Ihmisten röyhkeys nykyaikana.

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
- Vedetään pokkana Inva/lapsiperhepaikalle vaikkei edusteta ko. ihmisryhmää.

- Haetaan ruokaa leipäjonosta vaikka omat rahat kyllä riittäisivät ruokaan, on vaan mukavempi saada ilmaiseksi.

- K*setetaan sossua/Kelaa, jotta saadaan itselle kuulumattomia tukia nyhdettyä.

Vastaavia havaintoja?
 
Onhan tuollaisia. Ikävä kyllä. :kieh:

Juuri eilen olin kaupassa ja alle 30v terve nainen ajoi ainoalle vapaalle ovea lähinnä olevalle invapaikalle. Siinä sitten sai vanha oikeasti invalidi odottaa paikan vapautumista. Nolo!
 
Viimeksi muokattu:
"juu"
Valitettavan totta!
Lisäksi kiilataan surutta, kun-minulla-on-kamala-kiire. Tätä olin todistamassa aamulla 3 tuntia labrajonossa, kun en jaksanut nostaa "Hei, anteeks mutta olin ensin täällä"-melua.

Tuo tukien ja kaiken ilmaisen nyhtäminen mulla kans ärsyttää suunnattomasti.
Muutenkin asiakaspalvelussa (tarjoilijana ja osa-aikainen postintyöntekijä) ihmiset ovat todella töykeitä monesti :( Ja ihan syyttä suotta puretaan kaikki kiukku työntekijän niskaan.
 
muumimammanmuumibuumi
Viimeks just naureskelin mieheni kans, että nuorena ovat aloittaneet lapsen teon, kun nuoripari parkkasi pikkuruisen mopoautonsa lapsiperheiden parkkiin.. Ei vissiin mahtunut sit muualle?

Valitettavasti omanapa tuntuu joka asiassa olevan nykyään lähinnä. Eikä vain ap:n esimerkeissä. Vaan ihan tavallinen käyttäytyminenkin on nykyään epäkohteliasta. Kukaan ei tunnu ajattelevan sitä mitä sanoo, onhan meillä sananvapaus, joten mitä paskan välii sillä ketä loukkaa.. -Tuntuu olevan tuo ajatusmaailma..
 
köhköh
Mä oon tehny ainakin sellaisen havainnon että nykyään ihmiset ei viitsi yskiä hihaan, siis vaikka olisi muita lähellä. Yskitään vaan toisten päälle välittämättä. Ärsyttävää saada koko ajan flunssatartunta jostain.
 
Joo, no noi invapaikan viejät on kyllä huomattu. Seuraavan kerran kun nään täytyy todeta, että ilmeiseti asennevammaankin saa invapaikka-lapun...
Koiranomistajat (jooojoo, ei KAIKKI ); eilisen havaintoja...koira kakatetaan päiväkodin portin pieleen, ihan pokkana. Koiraa pidetään irti täpötäydellä metroasemalla ja kun joku huomauttaa kuuluu:''*ittu mä pidän mun koiraani vapaana jos mä haluan, *itun huora" Okei, alkoholilla yms. taisi olla osuutta asiaan...
 
-----
Juuri tuo, että kiilataan muiden edelle missä tahansa, koska juuuuri MINULLA on niin tärkeää menoa, etten jouda odottamaan. Ja muutko ovat vain tyhjäntoimittajia esim. siellä labrassa? AAARRRGGG.

Se, että pelataan yhtä pelikonetta ja varataan toinen pitämällä kättä siinä. Useat vanhukset tekevät tätä.

Se, että ajetaan auto toisen ihmisen tolppapaikalle ja tämä paikan haltija joutuu sitten ajamaan oman autonsa johonkin satojen metrien päähän!!
 
Olen myös ihmetellyt, miksi roskapusseja jätetään pitkin pihoja ja teidenvarsia. Meillä paras juttu oli se, että joku oli kasannut roskapussikasan pyöräkellariin. Kaikki pussit olivat vihreitä joten taisivat olla samasta osoitteesta...
Meidän rapussa myös säilytetään pyöriä, vaikka ilmoitustaululla olevat laput sen yksiselitteisesti kieltävät...
 
Juuri tuo, että kiilataan muiden edelle missä tahansa, koska juuuuri MINULLA on niin tärkeää menoa, etten jouda odottamaan. Ja muutko ovat vain tyhjäntoimittajia esim. siellä labrassa? AAARRRGGG.

Se, että pelataan yhtä pelikonetta ja varataan toinen pitämällä kättä siinä. Useat vanhukset tekevät tätä.

Se, että ajetaan auto toisen ihmisen tolppapaikalle ja tämä paikan haltija joutuu sitten ajamaan oman autonsa johonkin satojen metrien päähän!!
Mä sanon ihmisille yleensä, jos yrittävät kiilata, kuuluvalla äänellä, että 'Anteeksi, mä olin tässä jonossa ennen sua'.
 
Kyllä: Koiraihmisissä on ihan törkeän paljon näitä röyhkimyksiä. Mulla on itselläkin koira ja aina välillä tunnen suurta myötähäpeää...
Juurikin nämä jotka pitävät koiriaan irti taajama-alueella (mutkun tä on ihan kiltti niin eihän nyt kukaan voi tätä pelätä), paskattaa koiria toisten pihoille pokkana ja tuovat niitä koiria kauppoihin yms. paikkoihin jonne ei saisi (kun eihän ne säännöt nyt meidän pikkufifiä koske) AAAARGH!
 
.......
Nykyaikana? Kyllä osa ihmisistä on aina ollut ihan yhtä röyhkeitä.
Joo on, mutta väittäisin että isompi osa on nykyään. Hyvät käytöstavat eivät ole enää mikään sosiaalisen statuksen edellytys, vaan nuoremmilla ihmisillä pikemminkin päinvastoin (huono käytös on "kapinallista", hyvät käytöstavat tylsien nörttien puuhaa, ja muiden julma pilkkaaminen on hyvää huumoria).

Ajattelisin, että on pieni osa ihmisiä, jotka ovat "luonnostaan" sellaisia, että ottavat muut huomioon; ja toinen pieni osa, jotka ovat niin röyhkeitä, ettei mikään paheksunta heihin tehoa. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin sellaisia, joihin yhteisön painostus ja tapakasvatus tehoaa ainakin päällisin puolin. Jos tapakasvatus on vähän mitä sattuu, ja yhteisö ei arvosta yhteisöllisyyttä vaan palkitsee omannavantuijottelijat, niin sittenhän se omannavantuijottelu lisääntyy vääjäämättä.
 
-
Niin se on kyllä todella kumma, kun koiranomistajia eivät tunnu lait ja järjestyssäännöt koskevan. "Saa" pitää koiraa irti jos haluaa ja p*skattaa tätä keskelle kaupunkia jättäen jätökset sinne. Voisinkohan minäkin alkaa vaikkapa kulkemaan alasti yleisillä paikoilla ja viemään talousjätteeni keskelle toria?
 
Me asutaan kerrostalossa, jossa samassa pihassa on 3 muuta kerrostaloa ja leikkipuisto. Naapuritalon yksi asukas käy suruttomasti paskattamassa 3 pientä koiraansa pihassa ja muutaman kerran nähty käyvän myös leikkarilla. Eikä koskaan kerää niitä jätöksiä, vaan jättää ne maahan. Muutamat kerrat on saanut pestä koirankakkoja lapsen haalarista ja kengistä. Seuraavan kerran, jos tuon naisen näen "itse teossa" annan hänen kuulla kunniansa. Tai vaihtoehtoisesti kuskaan heidän postiluukkuun muutaman kakkavaipan. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: as if
Beep
Ihmiset jotka paskovat koirillansa kaikki kadut täyteen. Hyi helvetti, täysiä idiootteja. Toivon että itse kaatuvat siihen paskaan vuorostaan. :kieh:

Pilaavat kunnon koiranomistajien maineen siinä samalla.
 
Minusta kaikkein huonoiten kaikista ikäryhmistä tuntuvat käyttäytyvän vanhukset. Hyvin röyhkeätä käytöstä parhaimmillaan. Sitten on toki näitä ihania poikkeuksiakin, kuten oma isoäitini ( toivottavasti :D!)
 
Muiden ihmisten huomioimattomuus. Esim. ei pidetä muille ovia auki, rynnitään minäminä-meiningillä toisia päin, ei muisteta sanoa "kiitos, anteeksi, ole hyvä", ei välitetä yhtään millaiseen kuntoon esim. kirppispöytä tai kaupan vaateteline ja sovituskoppi jää seuraavalle kävijälle.

Ei välitetä yksinäisistä ihmisistä tai vanhuksista. Tuntuu, että kenelläkään ei ole aikaa vaihtaa heidän kanssaan edes puolta sanaa ja tuskastutaan heti, jos edellä kulkee hieman verkkaisemmin liikkuva vanha ihminen.

Yhteisöllisyyden puuttuminen: enää ei koko kylä kasvata lapsia ja naapurikin saa maata asunnossaan kuolleena jopa vuosia ilman että kukaan huomaa mitään.

Darwinismi: vain parhaat selviytyy. Ihminen jätetään yksin omien ongelmiensa kanssa. Ei oteta huomioon, että meitä on monista eri lähtökohdista ja sosiaalisista taustoista.

Nää nyt ei ole ihan yhtä konkreettisia esimerkkejä, mutta kertoo mielestäni nykymaailman kylmettymisestä. :(
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Vaunujen kanssa liikkuessa olen huomannut yllättävän ryhmän kaikista kohteliaimmiksi. Teinipojat! :O
Lähes joka kerta ovat avaamassa ovia tai pitämässä niitä auki kun yrittää vaunujen kanssa päästä pieneen lähikauppaan. Yksikin poika pelikoneilta ryntäsi avaamaan oven. :D
Pahimpia oven nenän edestä kiinni lyöjiä ovat keski-ikäiset naiset. Luulisi heidän jos jonkun tietävän millaista on liikkua vaunujen ja lasten kanssa. Tai sitten heitä ei ole huomioitu kohteliaasti ja laittavat vahingon kiertämään.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Beep
Vaunujen kanssa liikkuessa olen huomannut yllättävän ryhmän kaikista kohteliaimmiksi. Teinipojat! :O
Lähes joka kerta ovat avaamassa ovia tai pitämässä niitä auki kun yrittää vaunujen kanssa päästä pieneen lähikauppaan. Yksikin poika pelikoneilta ryntäsi avaamaan oven. :D
Pahimpia oven nenän edestä kiinni lyöjiä ovat keski-ikäiset naiset. Luulisi heidän jos jonkun tietävän millaista on liikkua vaunujen ja lasten kanssa. Tai sitten heitä ei ole huomioitu kohteliaasti ja laittavat vahingon kiertämään.
Huomannut muuten saman ilmiön, vaikka ei rattaita enää tulekaan käytettyä, mutta jos on vaikka paljon kasseja tai lapset "käsissä". :)
 
Vaunujen kanssa liikkuessa olen huomannut yllättävän ryhmän kaikista kohteliaimmiksi. Teinipojat! :O
Lähes joka kerta ovat avaamassa ovia tai pitämässä niitä auki kun yrittää vaunujen kanssa päästä pieneen lähikauppaan. Yksikin poika pelikoneilta ryntäsi avaamaan oven. :D
Pahimpia oven nenän edestä kiinni lyöjiä ovat keski-ikäiset naiset. Luulisi heidän jos jonkun tietävän millaista on liikkua vaunujen ja lasten kanssa. Tai sitten heitä ei ole huomioitu kohteliaasti ja laittavat vahingon kiertämään.
Teinipojat ovat kohteliaita :)
Ja olen onneksi poikkeus tuohon viimeiseen kommenttiisi...
 
Miä
Me asutaan kerrostalossa, jossa samassa pihassa on 3 muuta kerrostaloa ja leikkipuisto. Naapuritalon yksi asukas käy suruttomasti paskattamassa 3 pientä koiraansa pihassa ja muutaman kerran nähty käyvän myös leikkarilla. Eikä koskaan kerää niitä jätöksiä, vaan jättää ne maahan. Muutamat kerrat on saanut pestä koirankakkoja lapsen haalarista ja kengistä. Seuraavan kerran, jos tuon naisen näen "itse teossa" annan hänen kuulla kunniansa. Tai vaihtoehtoisesti kuskaan heidän postiluukkuun muutaman kakkavaipan. :whistle:
Hah, miä kävisin surutta roudaamassa ne paskat sen emännän postiluukusta sisään. Jos tosiaan ihan pihalle koiraansa vie paskomaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Glorinha
Beep
Meidänkin kerrostalossa eräs paskotti ainakin vielä viime talvena koiriaan pihalle. Eikä edes oman porraskäytävän eteen vaan toiseen. Niin kusipäinen ukko, ihan juopon näköinenkin. :kieh:

En saanut tyrmistykseltäni muuta suusta ulos kun "Meinaat sä tosiaan jättää ne paskat siihen?" ja ukko alkoi selittämään kuinka pussia ei nyt ole mukana. Hitto, ei jäänyt enää toiste kiinni itse teosta.
 

Yhteistyössä