Päiväkodissa ei pueta lapsille kuriksia *turhis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En oikein tiedä mitä mieltä nykyään olisin siitä, että meidän päiväkodissa ei pueta lapsille kuriksia ulkoillessa.

Ensin ajattelin, että sehän on ihan ok, sillä kaikilla lapsilla taitaa joka tapauksessa olla ainakin vettähylkivät ulkovaatteet ja onhan lapsilla varmaan helpompi liikkua ilman kuriksia.

Nyt kun tätä rapailmaa on jatkunut jo kohta kaksi kuukautta ja loppua ei näy (Helsingissä) alkaa kuitenkin mieli hieman muuttua. Lapsen ulkovaatteet ovat aivan ravassa joka kerta kun haen hänet. Mies on välillä hiilenä kurasesta autosta, kun hänellä on joku neuroosi puhtaasta autosta. Itse olen raskaana ja likainen ja haiseva auto saa minut huonovointiseksi. Lisäksi lapsen pari kuukautta vanhan välikausihaalarin polvet ja peppu alkavat olla jo melko heikossa hapessa jatkuvasta kurassa märässä hiekassa leikkimisestä.

Tiedän, että lapselle puettaisiin kyllä kurikset, jos sitä pyytäisin, mutta sitten taas tiedän, ettei lapsi kuriksista tykkää.

Tulisi jo talvi!!

No eipä täällä Espoossa ainakaan kovin montaa vesisadepäivää ole ollutkaan tälle syksylle. Kostea hiekka tarttuu hyvin ulkovaatteisiin ja leikkihän sitä lasten työtä on. Kannattaa varmaankin miehesi vähän muuttaa asennetta tai suojata autonsa hyvin sisältä (miksei hän sitä tee jo nyt?).

"espoolainen", kyllä Helsingissä on ollut syyskuun lopusta lukien kuraista (=rapailma), kun maa on kosteaa. Meillä lapsi rakastaa maassa "pyöriskelyä" ja hiekassa möyrimistä. Ihan mielenkiinnosta, miten olette auton suojanneet? Meillä lapsi istuu turvaistuimessa, eikä siihen kyllä voi mitään suojapeitettä laittaa. Lisäksi autoon könyämiset ja poistulot sotkevat auton lattian, penkin ja oven.

Niin ne ajat muuttuu mä muistan kun mun muksut oli päiväkodissa niin silloin piti olla kurahousut ja vaikka kuinka sanoin että puvut on kosteuden kestäviä ja muksujen olisi helpompi liikkua ilman kuriksia. Vastaus oli että kyllä ne kurikset laitetaan, ettei voida yhdelle antaa mitään erikois kohtelua kun sitte toisetkin vaatisivat.

eikö päiväkodilta lähtiessä voi lapsen haalaria pyyhkiä esim.märällä pyyhkeelllä tai jollain jolla surin osa liasta lähtee pois tai sitten ihan suihkuttaa haalari ennen kuin lähtee kotiin.näin meillä tehdään ja ei ole auto ravassa kun lapset 2 ja 3 vuotiaat päiväkodista haen.meillä on päikyssä eteisessä sellainen tila missä voi kuriksetkin huuhtoa niin siihen laitan mukulan seisomaan ja jos on irto hiekkaa niin meillä on pyhe päikyssä sitä varten et sen kastelen ja pyyhin enimmät kurat pois tai sit jos on ollut todella märkää et ihan ukkelit valuu kuraa niin sit suihkutan ne silllä suihkulla ja kuivaan tippuvan veden haalarista pyyhkellä ja kotia.näin kun toimii niin ei tartte pukua edes kovin uein pestä ja lika irtoaa helposti.

[QUOTE="aapee";25071112]"espoolainen", kyllä Helsingissä on ollut syyskuun lopusta lukien kuraista (=rapailma), kun maa on kosteaa. Meillä lapsi rakastaa maassa "pyöriskelyä" ja hiekassa möyrimistä. Ihan mielenkiinnosta, miten olette auton suojanneet? Meillä lapsi istuu turvaistuimessa, eikä siihen kyllä voi mitään suojapeitettä laittaa. Lisäksi autoon könyämiset ja poistulot sotkevat auton lattian, penkin ja oven.[/QUOTE]

Lastentarvike Baby Style Oy - Britax Istuinsuoja

Mä oon myös itse ostanu takki-housut-yhdistelmän kauppareissuja varten ja sitä käytetään kuraisilla ilmoilla myös päiväkodista lähteissä. Eteisessä vaihdettiin joko pelkkä takki, jos oli lämmin auto ja mentiin suoraan kotiin, tai takki ja housut, jos mentiin johonkin esim. kauppaan. Haalari muovipussiin ja kotona ravistus, harjaus, pyyhintä tai pesu.

Yhteistyössä