Millaisia pahoja ajatuksia teillä on.

• Viestiketjun aloittaja Sienna_87
  • Ensimmäinen viesti
Ers
mitä helvettiä te oikein riehutte täälä.

Tiedän monta ihmistä jolle toivoisin kuolemaa ja kärsimystä. En ole silti psykopaatti tai narsisti (tai ainakaan koe olevani) En ole yhtään tekopyhä, tiedän monia ihmisiä joita ilman maailma olisi parempi paikka, aivan varmasti. Kyse ei ole siitä että haluaisin ottaa aseen käteen ja mennä ampumaan nämä kaikki ihmiset, uskon että elämä opettaa jokaista mutta osa ei opi ikinä. En kuitenkaan ole millään tavalla valtuutettu päättämään näiden ihmisten elämästä tai kuolemasta, joten en rupea asiasta riehumaan kellekkään?

Kukaan ei ole oikeutettu esim. minua tuntematta sanoa minua psykopaatiksi tai ihmiseksi jolta puuttuu empatiakyky. Olen hyvinkin empaattinen ihminen, mutta minun empatiani täytyy ansaita ja on siksi mielestäni aidompaa.

En tiedä millä keinolla tytsikin voi sanoa että jonkun tuntemukset eivät ole normaaleita, tai että joku ei ole normaali.

Tämä on itseasiassa aika mielenkiintoinen aihe.

mitä helvettiä te oikein riehutte täälä.

Tiedän monta ihmistä jolle toivoisin kuolemaa ja kärsimystä. En ole silti psykopaatti tai narsisti (tai ainakaan koe olevani) En ole yhtään tekopyhä, tiedän monia ihmisiä joita ilman maailma olisi parempi paikka, aivan varmasti. Kyse ei ole siitä että haluaisin ottaa aseen käteen ja mennä ampumaan nämä kaikki ihmiset, uskon että elämä opettaa jokaista mutta osa ei opi ikinä. En kuitenkaan ole millään tavalla valtuutettu päättämään näiden ihmisten elämästä tai kuolemasta, joten en rupea asiasta riehumaan kellekkään?

Kukaan ei ole oikeutettu esim. minua tuntematta sanoa minua psykopaatiksi tai ihmiseksi jolta puuttuu empatiakyky. Olen hyvinkin empaattinen ihminen, mutta minun empatiani täytyy ansaita ja on siksi mielestäni aidompaa.

En tiedä millä keinolla tytsikin voi sanoa että jonkun tuntemukset eivät ole normaaleita, tai että joku ei ole normaali.

Tämä on itseasiassa aika mielenkiintoinen aihe.
Miten muuten empatia on "aidompaa", jos se pitää "ansaita"? Kuulostaa oudolta. Musta on paljon hienompaa, jos empatia ulottuu muihinkin kuin omiin läheisiin tms.

Kyllä se nyt vaan on sairasta kuvitella toisten lapsia raiskattavan. Sano mitä sanot. Tervettä ihmistä kauhistuttaisi moiset ajatukset ja tuntisi syyllisyyttä niistä. Voihan psykopaattikin olla mielestään normaali.

Viimeksi muokattu:
niåu
Mun on kyllä sanottava, että yleensä mä ihan haluan että niille ihmisille käy just niin kuin ajattelen, mutta en mä semmosta tietenkään vois ees toteuttaa. Tarttis olla varmaan aika paljon rahaa että sais jotkut ihmiset tekemään noin ja toiseksi pitäis olla ihan satavarma ettei voi ite jäädä kiinni. Varmaan jonkun välittäjän kautta.

Oommä ajatellut, että ehkä mä oon sitten aika ainutlaatuinen, että pystyisin tommosiin tarvittaessa. Mun mielestä sen omalla tavallaan vahvuutta. Pystyy olemaan antamatta säälille valtaa.

Tietty en mä oikeesti halua jäädä kiinni ees tommosista ajatuksista, koska puheissa ja teoissa oon tosi mukava ja herttainen. Harva uskois musta mun ajatuksia. Mut eihän nää ajatukset kohdistu sellaisiin ihmisiin jokka on ok.

Sen mä kyllä arvasin, että tänne tullaan sanomaan just noin. Harva pystyy ees netissä anonyyminä olemaan rehellinen. Tai sit se vaan on niin, että yliherkät vastaa näihin.

joo,sun jutut kuulosti jo tosi sairaalta kyllä.tottakai itsekin pienenä lapsena toivoin että kiusaajani vaikka kuolis ettei tarttis enää joka päivä porata sen takia ja lintsata.ylä-asteella toivoinkin jo sitten että itse kuolisin kun ei mulle mitään hyvää tapahdu.

sun mielestä ei oo sairasta ajatella että jonkun sun vihamiehen lapsille tehään pahaa.miksei vaan sille vihamiehelle itselleen,vaikka onneks sentään tapahtuu vaan ajatuksissas! ja siitä vahvuudesta,empatia kuuluu ihmiselle ja se on virheellinen tai jotenkin sairas yksilö mun mielestä joka pystyis tuommosiin.

kyllä mä luulen että jos tulis joku todella painava syy,esim puolustaisin läheistäni tai itseäni,pystyisin ihmisen tappamaan.vaikka karultahan se kuulostaa mutta kyllä lapsen tai sisaruksen vuoksi tekisin sen.mutta tommonen fantasioiminen on jo kyllä..huh.

Nimimerkki "Ers" ei tainnut lukea ap:n kaikkia viestejä. Hän ei näkisi ajatuksissaan mitään väärää edes toteutettuina. Nauttii jopa niistä. Minä kyllä hakisin itselleni apua, jos ajatteluni vääristyisi ja aggressio kasvaisi niin suureksi, että kuvittelisin jonkun lapsia raiskattavan. :O Ehkä olen sitten epänormaali.

psykka
Miten muuten empatia on "aidompaa", jos se pitää "ansaita"? Kuulostaa oudolta. Musta on paljon hienompaa, jos empatia ulottuu muihinkin kuin omiin läheisiin tms.

Kyllä se nyt vaan on sairasta kuvitella toisten lapsia raiskattavan. Sano mitä sanot. Tervettä ihmistä kauhistuttaisi moiset ajatukset ja tuntisi syyllisyyttä niistä. Voihan psykopaattikin olla mielestään normaali.
"Empatia ansaittava"-käsitys onkin aivan selkeä narsistinen/psykopaatin piirre.
Psykopaatti ei tarkoita mitään sarjamurhaajaa, vaan nimenomaan syyllisyydentunteen ja myötäelämiskyvyn puutetta. Enkä nyt tässä tarkoita sellaista että joku jossain raivonpuuskassa toivoo että kuolisipa pois tai voikun tuota ei olisi ollutkaan tms, mutta jatkuva kärsimylsen ja kuoleman toivominen ja haluaminen muille ei ole normaalia. Psykopatia voi olla lievää, tunneköyhyyttä, itsekeskeisyyttä, valheellisuutta tms.

mun mutsi oli
Mun äiti oli tollanen kuin aloittaja. Se suunnitteli ihan ääneen kuinka kävis kuristamassa vihamiestensä lapset. Sossu siis oli se vihan kohde, koska puuttui meidän elämään. Ne fantasiat oli aika rajuja, mutsi toivoi että sossun työntekijän lapsi raiskaittais vanhempiensa silmien edessä, tai hän haluis itse tappaa sen lapset hitaasti ja tuskaisesti. Mutsi on hoitoalan ihminen, joten se tiesi miten ihminen kuolee mahdollisimman hitaasti. Yks sairaimpia juttuja oli lapsen painaminen mutaojaan kasvoilleen ja välillä nostaminen ylös, sillä tavalla että se muta menee keuhkoihin, sit saa henkeä, ja taas mutaa, että tulee mahdollisimman tuskallinen pitkittynyt kuolema. Mutsi oikein hykerteli sairas ilme naamallaan näitä juttuja.

Mun piti käydä terapiassa purkamassa äidin puheita. Luulen että on psykopaatti, en ole enää tekemisissä koska alkoi uhkailla myös mun lapsia kun en tehnyt hänen mielensä mukaan.

Ers
En takerru nyt sanaan raiskaus, tai alkuperäräisen kirjoittajan juttuihin. vaan tuntemuksiin ylipäätään. Ei kaikki muille pahaa haluavat ole psykopaatteja, tai jos ovat niin olen kyllä yksi niistä ihan todistettavasti. Mielestäni on täysin normaalia ajatella joistain ihmisistä pahasti ja että on päiviä milloin varsinkin toivosi että heille käy jotain pahaa.

Raiskaushommien olettaisin liittyvän omiin kokemuksiin / lapsuuteen tai vastaavaan. Agressiivinenkin ihminen saattaa olla vain pelokas. Oikea keino lähestyä ihmistä jolla luulee olevan ongelmia ei ole syyttely ja alentavat kommentit.

"ansaita" oli hieman huono sanavalinta. Mutta tarkoitan sitä etten todellakaan tunne empatiaa kaikkea tai kaikkia kohtaan. No mielestäni on hieman tekopyhää olla empaattinen ihan kaikesta mitä kuulee ja näkee, tai sitten ei ole, mutta outoa se on mielestäni. Itse en ainakaan käytä aikaani muiden murheita poraten ja murehtien päivittäin, ja mielestäni on normaalia etten tee niin : D Toisaalta joskus teen niin.

mun mutsi oli
Niin, eikä mulla ole koskaan ollut vastaavia ajatuksia kenenkään lapsista. Saatan ajatella tai jopa ääneen puuskahtaa että saatanan anoppi tai haistakoon joku kaverin vitut, mut ei mitään sen kummempaa.

"Empatia ansaittava"-käsitys onkin aivan selkeä narsistinen/psykopaatin piirre.
Psykopaatti ei tarkoita mitään sarjamurhaajaa, vaan nimenomaan syyllisyydentunteen ja myötäelämiskyvyn puutetta. Enkä nyt tässä tarkoita sellaista että joku jossain raivonpuuskassa toivoo että kuolisipa pois tai voikun tuota ei olisi ollutkaan tms, mutta jatkuva kärsimylsen ja kuoleman toivominen ja haluaminen muille ei ole normaalia. Psykopatia voi olla lievää, tunneköyhyyttä, itsekeskeisyyttä, valheellisuutta tms.
Varmasti ihminen voi esim. todella pahoja asioita koettuaan omata kaikenlaisia, kamaliakin ajatuksia, jopa jumittua niihin. Sen sijaan en ymmärrä, että joku pitää sitä normaalina. Mielenterveyden järkkymisestähän siinä on kyse ja sellainen ihminen tarvitsee apua.

psykka
Ihminen on toki väkivaltainen eläin. Jatkuva pahan toivominen muille ei ole kuitenkaan terveellistä, vaan todella kuluttavaa. Tunnekylmyys ja aggressiot, empatian hiipuminen jane voivat olla tietysti seurausta juuri jostain traumasta, mutta silti hyvinkin psykopatian piirissä. Kuten sanoin, tavallinen psykopaatti on ulospäin aivan normaali, jokaisella työpaikalla esiintyvä tyyppi. :) Empatiakyky ei myöskään tarkoita että murehtii kaikkia murheita jatkuvasti.

"manna"
Kyllä mä joskus salaa toivon joillekin pahaa ja vastoinkäymisiä. En mitään väkivaltaa kuvittele, vaan toivon että vaikka niiden auto menee rikki eikä enää käynnisty. Mikähän häiriö mulla on :D

ers
Olen samaa mieltä siitä että tavallaan pahojen asioiden toivominen muille ei voi olla hyvästä jos se hallitsee sinua ja elämääsi. Mutta edelleen oikea lähestymistapa ei ole haukkuminen tai vastaava. Ei tietenkään mihinkään ongelmiin.

Ihminen on toki väkivaltainen eläin. Jatkuva pahan toivominen muille ei ole kuitenkaan terveellistä, vaan todella kuluttavaa. Tunnekylmyys ja aggressiot, empatian hiipuminen jane voivat olla tietysti seurausta juuri jostain traumasta, mutta silti hyvinkin psykopatian piirissä. Kuten sanoin, tavallinen psykopaatti on ulospäin aivan normaali, jokaisella työpaikalla esiintyvä tyyppi. :) Empatiakyky ei myöskään tarkoita että murehtii kaikkia murheita jatkuvasti.
Mäkin koen olevani ihan normaali, vaikken ole ikinä toivonut kellekään kuolemaa tai mitään oikeasti pahaa. Toisaalta mulle ei ole tehty edes mitään kamalaa. Raivostuneena olen hetkellisesti kuvitellut jotakin väkivaltaista, mutta siihen se on jäänyt. Aloittaja kuulosti siltä, että toivoo pahaa ihan vain jollekin, joka on "ärsyttävä". Ei ole ihan normaalia reagoida noin aggressiivisesti jokaiseen "häiriötekijään". Aggressiokin voi mennä yli.

"-p-"
Tuota noin...Onko Ap:lla lapsi? Kyllähän jokainen varmasti joskus ohimennen ajattelee tosi pahojakin juttuja toisista ihmisistä, mutta että kiduttaminen ja lapsiin kohdistuva julmuus? Uskoisin, että jokainen (edes hieman "normaali") äiti ei pysty tosissaan toivomaan kenenkään lapselle pahaa. Enkä nyt tarkoita sitä, jos on puoli vuotta ollut nukkumatta ja kuunnellut koliikkivauvan huutoa. Silloin saattaa mielessä käydä pahojakin asioita omaa lasta kohtaan, mutta toteuttamatta ne jää. Sairaaksi juttu menee siinä vaiheessa, kun silmää räpäyttämättä pystyy toivomaan, että toisen lapsi kuolisi kamalalla tavalla. Ei. En ymmärrä. En. Ja mielenterveystyössä oon aikoinani sentään törmännyt vaikka mihin fantasioihin.

psykka
Mäkin koen olevani ihan normaali, vaikken ole ikinä toivonut kellekään kuolemaa tai mitään oikeasti pahaa. Toisaalta mulle ei ole tehty edes mitään kamalaa. Raivostuneena olen hetkellisesti kuvitellut jotakin väkivaltaista, mutta siihen se on jäänyt. Aloittaja kuulosti siltä, että toivoo pahaa ihan vain jollekin, joka on "ärsyttävä". Ei ole ihan normaalia reagoida noin aggressiivisesti jokaiseen "häiriötekijään". Aggressiokin voi mennä yli.
Olen aivan samaa mieltä, koitinkin perustella, että psykopatia on moninaista ja laajaa ja valitettavan yleistä. :)
Itse olen hyvin empaattinen ja koen sen jopa ajoittain häiritseväksi, mutta tiedän olevani ihan "normaali", mitä se nyt sitten onkaan. :) Olkoonkin, että mielenhäiriöiset, psykopaatit jne usein kokevat hekin olevansa normaaleja tai jopa hiukan parempia kuin muut.

pliis ei...
[QUOTE="vieras";25069529]Ap on psykopaatti tai narsisti.[/QUOTE]

voi pyhä yksinkertaisuus, tajuatko sä millainen ihminen on narsisti? Ei mitään ap:seen viittaavaakaan. Tässä sen taas näkee kun kaiken maailman palstapsykiatrit heittelee näitä diagnoosejaan.

pliis ei...
Mielenkiinnosta...mikä piirre ap:ssa EI viittaisi narsismiin?
Ei narsistit ole mitään läpeensä pahoja ihmisiä jotka suunnittelee tekevänsä hirveyksiä ihmisille jne. Narsisti elää elämänsä pelaamisen kautta, kaikki asiat ja ihmiset ovat hänelle vain pelinappuloita joita käytetään hyötymiseen ja oman itsensä pönkittämiseen. Kenenkään tappaminen tai lapsen raiskaaminen tuskin hyödyttää ketään, eli en laskisi ap:tä narsistiksi. Ennemmin juuri psykopaatti.

Yhteistyössä