I
imuemo
Vieras
Mulla on täällä 5 vrk ikäinen vauva. Imetysasiat mietityttää kovasti ja sen suhteen haetaan nyt oikeaa reittiä. Paljon olen lukenut netistä jo asiasta, mtta vielä mietityttää. Mulla on ollut ongelmia maidon nousun kanssa. Nyt sitä tulee ainakin jonkin verran kun rintoja puristaa, ei mitenkään suihkuamalla kuitenkaan. Vauva haluaa olla rinnalla 24/7. Tai se on sellaista imee hetken-nukahtaa-imee hetken-jne-jne. Näin saatetaan mennä ihan rajattomia määriä aikaa. Koska mun on ihan pakko välillä itsekin nukkua ja antaa kipeiden rintojen levätä hetki, niin olen antanut heikkoina hetkinä lisämaitoa. Tätä ehkä 3 kertaa päivässä, lähinnä yöllä. Kolmen tunnin tissittelynkin jälkeen huitaisee hetkessä lisämaitoa noin 60 ml. Sitten hän nukkuu yhtäjaksoista unta pari tuntia ja taas aloitetaan alusta. Miltä kuullostaa, onko maidon määrä riittävä vai pitäisikö lisämaitoa antaa enemmän vai uskaltaisiko jättää sen kokonaan pois ja vaan tissitellä sitkeydellä sen 24/7? Lisäharmia maidon riittävyyden mietintään tuo se, että vauva ei ole eilen eikä tänään kakannut ollenkaan. Pissaa kyllä tulee reilusti. Netissä sanotaan, että kakkaa pitäisi tulla vähintään 2 kertaa / vrk. Keskustelupalstoilla kuitenkin on kommentteja, että on vauvoja jotka ei kakkaa niin usein, mutta silti maidon määrä on ollut riittävä. Onko täällä paikalla äitejä joiden vauva ei ole kakanneet "standardien mukaan" ja silti kaikki ollut ok?