Oppisopimus + oppisopimustoimisto + koulu + vanha työpaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yritän kertoa kaikessa lyhykäisyydessä..

Olen hoitovapaalla, minulla on voimassa oleva työsopimus jonne en aijo kuitenkaan enää palata. Aijon aloittaa koulun oppisopimuksella kunhan paikka löytyy.
Oppisopimustoimiston tyyppi neuvoi minua sanomaan työpaikkani irti ja kertoa tilanne siis ett etsin aktiivisesti uutta paikkaa oppisopimuksella niin voisin saada tuet ilman karenssia. Onko kellään kokemusta näistä asioista?

Minun täytyy myöntää että olen näissä asioissa ihan täysin uuno, koska minun ei ole tarvinnut koskaan tälläisten asioiden kanssa painia.

[QUOTE="Riksu";25145562]Miksi ihmeessä meinaat irtisanoutua ennen kuin uusi paikka on löytynyt?[/QUOTE]

Siis siksi että voisin saada tukia siltä ajalta kunnes löydän uuden paikan. Näin neuvoivat oppisopimustoimistosta. Ja se tuki on kuitenkin reilusti enemmän kuin kh-tuki

Kannattaa ensin soittaa työkkäriin ja varmistaa, saatko ihan oikeasti työttömyystukea ilman karenssia tuossa tilanteessa. Itse vähän epäilen. Tuohan olisi oiva kiertotie välttää karenssi, sanoisi vaan irtisanoutumisen jälkeen, että "etsin aktiivisesti oppisopimuspaikkaa".

Kannattaa ensin soittaa työkkäriin ja varmistaa, saatko ihan oikeasti työttömyystukea ilman karenssia tuossa tilanteessa. Itse vähän epäilen. Tuohan olisi oiva kiertotie välttää karenssi, sanoisi vaan irtisanoutumisen jälkeen, että "etsin aktiivisesti oppisopimuspaikkaa".

Osaahan ne varmasti työkkäristä katsoa jo ihmisestäkin että kuka ihan oikeasti on tosissaan ja kuka ei. Kyllähän niitä lusmuja on vaikka isoksi kyläksi,mutta minulla on esittää kyllä ihan mustaa valkoiselle että olen etsinyt paikkaa jo kahdestakymmenestäkahdesta paikasta. Ja keskiviikkona menossa tapaamaan yhtä mahdollista työnantajaa.

Yhteistyössä