Lintukirputko riesana vai mitkä kirput???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Kiva kiva, meillä on näkynyt kirppuja aina silloin tällöin. Nyt syksyn aikana huomasin niitä talon jokaisessa huoneessa. Ollaan siivottu ja myrkytetty listoja ja nyt ei ole juurikaan näkynyt.
Meillä on koiria.
Olen lukenut että yleensä kirput on lintukirppuja tai siilikirppuja.
Ensimmäisen kirppuongelman havaitsin jo muutama vuosi sitten edellisessä asunnossa. Silloin saatiin paljon vaatteita ja muuta tavaraa naapurilta jolla oli undulaatteja. Olisiko kirput voineet tulla sieltä? Koirien kanssa ei ennen sitä ole koskaan kirppuja esiintynyt.

Ja minulla oli undulaatteja nuoruudessani ja silloin noita samaisia ällötyksiä löytyi.

Onko kellään kokemusta ja parempaa tietoa? Miten niistä pääsee eroon lopullisesti vai pääseekö mitenkään? Käykö ne puremassa koiria ja ihmisiä?

Meillä kissat toi lintukirppuja sisälle. Saatiin törkeitä paiseita. Pesin 60astees.

Auts paiseita?! Yök. Ei meille ole onneksi tullut mitään tuollaista, välillä tuntuu että kutittaa joka paikkaa mutta en tiedä johtuuko pelkästä ajatuksesta. Ei niistä tunnu enää eroon pääsevän kun ne on jonnekin pesiytyneet. Ihan mahdoton ajatus että kaikki säilytyksessä olevat vaatteet, kankaat, lelut ym. pitäisi pestä 60 asteessa! Ainiin, onneksi pakkanen myös tappaa ne, että kun tai jos se talvi tulee pakkasineen, viedään kyllä kaikki mahdollinen pihalle.

Ne paiseet tais tulla kyl siitä raapimisesta kun kutitti niin kovin. Mä olen kokenut joskus myös syyhypunkki helvetin. Vielä pelkkä ajatuskin syyhystä saa ihon kutiamaan vaikka siitä on 5vuotta :D mut ehkä se tuuletuskin auttaa,yleensä meiltä hävinny lintukirput talven tultua

Ne paiseet tais tulla kyl siitä raapimisesta kun kutitti niin kovin. Mä olen kokenut joskus myös syyhypunkki helvetin. Vielä pelkkä ajatuskin syyhystä saa ihon kutiamaan vaikka siitä on 5vuotta :D mut ehkä se tuuletuskin auttaa,yleensä meiltä hävinny lintukirput talven tultua

Kaikkea sitä! Mä taas epäilen että meillä lisääntyi kirput kun alettiin lämmittämään taloa. Kesällä niitä ei näkynyt kuin muutama joskus. Lisäriesaksi saatiin kaninruoasta keittiökoiso, jonka pelkään nyt sitten pesiytyvän meidän kuivaruokiin :( Onneksi joulusiivous on tulossa ja siitä tuleekin perusteellinen :D Olisihan se noloa tartuttaa pukin partaan kirppuepidemia.

Yhteistyössä