Mitä antaisit joululahjaksi ulkomaiselle lomaromanssillesi, muistoksi Suomesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Menossa siis mukava lomaromanssi ulkomaalaisen miehen kanssa, ja hän on vielä hetken Suomessa ennen kuin lähtee joulun alla takaisin kotimaahansa. Ajattelin antaa hänelle jonkun pienen kivan joululahjan, tavallaan muistoksi musta, meidän yhteisistä hetkistä ja hänen Suomen matkastaan. Mitä ehdottaisitte...? :)

(Ja ennen kuin joku kommentoi, niin kyseessä EI ole mikään turkkilainen tai afrikkalainen, eikä muutenkaan mikään turvapaikan ja elättäjän havittelija, vaan ihan eurooppalainen mies työkomennuksella... :))

[QUOTE="vieras";25142377]Joku sellainen, jonka se voi sitten kotonaan kertoa olevan vain matkamuisto Suomesta :xmas:[/QUOTE]

Hahah :D Kyllä kyseessä kuitenkin taitaa ihan sinkkumies olla. Tai vaikka ei olisikaan, niin mahdollisen puolison mielipidettä en kyllä lahjaa valitessa ajatellut ottaa huomioon. ;)

Mulle tuli itselle mieleen esim. joku Kalevala Korun solmioneula... tai just muumipehmolelu, mutta ehkä tuntisin itseni vähän hölmöksi jos sellaisen antaisin? :D Fazerin sinistä ehkä kylkeen, mutta mitähän muuta... Joku henkilökohtainen juttu tietty olis kivempi kuin ihan perus muumimuki.

sellanen Aalto -tuikkumalja, jos on yhtään sen tyylin ihminen, että sen vois antaa. Ulkomaalaisesta se vois tuntua vaan suomalaiselta designilta, eikä kliseeltä. Melkein kaikki eurooppalaiset keiden kanssa olen jutellut ovat tietäneet Alvar Aallon.

sellanen Aalto -tuikkumalja, jos on yhtään sen tyylin ihminen, että sen vois antaa. Ulkomaalaisesta se vois tuntua vaan suomalaiselta designilta, eikä kliseeltä. Melkein kaikki eurooppalaiset keiden kanssa olen jutellut ovat tietäneet Alvar Aallon.
Miehet nyt ei vaan keskimäärin hirveästi välitä mistään tuikkumaljoista, oli sitten aaltoa tai mitä tahansa.

Jos mies on lätkäfani niin esim. joku Suomen maajoukkueen pelipaita voisi olla kiva lahja. Voi pitää sitä sitten päällään ja kannustaa Suomea lätkän MM-kisojen aikaan siinä vaiheessa kun oman maan joukkue on jo tipahtanut pois. :)

Miehet nyt ei vaan keskimäärin hirveästi välitä mistään tuikkumaljoista, oli sitten aaltoa tai mitä tahansa.

Jos mies on lätkäfani niin esim. joku Suomen maajoukkueen pelipaita voisi olla kiva lahja. Voi pitää sitä sitten päällään ja kannustaa Suomea lätkän MM-kisojen aikaan siinä vaiheessa kun oman maan joukkue on jo tipahtanut pois. :)

No toi on kyllä ehkä totta. :D

Tuikkukippo?
c035.gif

Joo, ehkä toi tuikkukippo on hiukan riskaabeli, kun lahjansaaja on mies... Ennemmin sitten mun mielestä vaikka jotkut Marimekon/Iittalan mukit? Ne on kuitenkin enemmän käyttötavaraa?

Kauhea lätkäfani mies ei ole. Mitenköhän olis vaikka joku kaulahuivi...? Käytännöllinen lahja, ja siinä olis tavallaan kiva ajatus, kun se lämmittää? :) Jos löytäis joltain Marimekolta tai muulta suomalaiselta merkiltä sopivan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25142682:
Tuikkukippo?
c035.gif

No aattelin, jos se mies on joku hyvin toimeentuleva sivistynyt eurooppalainen ja sillä on moderni koti, jossa on kaikkee designtuotteita niin tollanen pieni alvar aalto olis sopinut johonkin hyllylle. En tiedä kyllä mistä tollanen miestyyppi mun päähän tuli. Ehkä tosta sinkkumies työmatkalla kuvauksesta.

No aattelin, jos se mies on joku hyvin toimeentuleva sivistynyt eurooppalainen ja sillä on moderni koti, jossa on kaikkee designtuotteita niin tollanen pieni alvar aalto olis sopinut johonkin hyllylle. En tiedä kyllä mistä tollanen miestyyppi mun päähän tuli. Ehkä tosta sinkkumies työmatkalla kuvauksesta.

Kyllä se mies hiukan tuon tyyppinen onkin. Olen nähnyt kuvia hänen kodistaan, pieni poikamieskämppähän se on, mutta kivasti sisustettu, moderni ja mustavalkoinen. Siksi en ihan täysin tyrmääkään tota tuikkukippoa. Mut kuulostellaan nyt muitakin ideoita ;)

Osta suomi-[miehen äidinkieli]-suomi-sanakirja, merkkaa korostustussilla sanoja joista tulee joku kiva lause ja laita ekalle lehdelle sivunumerot, joilta mies sen sitten löytää.

Kalakukko oli paras :D

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Osta suomi-[miehen äidinkieli]-suomi-sanakirja, merkkaa korostustussilla sanoja joista tulee joku kiva lause ja laita ekalle lehdelle sivunumerot, joilta mies sen sitten löytää.

Kalakukko oli paras :D

Aika söötti idea toi sanakirjakin!
Jos ekalle sivulle kirjottaisi viestin, että tärkeimmät sanat merkattu, opettele ainakin nämä, ja sit se sais selata koko kirjan läpi ennen kuin löytäis sen yhden keltaisella korostetun "Minä rakastan sinua" -lauseen tms. (Saattaa olla että menee liian söpöilyksi tällaisen lomaromanssin kanssa, mutta muille vinkiksi! :D)

Uusimmat

Yhteistyössä