LAPSI SAI LASKUN! Puhelinmyyntihuijaus??

• Viestiketjun aloittaja Vihainen!
  • Ensimmäinen viesti
Vihainen!
Postilaatikossa löytyi yllätys,Mauri Kunnaksen kirja ja lasku lapsen nimellä! laskussa ei tietenkään ole edes yhteystietoja,mutta olettaisin että joku Mauri Kunnas-kerho kyseessä.

Ensin mietin että olenkohan joskus sitten tuollaisen tilannut puhelimyyjältä,mutta kun näin että lasku on lapsen nimellä,tajusin että en ole tilannut vaan puhelinmyyjä on sen silti meille laittanut! En KOSKAAN tilaa mitään lapsen nimellä!

Paketissa lukee otava media,laitanko vaan asiakaspalautuksena ja kirjeen mukaan että jos vielä lapsen nimellä laskuja tulee,teen rikosilmoituksen?
Veetuttaa niin maan pirusti,kaikenlaista hässäkkää tässä nyt muutenkin...

"aapee"
Lapsi on 6 vee,ei siis ole itse tilaillut.
Mieluummin laittaisin suoraan tuon asiakaspalautuksena kuin alkaisin soittelemaan sinne yhtään mitään! Voiko niin tehdä?

annacee
[QUOTE="aapee";25120079]Lapsi on 6 vee,ei siis ole itse tilaillut.
Mieluummin laittaisin suoraan tuon asiakaspalautuksena kuin alkaisin soittelemaan sinne yhtään mitään! Voiko niin tehdä?[/QUOTE]

Voi, mutta luonnollisesti lähettävät sulle seuraavankin kirjan, kirjakerho kun on. Soittamalla sinne voit peruuttaa jäsenyyden ja kysyä asiasta. Kannattaa olla kuitenkin asiallinen eikä uhkailla heti rikosilmoituksella, ei se varmaankaan sen puhelimeen vastaavan asiakaspalvelijan vika ole.

"vieras"
Kyllä mä soittaisin ja tekisin selväksi, ettei meille lähetellä jatkossakaan mitään. Muutenhan ne saattaisivat ottaa tuon palautuksen niin että halusit vain palauttaa tuon mutta lähettävät taas seuraavan paketin, jos se on joku kerho missä niitä tippuu esim. kuukauden välein. Sitä paitsi niiden pitäisi nähdä tilausnumerosta tai jostakin, kuka sen on teille laittanut tulemaan, ja käydä vähän ojentamassa työntekijää joka on tehnyt teille tilauksen ilman lupaa.

Meille puhelinmyyjä on joskus laittanut tilauksen tulemaan ilman lupaa ja halusivat heti selvittää, kuka niin on tehnyt, ettei jatkossa toimisi vastaavasti. Kyllähän niitä myyjiä varmasti ohjeistetaan tuputtamaan ja tarjoamaan kaikkea "ilmaiseksi" (jonka jälkeen alkaa automaattisesti tulla maksullista tavaraa, ja myyjä muotoilee asian niin kierosti että esim. vanhukset menevät halpaan ja tekevät tilauksen), mutta ei ilman kenenkään suostumusta saa laittaa mitään tiulausta tulemaan, eikä lapselle saa myydä MITÄÄN.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
no varmaan ne on soittanut ton lapsen kännykkään, ja lapsi sitten sanonut, että joo tilaa. ei tuo nyt ole mikään kovin erikoinen tapaus, kun puhelimia jo imeväisille laitetaan. pistä palautuksena menemään. toki voit siihen liittää lausunnon asiasta, että sinä et ole tilannut, vaan että lapselle on se myyty

jiöji
Postilaatikossa löytyi yllätys,Mauri Kunnaksen kirja ja lasku lapsen nimellä! laskussa ei tietenkään ole edes yhteystietoja,mutta olettaisin että joku Mauri Kunnas-kerho kyseessä.

Ensin mietin että olenkohan joskus sitten tuollaisen tilannut puhelimyyjältä,mutta kun näin että lasku on lapsen nimellä,tajusin että en ole tilannut vaan puhelinmyyjä on sen silti meille laittanut! En KOSKAAN tilaa mitään lapsen nimellä!

Paketissa lukee otava media,laitanko vaan asiakaspalautuksena ja kirjeen mukaan että jos vielä lapsen nimellä laskuja tulee,teen rikosilmoituksen?

Ei kun mene suoraa tekemään vaan rikosilmoitus... tule kertomaan sitten mitä ilmoituksen vastaaottaja sinulle sanoo. Se on juuri oikea tapa hoitaa tämä asia!

Kunnon palautus vaan eteenpäin.

Noilla on kyllä tieto siitä kuka tilauksen on tehnyt eli kuka on ollut myyjä. Jos olisitkin tilannut lapsen nimeen jotain, tilauksen LASKU osoitetaan aina aikuiselle. Eli esim. aku ankassa lukee lapsen nimi, mutta lasku on osoitettu huoltajalle. Jo se, että laskukin on nimetty lapselle, kertoo siitä, että joku myyjä on vaan yrittänyt kusettaa tuossa. Eli kunnon palautteet asiaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja jiöji;25120178:
Ei kun mene suoraa tekemään vaan rikosilmoitus... tule kertomaan sitten mitä ilmoituksen vastaaottaja sinulle sanoo. Se on juuri oikea tapa hoitaa tämä asia!
Voisivatpahan jopa ottaa asian eteenpäin. Ei lapselle saa yksinkertaisesti myydä mitään puhelimitse. Ja on se aika kumma, jos puhelinmyyjä ei huomaa, että puhelimessa olisi 6v lapsi.... Jos siis ylipäätään on lapsen kanssa puhunut mitään..

"aapee"
Erityislapsi kun on,ei varmasti ole puhelimessa ollut.

Soittelinpa sinne ja heillä oli aivan eri tiedot kuin mulla,maksajana olin minä,tilausaika oli eri jne. Todella tympeä asiakaspalvelu,olisivat voineet edes pahoitella!
Lähden 40 km päähän ajamaan lasten kanssa että saan tuon asiakaspalautuksen lähtemään! Vit*u!!!!!!!!!

"vieras"
[QUOTE="aapee";25120243]Erityislapsi kun on,ei varmasti ole puhelimessa ollut.

Soittelinpa sinne ja heillä oli aivan eri tiedot kuin mulla,maksajana olin minä,tilausaika oli eri jne. Todella tympeä asiakaspalvelu,olisivat voineet edes pahoitella!
Lähden 40 km päähän ajamaan lasten kanssa että saan tuon asiakaspalautuksen lähtemään! Vit*u!!!!!!!!![/QUOTE]

Sen voi laittaa ihan postilaatikkoon, jos et kuitti tahdo.

[QUOTE="aapee";25120243]Erityislapsi kun on,ei varmasti ole puhelimessa ollut.

Lähden 40 km päähän ajamaan lasten kanssa että saan tuon asiakaspalautuksen lähtemään! Vit*u!!!!!!!!![/QUOTE]ei tarvii ajaa noin pitkästi anna huomenna postinjakajalle se paketti

tuota
Onko mahdollista, että mummo, täti tai joku muu hyvää tarkoittava sukulainen on liittänyt lapsen kerhoon aikoen tarjota lapselle lahjakirjat ja huolehtia maksuista, mutta on unohtanut kertoa tämän sinulle?

Itse voisin kuvitella, että joku meidän lähipiiristä voisi toimia näin, ja itse kyselisin oitis myös 5-7 läheiseltä ovatko he tilauksen takana.

tuota jatkaa
Onko mahdollista, että mummo, täti tai joku muu hyvää tarkoittava sukulainen on liittänyt lapsen kerhoon aikoen tarjota lapselle lahjakirjat ja huolehtia maksuista, mutta on unohtanut kertoa tämän sinulle?

Itse voisin kuvitella, että joku meidän lähipiiristä voisi toimia näin, ja itse kyselisin oitis myös 5-7 läheiseltä ovatko he tilauksen takana.
Niissä tilausjutuissa voi olla semmosia mahdollisuuksia, että lapsi saa kirjat ja lahjat ja laskut ohjautuu toiseen osoitteeseen ja jos näissä tiedoissa on tullut joku sekaannus, joko tilaajalle itselleen tai tilauksen vastaanottajalle/käsittelijälle?

Niissä tilausjutuissa voi olla semmosia mahdollisuuksia, että lapsi saa kirjat ja lahjat ja laskut ohjautuu toiseen osoitteeseen ja jos näissä tiedoissa on tullut joku sekaannus, joko tilaajalle itselleen tai tilauksen vastaanottajalle/käsittelijälle?
no tää on kyllä mahdollista. mä ainakin olen lapsenlapsen liittänyt kirjakerhoon ja asia toimii niin, että laskut tulee minulle ja paketti sitten tälle lapselle hänen omaan osoitteeseensa

"vieras"
jos joku muu tilaa lahjaksi kyseisestä kerhosta niin paketin mukana ei tule laskua vain lappu jossa mainitaan kuka kirjan tarjoaa ja lasku menee suoraan maksajalle. meillä mummu maksaa lapsen kunnaskerhon, lapsi saa nimellään paketin jossa kirja ja lasku menee suoraan muorille.

APlle: ei se kettuilu sinne asiakaspalveluun auta mitään koska eihän se heidän syynsä ole. asiat voi hoitaa asiallisestikin ´vaikka kuinka vetuttaisikin. itse ainakin olen ystävällinen vaikka kuinka ottaisi aivoon koska silloin saa asiat hoidettua helpommin, ja saa kohteliaampaa palvelua.

Meillekin tulee pojalle mauri kunnaksen kirjoja ja itse siis tilaajana ja erikseen tulee sit lasku mulle kun olen pojan nimellä laittanut paketin tulee mutta sen paketin mukanakin tulee laskun näköinen lappu missä tosin on vaan paketin saajan nimi ja osoite ja siinä yleensä summa kohta on tyhjä. muistaakseni näin. eli niin kuin aiemminkin on sanottu niin on mahdollista että joku muu on päättänyt tilata lapsellesi kyseisen kerhon paketteja.

"aapee"
Aspa oli aikas kyllästyneen oloinen eikä vapaaehtoisesti kertonut mitään,sai oikein nyhtää tiedot häneltä.

Muistan että mulle soitti puhelinmyyjä pari kk sitten ja sanoin ETTÄ KIITOS EI,EN TILAA!
Silti laittoi...Noh,nyt on telemarkkinointikielto :)

Soittaisin lähettäjälle ja kiittäisin lahjasta (lähetetty pyytämättä) ja ilmoittaisin etten aio jatkossa mitään tilata joten turha lähetellä mitään laskuja ym. eli ilmoita eroavasi ko. kerhosta tai mikä nyt onkaan.

Pääpointtini on siis se, että tuota ei tarvi maksaa eikä palauttaa.

ärtynyt

Ei voi olla totta. Mekin saatiin Mauri Kunnas -kirjakehon kirja ja lasku lapsen nimellä. Soitin jo ja valitin asiasta. En ole liittynyt tähän kerhoon ikinä! Perkules sentään. Mun käskettiin palauttaa paketti eli laitoin kirjasn takas pakettiin ja kirjoitin päälle asiakaspalautus ja kiikutin postiin. Asiakaspalvelija lupas "erottaa" minut kirjakerhosta. Laitoin myös sähköpostia kyseiselle kerholla ja annoin aika ikävää palautetta.

"aapee"
Joo siellä nyt ilmeisesti joku puhelinmyyjä sitten laittelee tilauksia tulemaan miten sattuu :( Toivottavasti selvittävät kuka näin tekee , minua pistää niin vihaksi että tuosta lafkasta en koskaan tilaa yhtään mitään enää.

Rehti myyjä
Yleensä en puolustele muita puhelinmyyjiä, kun tiedän että alalla on huijareitakin. Vahingossa eksyin sivustolle enkä voi olla korjaamatta väärinkäsitystä. Itse olen myynyt myös otavan kerhoja ja tiedän että myyjä ei pysty laittaa tilausta eteenpäin ennenkuin saa asiakkaan syntymäajan, joka kysytään tilauksen tehneeltä täysi-ikäiseltä asiakkaalta. Näin virheitä ei voi tulla.... ellette sitten kieltäytymisen yhteydessä ole hehkuttaneet synttäreitänne.

Faktatietoa kaikille: Alle 18-vuotias voi liittyä kerhoon vain huoltajan suostumuksella. Uusien jäsenten luottotiedot tarkastetaan Suomen Asiakastiedon rekisteristä. (kts.Mauri Kunnas Kirjakerho - Kerhosäännöt)

Yhteistyössä