Mitähän kakkaa tästä seuraa?? Huostaanottoasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25095217]Olenko mä ainoa, jonka mielestä ap on jotenkin hämärä?[/QUOTE]

Minä ainakin olisin vastaavassa tilanteessa sekä hämärä että sekava. Ja itkuinen ja pelokas ja ehkä vähän hysteerinenkin.

Eihän AP kysynyt mitä tehdä, vaan pyysi tukea ja ymmärrystä.

Turha millekään kuraattoreille tai sossulle soitella. Byrokratian rattaat pyörivät jo, huostaanottoa valmistellaan ellei sitä ole jo tehty. Kyseessä on ihan selvä tapaus, ja kunta sijoittaa lapsen äidilleen. E äidin tarvitse mitään tehdä.

Äiti voisi -ja kannattaisi tehdä ellei jo tehty- lähestymiskieltoa hakea vaikka jo tänään. Siinäkin byrokratiassa menee aikaa.

[QUOTE="no niin";25095272]Minä ainakin olisin vastaavassa tilanteessa sekä hämärä että sekava. Ja itkuinen ja pelokas ja ehkä vähän hysteerinenkin.[/QUOTE]

Aivan varmasti. Mutta että lapseen ei saa yhteyttä ilman isän lupaa ja isälle ei uskalleta soittaa ja että mitään ei voi tehdä kuin odottaa jne.. Jotenkin epämääräistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sossu myös;25095290:
Eihän AP kysynyt mitä tehdä, vaan pyysi tukea ja ymmärrystä.

Turha millekään kuraattoreille tai sossulle soitella. Byrokratian rattaat pyörivät jo, huostaanottoa valmistellaan ellei sitä ole jo tehty. Kyseessä on ihan selvä tapaus, ja kunta sijoittaa lapsen äidilleen. E äidin tarvitse mitään tehdä.

Äiti voisi -ja kannattaisi tehdä ellei jo tehty- lähestymiskieltoa hakea vaikka jo tänään. Siinäkin byrokratiassa menee aikaa.

Minusta on erikoista, että äiti ei hae lasta kotiinsa. Vaikka sitten viranomaisten kanssa. Minusta ei ole oikein, että lapsi joutuu tuolla olemaan vain viranomaisten rattaiden pyörimistä odottamassa tai äidin tietämättömyyden takia.

[QUOTE="vieras";25095295]Aivan varmasti. Mutta että lapseen ei saa yhteyttä ilman isän lupaa ja isälle ei uskalleta soittaa ja että mitään ei voi tehdä kuin odottaa jne.. Jotenkin epämääräistä.[/QUOTE]

Voin sanoa että siinä ei ole mitään epämääräistä, jos samanlainen suhtautuminen on viranomaisten puolelta kuin mulla aikoinaan. Toki tilanne muuttuikin nopeesti, mutta alkuun oli just tätä!

Yhteistyössä