esimerkki syömisistä, mikä tässä mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Pidän ruokapäiväkirjaa ja tämä on esimerkki yhdestä päivästä. Tämän lisäksi juon vettä mutta en merkkaa niitä ylös. Mikä tässä mättää?

AAMUPALA: luonnonjogurtti + mansikat ja soijarouhe
Kauraleipä margariinilla, leikkeleellä ja juustolla
Maitokahvi

RUOKA: kanafilee + riisiä
Salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa
Pellavansiemenöljy 2 tl
Maito + d-vitamiini

VÄLIPALA: banaani
Klementiini
4 saksanpähkinää
Vihreä tee

ILTAPALA: porkkanasiemensämpylä margariinilla ja leikkeleellä
2 porkkanaa
Vihreä tee

Välillä liikun enemmän ja välillä on pidempää taukoa. Syynä rajut päänsärkykohtaukset.

Ihmettelen vaan että mun paino vaan nousee :/ kaksi kiloa tällä viikolla jo. Lihasmassalla ei selity koska en niin paljoa ole ehtinyt vielä liikkumaan. Ylipainoa ei ole, mutta tätä menoa varmaan on.

Siis mikä on ongelmana? painoko ei laske? kauanko olet syönyt tuolla tavalla, mitkä ovat lähtömitat, tapahtuuko usein repsahduksia ja harrastatko lihaskuntoa kehittävää liikuntaa?

olen syönyt useamman viikon näin. Alussa paino laski pikkuhiljaa niinkuin toivoin, mutta nyt on paino alkanut mennä ylöspäin ja olen turvoksissa koko ajan. Lähtömitat oli 171/62 kg, laihduin siitä 59 kiloon ja nyt olen räjähtänyt takaisin 63 kiloon. Repsahduksia ei ole käynyt. Liikuntakysymykseen vastasinki just.

Lisää yksi ateria. Aineenvaihdunta pysyy paremmin käynnissä. Vähän syöt, itse söin laihduttaessanikin paljon enemmän. Voisko olla niin että liian vähäinen ravinto laittaa elimistön ns. säästöliekille.

Entä päivällinen?

171-senttisen normaalipaino on noin 62kg, eli miksi yrität siitä laihduttaa? Jos se on sun normaalipaino, niin et siitä normaalisti syömällä alaspäin pääsekään! Tuossa tilanteessa mä söisin normaalisti ja lisäisin liikuntaa jos jotain haluaisin tehdä (omat mitat 172/65 ja syön normaalisti, en laihdu enkä liho vaikka liikun epäsäännöllisesti)

[QUOTE="a.p";25147728]miten lisäisit sitä?[/QUOTE]

Sanoisin, että lisää liikuntaa ja lisää proteiinia (lihaa esim).

Kuinka hoikaksi haluat? Voihan myös olla, että olet jo ihannepainossasi.

[QUOTE="sondersson";25147746]vaihtaisin tuon välipalan ihan kunnon ruokaan, söisin enemmän rasvaa, margariinin vaihtaisin voihin ja soijarouheen tilalle jotain muuta[/QUOTE]

soijarouheessa on paljon proteiinia. Siksi syön sitä.

En osaa kyllä tuohon 4 kilon nousuun mitään syytä keksiä. Aineenvaihdunta ehkä vain jumittaa ja kerää nestettä. Sitkeästi vain eteenpäin sanoisin. Itselläni painonlaskua jumitti kun laihdutin niin lihaskuntotreeni. Ei siksi että lihakset kasvaisi vauhdilla, vaan siksi että voimakas rasitus kerää nestettä lihaksiin. Laihduin kyllä mitoista koko ajan, mutta kilot saattoivat välillä pysyä paikallaan.Sitkeästi vain jatkoin niin kyllä se aina lopulta putosi.

Ei ole normaalipainoisen todellakaan aina helppoa laihduttaa. Aikaa menee muutamien kilojen tiputtamiseen huomattavasti kauemmin kuin ylipainoisella.

[QUOTE="a.p";25147754]soijarouheessa on paljon proteiinia. Siksi syön sitä.[/QUOTE]

mä pidän sitä epäterveellisenä, mutta tästä toki ollaan montaa mieltä, itse vain en soijaa söisi. Saahan sitä protskua muualtakin.

[QUOTE="vieras";25147750]Sanoisin, että lisää liikuntaa ja lisää proteiinia (lihaa esim).

Kuinka hoikaksi haluat? Voihan myös olla, että olet jo ihannepainossasi.[/QUOTE]

mulle ihanne olisi 55-57 kg. Haluan vatsaa pienemmäksi. Ihmettelen että miksi paino on lähtenyt nousuun.

No laskin summittaisesti, mutta tuskin noista kertyy edes tuhatta kaloria. Siinäpä syy päänsärkyihisi, aivosi eivät saa tarpeeksi ravintoa. Järki käteen, ruokavalio kuntoon niin jaksaa liikkuakin!

Sulla on takuulla kilpirauhasen vajaatoiminta jos tuolla et laihdu! Lisää proteiinia eli syö vaikka kananmuna banaanin sijaan. Banaani ei ole laihduttajan ruokaa muutenkaan.

[QUOTE="a.p";25147754]soijarouheessa on paljon proteiinia. Siksi syön sitä.[/QUOTE]
Älä syö sitä (teollista peetä), vaan jotakin ravinteikasta kuten rahkaa, kanamunia, tofua, kalaa.

[QUOTE="a.p";25147782]Vajaatoiminta on ja lääkitys siihen. Arvot otettu vähän aikaa sitten ja ne oli lääkärin mukaan kunnossa.[/QUOTE]
Oi voi, eiköhän ole aika selvä peli.

[QUOTE="vieras";25147785]Miksi normaalipainoisen pitäisikään laihduttaa? Eikö olisi järkevämpää kiinteytyä liikunnalla, eikä tuijottaa sitä painoa niin tarkkaan?[/QUOTE]

Laihduttaminen=kiinteytyminen, jos tavoitteena on kadottaa senttejä ympäriltä. Kyllä mulle ainakin sopii nykyinen paino ja kroppa paremmin kuin entinen, vaikka molemmat normaalipainon sisällä onkin. Mikään pelkkä kiinteytyminen ei paljoa lämmitä, jos vyötäröllä on selkeästi rasvaa ja haluaa vatsalihakset edes vähän näkyviin. Rasvan hävittämiseen tarvitaan aina miinuskalorit.

[QUOTE="a.p";25147764]mulle ihanne olisi 55-57 kg. Haluan vatsaa pienemmäksi. Ihmettelen että miksi paino on lähtenyt nousuun.[/QUOTE]

Tee vatsalihaksia, jos mahaa haluat pienentää.

Yhteistyössä