihotautilääkäreitä on yksityisillä lääkäriasemilla,se on nopein ja helpoin tapa. Käynti taitaa tänä päivänä maksaa n. 80e(?) kelakorvausten jälkeen. Toinen hitaampi tapa on mennä ihan terveyskeskukseen,sieltä antavat ensin antibioottikuurin ja jossain vaiheessa kun parhaksi näkevät ohjaavat varmaankin ihotautilääkärille omaan sairaalaan. Itse käytin yksityistä ja resepti oli kourassa jo samalla viikolla.
 
"vieras"
missä noita ihotautilääkäreitä löytää? onko ns vaan isoissa sairaaloissa vai missä??

mua oikeesti ahdistaa nää näpyt pahimmat oikeastaan poskissa vähän otsassa mutta nyt tullut sit jo paljon rintoihin kautta kaulaan.

tää on pahempi kun murkku ikäisenä oli.
Meidän lähisairaalassa ei ole ihotautilääkäriä, mutta sain sieltä lääkärikäynnin yhteydessä lähetteen ihotautilääkärille lähimpään isompaan sairaalaan, josta sellainen löytyi.

Lisäksi yksityisellä puolella on ihotautilääkäreitä.
 
Mulla on sama ongelma, nyt taas parin kuukauden aikana naamaan puskee uusia finnejä oikeen urakalla. Varsinkin leuka ja nenänpielet on paha paikka, mutta myös posket. Tilasin just Lushilta tätä Lush webshop - Tuotetiedot ja on jo parin päivän käytön jälkeen parempi iho. Ensinnäkin se on ihan eri tavalla puhdas, kun aikasemmilla tuotteilla (niitä purkkeja on miljoona kaapissa...) ja näyttää muutenki paremmalle. Koita, ei tossa hinnassa paljon häviä.
 
Itse kärsin kans jossain vaiheessa pahasta aknesta...Sain lääkäriltä lääkitykseksi apocyclin 500 mg ja ne auttoivat :) Nyt vanhempana nassu sentään hiukan rauhoittunut... :) Katotaan millanen pizza-face olen raskauden jälkeen taas :D
 
Itse söin kans aluksi 2 noita apocyclin-kuureja,mutta heti niiden loputtua kasvot räjähtivät kahta kauheammaksi. Ap:lle; jos kyseessa paha akne niin sen kyllä tunnistaa ainakin kipeistä isoista pateista kasvoissa,ne eivät valitettavasti lähde millään puhdistusaineilla.
 
finni
[QUOTE="sia";25157765]tee raskaustesti. Itse ehdin käydä itkemässä ihotautilääkärillä yhtäkkiä huonoksi menyttä ihoani. Olinkin raskaana tietämättäni ja se sai ihon kukimaan...[/QUOTE]

Olen raskaana (ihan alku vaiheessa)
mietinkin että voikohan noita kuureja edes alottaa jos on raskaana? vai joudunko mä nyt tässä odottaa eka heinäkuuhun asti että lapsi syntyy.

olen kuullut että raskauskin vaikuttaa mutta mulla tää on ollut kyllä koko vuoden. koko vuoden oon seurannut naamaani ja koittanut eri aineita ja pessyt nassuani ja koko ajan se näyttää kyllä lähes samalta. ne ei vähene taitaa toisinaan vaan lisääntyä. mutta nyt tosiaan raskaana kuullut että raskaus parantas ihookin mutta ei kyllä mun tapauksessa. mutta ei kyllä ehkä pahentanutkaan.
 
Ei ainakaan roaccutania! Se aiheuttaa sikiövaurioita ja ties mitä.Lääkärit varmistavat sitä aloittaessa aina että ehkäisy on taatusti kunnossa jne. Eli se on poissuljettu. Sinuna en kyllä alkaisi antibioottejakaan syömään raskausaikana jos ei ole ihan pakko. Voihan olla että ihotautilääkärillä olisi antaa jotakin ulkoisesti laitettavaa reseptitavaraa iholle? Joitakin saa laittaa myös raskausaikana.
 
Viimeksi muokattu:
finni
no ei auta kun kärsiä tämä raskaus mutta alkaahan tähän perunapeltoon jo tottumaan kun se aina vaan on. pitää ens kesän kynnyksellä tai joskus kattoo sittenhän siinä on se imetyskin..
 

Yhteistyössä