En halua antaa lasta exälle jouluaattona

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Voi että mua nyppii tällaiset ihmiset.

Minäminäminä.

Eikö sulla ole muuta mielessä kuin oma napa?

Jos isä on ihan kunnollinen huoltaja, totta kai lapsi on joka toinen joulu, lomia, viikonloppuja isänsä luona. SUN on vaan kestettävä se.
No joo lapsi on isällään miten sattuu silloin tällöin, kun isälle sattuu sopimaan, viikonloppuja lapsi ei ikinä ole isällään vaan aina joko viikon tai kaksi kerrallaan, välimatkaa on kun on niin paljon. Minä jo silloin erotessa sanoin, että minä haluan viettää lasten kanssa joulut, eikä isä sitä vastustellut mitenkään.
Toisekseen se olisi mun kannalta helpompaa, että lapsi menee ensi viikolla isälleen, kun mulla on koko viikko töitä, on helpompi saada hoitaja yhdelle lapselle kuin kahdelle.

"vieras"
Minä ja exäni olemme sopineet, että lapset ovat vuoroin jouluaaton, vuoroin vuodenvaihteen kummallakin vuorovuosina. Minusta se on oikein ja reilua. Ex-mieheni on yhtä lailla lastemme vanhempi enkä halua lapsillekaan antaa vaikutelmaa, että olisi vähemmän tärkeä vain siksi, että erosimme. Vietämme lasten kanssa sitten joulua aatonaattona tai joulupäivänä silloin, kun jouluaatto-oikeus on isällä ja lapsilla. Yritän silloin aattona keksiä esim. suvun parissa jotain tai "huijaan itseäni", että joulu on aatonaattona tms.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
No joo lapsi on isällään miten sattuu silloin tällöin, kun isälle sattuu sopimaan, viikonloppuja lapsi ei ikinä ole isällään vaan aina joko viikon tai kaksi kerrallaan, välimatkaa on kun on niin paljon. Minä jo silloin erotessa sanoin, että minä haluan viettää lasten kanssa joulut, eikä isä sitä vastustellut mitenkään.
Toisekseen se olisi mun kannalta helpompaa, että lapsi menee ensi viikolla isälleen, kun mulla on koko viikko töitä, on helpompi saada hoitaja yhdelle lapselle kuin kahdelle.
Joo. Tuli selväksi, että sä ajattelet asiaa tasan omalta kannaltasi. Eksän ja lapsen tunteet ja tarpeet ovat täysin sivuseikka, kunhan sulla on kivaa.

"vieras"
Minunkin _pitäisi_ saada lapseni joka toinen joulu ja joka toinen syntymäpäivä luokseni, samoin 2x viikon "lomat vuosittain, + joka toinen viikonloppu. Ihan niinkuin papereissa lukee.

No eipä se ihan niin mene, jos äiti on päättänyt toisin. Suomessa isällä ei ole minkäänlaisia oikeuksia.

Hyvä kun kerran kuussa näkee. vähän aikaa.

"sssss"
Surulliselta kuulostaa tämäkin.
Miksei ex kykenesi antamaan lapselle joulua? Joulussa tärkeintä on läsnäolo!
Lapselle tärkeintä joulussa tuskin on se läsnäolo. Aikuiselle kylläkin.

Ei kaikkien lasten isät kykene tekemään lapselle sopivaa joulua, se nyt vain on tässä julmassa maailmassa niin. Eipä siihen kykene kaikki äiditkään, saati yhdessä olevat vanhemmatkaan. Hyväksy se.

"sssss"
Joo. Tuli selväksi, että sä ajattelet asiaa tasan omalta kannaltasi. Eksän ja lapsen tunteet ja tarpeet ovat täysin sivuseikka, kunhan sulla on kivaa.
No eihän se ap niin ole väittänyt että isän tai lapsen tunteet on sivuseikka, isä ehdotti joko ensi viikkoa tai joulua ja sopivat ensi viikon, missä mättää? Kun sen isin nyt pitäisi saada se lapsi jouluksi ja jos ei saa niin äiti on paska?

Idioottisakkia.

[QUOTE="sssss";25122948]Lapselle tärkeintä joulussa tuskin on se läsnäolo. Aikuiselle kylläkin.

Ei kaikkien lasten isät kykene tekemään lapselle sopivaa joulua, se nyt vain on tässä julmassa maailmassa niin. Eipä siihen kykene kaikki äiditkään, saati yhdessä olevat vanhemmatkaan. Hyväksy se.[/QUOTE]

Mä jotenkin käsitin, että ap:n ex on ihan normaalia elämää viettävä ihminen, jonka kykyä antaa lapselle hyvä joulu ei ole syytä epäillä, onhan lapsi pitkiäkin aikoja isänsä luona muuten.

"hmmm"
Meillä lapsi on isänsä kanssa jouluaattona 8-15 ja tulee sitten kotiin syömään jouluruoan ja odottelemaan joulupukin tuloa. Isä on kahtena jouluna tullut sitten myös iltapäivällä meille, jotta saa lapsi olla molempien vanhempien kanssa. Ja hyvin on toiminut, ei tarvitse tapella ja kaikki ovat tyytyväisiä.

"vieras"
[QUOTE="hmmm";25122995]Meillä lapsi on isänsä kanssa jouluaattona 8-15 ja tulee sitten kotiin syömään jouluruoan ja odottelemaan joulupukin tuloa. Isä on kahtena jouluna tullut sitten myös iltapäivällä meille, jotta saa lapsi olla molempien vanhempien kanssa. Ja hyvin on toiminut, ei tarvitse tapella ja kaikki ovat tyytyväisiä.[/QUOTE]

Muuten kiva juttu, mutta ensimmäinen lause särähtää ikävästi. "on isänsä kanssa ja sitten tulee KOTIIN.

Erolapsella on kaksi kotia.

Lunatic
[QUOTE="vieras";25123006]Muuten kiva juttu, mutta ensimmäinen lause särähtää ikävästi. "on isänsä kanssa ja sitten tulee KOTIIN.

Erolapsella on kaksi kotia.[/QUOTE]

Ei ole kuin yksi. Meillä ainakin. Isän luona ollaan isän luona ja kotona kotona.

[QUOTE="hmmm";25123057]Meilläkin on vain yksi koti. Aikuisellekin olisi rankkaa, jos olisi kaksi kotia, saati sitten lapselle.[/QUOTE]

On kuitenkin paljon ihmisiä, joilla on kaksi kotia (esim. Suomessa ja jossakin ulkomailla) ja ihan hyvin he sen asian kanssa näyttävät elävän. Itse asiassa olen käsittänyt monien ihailevan esim. maailmantähtiä, joista monilla on useampia asuntoja.

Mä en ymmärrä, miten se lasta traumatisoisi, jos hänellä sanoisi olevan kaksi kotia. Isän luona oma huone / soppi, omat tavarat, vaatteita jne. Ja äidin luona toiset. Usein kyse taitaa olla vain äitien omistushalusta. On liian vaikeaa myöntää, että ei ole ainoa tärkeä lapsen elämässä.

Mulle joulu on aina ollut tärkeä ja exälle sillä ei ole ollut mitään merkitystä, etenkin se jouluaatto on mulle tärkeä päivä. Joulupäivänä voisi kyllä tuon lapsen hakea, mutta en tiedä haluaako se silloin tänne ajaa lasta hakemaan. Nuorempi lapsista on niin nuori, ettei sitä voi isälleen ainakaan tällä hetkellä antaa, kun eivät edes toisiaan oikeastaan tunne, eikä isää taida kauheasti tuo nuorempi edes kiinnostaa.
Minä olen tähän asti antanut tuon isomman isälleen aina kun on halunnut.
Minkähän ikäisistä lapsista on kyse?
Joulu on myös jakamista.
En ymmärrä miksei voisi olla vuorojouluin. Miksei isälle voisi antaa mahdollisuutta?

Mä oonkin varmaan ihan kamala äiti kun olen joka vuosi suurella riemulla jättänyt lapsen isälleen. Viime joulun vietin ulkomailla ja edellisinä jouluina on ollut kiva lähteä baariin kun kaikki kaverit jotka ovat muuttaneet muualle tulevat jouluisin takaisin kotikaupunkiin ja sitten illalla treffataan porukalla :D

• Tykkää
Lunatic
On kuitenkin paljon ihmisiä, joilla on kaksi kotia (esim. Suomessa ja jossakin ulkomailla) ja ihan hyvin he sen asian kanssa näyttävät elävän. Itse asiassa olen käsittänyt monien ihailevan esim. maailmantähtiä, joista monilla on useampia asuntoja.

Mä en ymmärrä, miten se lasta traumatisoisi, jos hänellä sanoisi olevan kaksi kotia. Isän luona oma huone / soppi, omat tavarat, vaatteita jne. Ja äidin luona toiset. Usein kyse taitaa olla vain äitien omistushalusta. On liian vaikeaa myöntää, että ei ole ainoa tärkeä lapsen elämässä.

Vittuako sä sönkötät kun et ole eronnut.
Kannattas miettiä lapsenkin kannalta, kyllä mun lapsi ainakin tietää missä sen koti on, ja se ei ole isän luona -vaikka siellä usein onkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
Mitä surullista siinä on jos lapset menee joulupäivänä isälleen? Jos eksä on itse sanonut että ei kykene lapsia aattoa pitämään?
Lapsen jouluun kuuluu minusta tietyt asiat, sen läsnäolon lisäsi. Tai voisi kai itsekin apsien kanssa vaan käpylehmiä askarrella ja syödä näkkäriä mutta ei se minulle riitä, enkä jaksa uskoa että lapsillekaan, näin kärjistettynä.
Jos vastakkain on joulu kotona tai isänsä luona, lapset valitsee kodin. Ja oho, on kysyttykin :D
Koti se on se toinenkin koti.
Jos sinulle ei riitä tietyt jutut, niin miksi se riittämättömyys pitää lapsiin siirtää?

En sanonut, että on surullista, jos lapset menee isälleen joulupäivänä. Totesin vain tekstistäsi, että surulliselta kuulostaa, tai ehkä lähinnä enemmänkin itsekkäältä.

Todella itsekästä asetella vanhemmuudet vastakkain. Kotihan se on se isänkin koti.

uibjbigb
[QUOTE="hmmm";25123057]Meilläkin on vain yksi koti. Aikuisellekin olisi rankkaa, jos olisi kaksi kotia, saati sitten lapselle.[/QUOTE]

Se on aikuiselle rankkaa, koska aikuiset perustavat turvallisuudentunteensa seiniin ja muuhun krääsään toisin kuin lapset.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25122936]Minunkin _pitäisi_ saada lapseni joka toinen joulu ja joka toinen syntymäpäivä luokseni, samoin 2x viikon "lomat vuosittain, + joka toinen viikonloppu. Ihan niinkuin papereissa lukee.

No eipä se ihan niin mene, jos äiti on päättänyt toisin. Suomessa isällä ei ole minkäänlaisia oikeuksia.

Hyvä kun kerran kuussa näkee. vähän aikaa.[/QUOTE]

Jos teillä on tapaamissopimus, voit vedota siihen ja viedä asiaa eteenpäin.

"Vieras"
Tästä syystä mä en halua ikinä erota, vaikka suhde olisi huonompikin ;)

Meillä kyllä mies ei " osaisi" tehdä joulua, vaikka muuten hyvä isä onkin. Kodinhoito yms. Ei vaan ole sen juttuja.

Yhteistyössä