Hyvää sunnuntaita tolle "miehelle" vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttuleppä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no meillä tuo ei edes isyyslomallansa heräillyt mukisematta, tai no valvoi johonki hiton myöhään silloinkin mutta ei lasta hoitanut yöllä ellen erikseen pyytänyt, eikä aina silloinkaan, vaikka olin väsynyt synnytyksestä ja olin menettänyt aika reilusti verta yms ja olin siksikin tosi väsynyt. Ja se menee päiväunille monesti töistä tuleessaan, ei siinä mitään mutta joskus nukkuu iltaan asti ja herää joskus kun alan antamaan lapselle iltapalaa. Siinä sitte pyydän häntä osallistumaan kans lapsen iltahommiin mutta ei kerkeä kun on niin uninen ja nälkänen ku just heräs ... Musta tuntuuu siltä kuin oisin ollut koko tän ajan yksinhuoltaja ja mietinkin että mun mielesä ois helpompi olla yksinhuoltaja, jos ei tarvis katella ku toinen vaan laiskottelee koko ajan. Ei hän ikään tuu meidän kanssa ulkoilemaankaan, istuu sisällä kaikki päivät koneella. Minä sit joko yksin ulkoilen lapsen kanssa tai sitten joku kaveri tulee mukaan. Mua harmittaa että oon tommosen isän menny valitsemaan lapsilleni...

[QUOTE="juu";25064969]Totta - ihmisestä se toki on paljon kiinni. Mutta usea nuori miehen alku kaipaa pitempään sitä "kehittymistä" kuin naiset. Se nyt vaan on asian jonka työssä miesten seassa olen oppinut. EI ikäkään toki mitään takaa - kyllähän se on niin että jos mies on kotoaan jo oppinut että äiti passaa kaiken valmiiksi hänelle (ja hänen isälleen) niin kyllä poika äkkiä olettaa saman palvelun jatkuvan vaimon kanssa..[/QUOTE]

Aika heikko tekosyy on tuo, että on muka saanut kotoaan jonkun tyhmän mallin. Jos on vähänkään korvien välissä niin näkee kyllä mitkä kivikautiset jutut on syytä hylätä.

Ei munkaan isä ottanut lastenhoidosta juuri mitään vastuuta.

[QUOTE="kerttuleppä";25065000]no meillä tuo ei edes isyyslomallansa heräillyt mukisematta, tai no valvoi johonki hiton myöhään silloinkin mutta ei lasta hoitanut yöllä ellen erikseen pyytänyt, eikä aina silloinkaan, vaikka olin väsynyt synnytyksestä ja olin menettänyt aika reilusti verta yms ja olin siksikin tosi väsynyt. Ja se menee päiväunille monesti töistä tuleessaan, ei siinä mitään mutta joskus nukkuu iltaan asti ja herää joskus kun alan antamaan lapselle iltapalaa. Siinä sitte pyydän häntä osallistumaan kans lapsen iltahommiin mutta ei kerkeä kun on niin uninen ja nälkänen ku just heräs ... Musta tuntuuu siltä kuin oisin ollut koko tän ajan yksinhuoltaja ja mietinkin että mun mielesä ois helpompi olla yksinhuoltaja, jos ei tarvis katella ku toinen vaan laiskottelee koko ajan. Ei hän ikään tuu meidän kanssa ulkoilemaankaan, istuu sisällä kaikki päivät koneella. Minä sit joko yksin ulkoilen lapsen kanssa tai sitten joku kaveri tulee mukaan. Mua harmittaa että oon tommosen isän menny valitsemaan lapsilleni...[/QUOTE]

Ei ole toki reilua kysyä, mutta minkä ikäinen miehesi on ja miten tapasitte?

Ehkä sun kannattaa miettiä tuota erokorttia, tosin voisit ottaa miehesi nyt tilille ja sanoa että nyt riittä. Ota tai jätä, jos otat niin arjen on muututtava - radikaalisti. Säkin olet ansainnut ihmisen joka arvostaa sinua ja lapsiasi enemmän kuin tietokonetta ja omia menojaan. Helpottaa toki jos et ole taloudellisesti hänestä riippuva (jos sulla vaikka on työ) niin mies ei voi vedota elättämiseen.

Aika heikko tekosyy on tuo, että on muka saanut kotoaan jonkun tyhmän mallin. Jos on vähänkään korvien välissä niin näkee kyllä mitkä kivikautiset jutut on syytä hylätä.

Ei munkaan isä ottanut lastenhoidosta juuri mitään vastuuta.

Mutta ei se helpotakaan jos kotona jatketaan samaan kivikautista mallia. Totta toki tuokin, ei miehet synninpäästöä saa käytöksestää sen vuoksi että "hänen kotonaankin tehtiin niin ". Ei. Mutta millä herättää ap:n miehen kaltaiset uinujat jotka kuvittelee että heidän tehtävä perheessä on vaan rahan tuonti? Muutoin saavat käyttäytyä kuten haluaa.

Minusta sellaisten on ihan turha jeesustella, joille on osunut kohdalle se oikea MIES. Tosiasia on se, että miehiä hyvin monta sorttia, on sellaisia jotka kohtelevat naisiaan huonosti, sellaisia jotka kohtelevat hyvin eli normaalisti ja sellaisia, jotka kohtelevat ylihyvin (minä en itse jaksaisi mitään jees-miestä). Kaikille ei riitä niitä täydellisiä miehiä, joten on otettava vähemmän täydellinen. Itse on vaan pidettävä huoli siitä, ettei suostu miten huonoon kohteluun hyvänsä.

Jos olisin ap, keskustelisin tämänaamuisesta tilanteesta miehen kanssa sitten kun hän on rauhoittunut. Minusta lupaukset täytyy pitää, ellei satu olemaan sairas tai ole muuta pakottavaa syytä. Väsymys ei ole sellainen, koska naisenkin pitää jaksaa hoitaa lapset, vaikka kuinka väsyttäisi. En pidä mitään yksittäistä kiukkupäivää vakavana asiana, mutta sitä pidän, jos miestä ei oikeasti kiinnosta omat lapsensa. Sellaisesta asiasta pitää keskustella, että eikö mies välitä lapsistaan, eikä halua luoda heihiin läheistä suhdetta. Jos niin on, niin silloin voi olla lapsille parempi että mies heivataan pois perheestä.

Minä en saa ikinä nukkua aamuisin pitkään. Silloin kun poika oli vauva, jouduin odottamaan niin kauan, että miehellä oli vähintään viikon loma ja silloinkin sain loppuviikosta yhden aamun nukkua pitkään. Jos vapaata oli 3-4 päivää juhlapyhien takia, kävi monesti niin, että en saanut nukkua pitkään yhtenäkään aamuna. Mies sanoi että kertoo sitten kun jaksaa herätä aamulla, eikä niitä aamuja aina kuulunut ollenkaan. En kuitenkaan aio jättää sitä sikaa. Vaikka olen itse aamu-uninen, niin mies on sitä potenssiin sata. Hän on aivan tönkkönä aamuisin. Hänellä on uniapnea ja sillä saattaa olla osuutta tuohon ongelmaan, tiedä häntä. Mies hoitaa muuten poikaa valittamatta. Minä saan nukkua päivällä jos haluan, käydä asioilla silloin tykkään ja nyt kun olen töissä, voin olla huolettomalla mielellä iltavuoroissa, kun tiedän että miehellä ja pojalla on kivaa keskenään. Poika aina kyselee isänsä perään: "is, is, is?" silloin kun tämä ei ole kotona, joten heillä on läheiset välit. Kaikkea ei voi aina saada, minulle on tärkeintä että isän ja pojan välit ovat läheiset ja huolehtivaiset.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Minun mieheni oli 22v kun esikoinen syntyi ja oli odototusajan ja vauva-ajan mukana touhuissa aivan täysillä. ja on edelleen. kävi kärryttelemässä, yöllä sylitteli jos pienellä oli "hätä" . ja samoin toimi kuopuksen kanssa. nyt vuosia myöhemmin touhuaa lasten kanssa päivittäin vapaaehtoisesti ja nauttii siitä. Ap:ta ymmärrän täysin. tuntuu varmasti pahalta kun luottamus toiseen menee tuollaisissa asioissa. pienten lasten kanssa oleminen on vaativaa työtä ja apu siinä on tärkeää. ja raskausaika ei kaille ole mitään herkkua. en osaa neuvoa mitenkään, miehellä on pinttyneet tapansa ja näyttää selkeästi että elää minä minä maassa.

No on minusta vähän hassua ottaa ukokseen sellaista miestä joka ei ole kiinnostunut lapsista ja perhe-elämästä kun kuitenkin niin moni hyvä mies jää ilman perhettä pelkästään sen takia että ei ole hyvännäköinen ja/tai harjaantunut iskijä.

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="nikka";25065084]Minusta sellaisten on ihan turha jeesustella, joille on osunut kohdalle se oikea MIES. Tosiasia on se, että miehiä hyvin monta sorttia, on sellaisia jotka kohtelevat naisiaan huonosti, sellaisia jotka kohtelevat hyvin eli normaalisti ja sellaisia, jotka kohtelevat ylihyvin (minä en itse jaksaisi mitään jees-miestä). Kaikille ei riitä niitä täydellisiä miehiä, joten on otettava vähemmän täydellinen. Itse on vaan pidettävä huoli siitä, ettei suostu miten huonoon kohteluun hyvänsä.

Jos olisin ap, keskustelisin tämänaamuisesta tilanteesta miehen kanssa sitten kun hän on rauhoittunut. Minusta lupaukset täytyy pitää, ellei satu olemaan sairas tai ole muuta pakottavaa syytä. Väsymys ei ole sellainen, koska naisenkin pitää jaksaa hoitaa lapset, vaikka kuinka väsyttäisi. En pidä mitään yksittäistä kiukkupäivää vakavana asiana, mutta sitä pidän, jos miestä ei oikeasti kiinnosta omat lapsensa. Sellaisesta asiasta pitää keskustella, että eikö mies välitä lapsistaan, eikä halua luoda heihiin läheistä suhdetta. Jos niin on, niin silloin voi olla lapsille parempi että mies heivataan pois perheestä.

Minä en saa ikinä nukkua aamuisin pitkään. Silloin kun poika oli vauva, jouduin odottamaan niin kauan, että miehellä oli vähintään viikon loma ja silloinkin sain loppuviikosta yhden aamun nukkua pitkään. Jos vapaata oli 3-4 päivää juhlapyhien takia, kävi monesti niin, että en saanut nukkua pitkään yhtenäkään aamuna. Mies sanoi että kertoo sitten kun jaksaa herätä aamulla, eikä niitä aamuja aina kuulunut ollenkaan. En kuitenkaan aio jättää sitä sikaa. Vaikka olen itse aamu-uninen, niin mies on sitä potenssiin sata. Hän on aivan tönkkönä aamuisin. Hänellä on uniapnea ja sillä saattaa olla osuutta tuohon ongelmaan, tiedä häntä. Mies hoitaa muuten poikaa valittamatta. Minä saan nukkua päivällä jos haluan, käydä asioilla silloin tykkään ja nyt kun olen töissä, voin olla huolettomalla mielellä iltavuoroissa, kun tiedän että miehellä ja pojalla on kivaa keskenään. Poika aina kyselee isänsä perään: "is, is, is?" silloin kun tämä ei ole kotona, joten heillä on läheiset välit. Kaikkea ei voi aina saada, minulle on tärkeintä että isän ja pojan välit ovat läheiset ja huolehtivaiset.[/QUOTE]

Ihanaa katkeran tilitystä. Kuule, kenenkään ei ole pakko tyytyä paskaan. Niin se vaan menee. Ja totta, oma moka jos ottaa sellaisen puolison joka ei ajattele toista pätkääkään. Kuten esim. ÄIDIN EI tarvitse vaan jaksaa. Sä olet uskotellut itsellesi että se on ok. Paskat ole.

Ne miehet jotka huomio vaimojaan ei todellakaan ole Jees jees miehiä. Vaan ne on miehiö jotka osaa kuunnelle. Heillä onneksi on yleensä myös vaimot jotka osaa kuunnella myös miehen toiveita. Kumpikaan ei suotu alentavaan kohteluun (sinä suostut koska naisen vaan täytyy jaksaa...heikko syy) vaan huomioon ottavaan kohteluun.

Hyviä miehiä alkaa kyllä löytyä kun muijat lakkaa olemast kynnysmattoja. Meinaan muuten ne miehet jää yksin, ja harvempi loppuviimeen sitä haluaa. Mutta niin kauan kun muija on kynnysmattona, niin kauan myös kasvaa seuraavia sukupolvia jossa pojat pitää omia vaimojaan mattoina.

No on minusta vähän hassua ottaa ukokseen sellaista miestä joka ei ole kiinnostunut lapsista ja perhe-elämästä kun kuitenkin niin moni hyvä mies jää ilman perhettä pelkästään sen takia että ei ole hyvännäköinen ja/tai harjaantunut iskijä.

ISO peesi tälle. Halutaan se baarin riikinkukko hinnalla millä hyvänsä kun se on niiiin ihquuuu. Ja parin vuoden päästä itketään tällä palstalla kun se riikinkukko ei nää maailmassa muuta kuin itsensä. On ihan turha naistenkaan sanoa että hyviä miehiä ei ole. Kyllä niitä on, pitäs vaan funtsia mitä siitä miehestä oikeasti haluaa tulevaisuudessakin.

ihanaa kun itsekkin tiedostat että tuo ei ole oikein..tosin ne hyvin käyttäytyvät j amuitakin ajttelevat ovat aika harvassa..itse olen 2 lapsen ja eron jälkeen vihdoinkin löytänyt sen ihmisen joka taitaa olla se aidosti hyvä ja lähellä..pitkään roikuin vain niissä jotka antoivat kiksejä ja hyvän yöllisen seuran kunnes tajusin jokin aika sitten kun tähän ihmiseen törmäsin että se oikeesti haluaa musta muutakin ja ottaa huomioon ja on täysillä siinä että miten toimitaan kun ollaan yhdessä :)..ei ehkä 2 metrinen prinsi valkealla lamporghinillä mutta aivan ihana ?..tällaista aitoa läheisyyttä en ole kokenut varmaan ikinä !

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi oikean miehen ja tajunnut mitä parisuhteelta oikeasti haluat. Minunkin naiseni on aiemmin etsinyt ihan jotain muuta, kunnes oli tajunnut mitä puolisoltaan haluaa. Ehkä se on sitä naisen kasvuprosessia parisuhteessa. Jotkut naiset eivät taida tajuta koskaan mitä parisuhteelta haluavat ja syyttävät siitä sitten miestä kun ovat tehneet vääriä valintoja.

Minusta se johtuu just siitä, että nainen ei itsekään tiedä, mitä puolisoltaan haluaa ja syyttää sitten siitä miestä.

Minusta se johtuu just siitä, että nainen ei itsekään tiedä, mitä puolisoltaan haluaa ja syyttää sitten siitä miestä.

Totta tämäkin - naisena voin tunnustaa. Se perheen perustamisvietti on jossain kohtaa niin äärettömän voimakas että ei oikein nähdä metsää puilta. Ja toisaalta meidän naisten perus"synti" on heikko itsetunto ja helposti takerrutaan mieheen, olkoonkin millainen hyvänsä. Ja tietty toisille mies on jonkin asteen status-symbooli. Ei luonteella niin väliä, mutta kun on hyvännäköinen ja maine kunnossa.

Siis mies käy arjet töissä, joutuu nousemaan joka arkiaamu aikaisemmin ja sinä olet vauvan kanssa kotona? Minkä helvetin takia miehellä ei sitten olisi viikonloppuisin oikeutta levätä pidempään vaan hänen pitäisi muka nousta ylös pelkästä sympatiasta ihan vaan sen takia kun sinäkin nouset?

Tämä on sitä naisten logiikkaa jolla on monet täysin turhat perheriidat ja katkerat liitot rakennettu. Menkää nyt saatana naiset vähän itseenne.

jos ap nukkuu joka aamu 1,5 tuntia pidempään kuin miehensä niin se on 5 päivän työviikossa 7,5 tuntia. ehkä se mies voisi viikonloppuna sit nukkua sen verran enemmän.

aikuisten oikeesti: ihan naurettavaa perheessä laskea tuolleen tunteja ja minuutteja mitä kukin saa nukkua, harrastaa, istua koneella tai käydä paskalla. kasvakaa aikuisiksi kun ootte kerran lapsiakin menny tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää;25064771:
hahahahaa :laugh: arvatenkin oot yh :D

En kirjoittanut sitä pätkää, johon tällä kommentilla vastaan, mutta olen ihan samaa mieltä. Sääliksi käy sellaisia, jotka kuvittelee, että nuo kuvalailut ovat "normaalia" miehen käytöstä.

Mun mies EI jumita koneella, EI pelaa pleikkaria, EI nukua mua pidempään, päinvastoin, kun minä hoidan miehen työn luonteesta johtuen yöheräämiset (miehellä vastuulla ihmishenkiä, eli pakko mennä töihin skarppina), EI kulje baareissa, EI kuluta vapaa-aikaansa harrastuksissa, vaan joko perheensä tai sivutyön kanssa.

Pitäkää rima korkealla, tytöt! Älkää hyväksy mitä hiippareita tahansa lastenne äidiksi!

Ihanaa katkeran tilitystä. Kuule, kenenkään ei ole pakko tyytyä paskaan. Niin se vaan menee. Ja totta, oma moka jos ottaa sellaisen puolison joka ei ajattele toista pätkääkään. Kuten esim. ÄIDIN EI tarvitse vaan jaksaa. Sä olet uskotellut itsellesi että se on ok. Paskat ole.

Ne miehet jotka huomio vaimojaan ei todellakaan ole Jees jees miehiä. Vaan ne on miehiö jotka osaa kuunnelle. Heillä onneksi on yleensä myös vaimot jotka osaa kuunnella myös miehen toiveita. Kumpikaan ei suotu alentavaan kohteluun (sinä suostut koska naisen vaan täytyy jaksaa...heikko syy) vaan huomioon ottavaan kohteluun.

Hyviä miehiä alkaa kyllä löytyä kun muijat lakkaa olemast kynnysmattoja. Meinaan muuten ne miehet jää yksin, ja harvempi loppuviimeen sitä haluaa. Mutta niin kauan kun muija on kynnysmattona, niin kauan myös kasvaa seuraavia sukupolvia jossa pojat pitää omia vaimojaan mattoina.

Minä en ole katkera vaan tyytyväinen elämääni, vaikka mieheni ei olekaan täydellinen. Usko pois, KUKAAN MIES EI OLE TÄYDELLINEN, ei isänä eikä puolisona. Pointtini jäi ehkä epäselväksi, mutta olen sitä mieltä, että jos perusasiat ovat kunnossa, niin hyvää miestä ei tarvitse jättää jonkun pienen harmittavan jutun takia. Perusasioita ovat minusta ne, että mies kunnioitta naista, ei koskaan puhu halveksivasti, ei alista, kantaa vastuuta lapsista yms. Joku aamuherääminen tai hääpäivän unohtaminen on minusta pikku juttu siinä. Isompi juttu on se, miten mies suhtautuu, osaako pyytää ärripurrikäytöstään anteeksi yms. En halua puolustella ap:n miestä, hän ei vaikuta huomioivan muita kuin itsensä.

Ei olisi pitänyt sanoa mitään noista jees-miehistä, mutta silloin kun deittailin, tapasin useampiakin muuten mukavia miehiä, mutta he hokivat koko ajan: "tehdään ihan niin kuin sinä haluat" ja "olen aivan samaa mieltä kanssasi" niin paljon, etten kokenut niillä suhteilla olevan mitään annettavaa kun koko ajan oltiin samaa mieltä ja minä sain tehdä ihan niin kuin tykkäsin toisen mielipiteistä viis. En pystyisi myöskään kuvittelemaan miestäni hieromassa jalkojani tai shoppailemassa kanssani, hän ei kerta kaikkiaan ole sen sorttinen. Minun mieheni ostelee myös harvoin lahjoja ja kukkia eikä herää aamuisin lapsen kanssa, mutta on minusta vallan hyvä isä ja aviomies!

Mielenkiintoista, kun toiset naiset kertoo" ei ole tarvinnut käskeä miestä tekemään..." Ei minun parisuhteeseen ainakaan kuulu käskeminen ja kai se siksi kuulostaakin niin oudolta. Toisille taas suosittelisin lukemaan koko jutun, ettei ap:n totuus värity.

Mielenkiintoista, kun toiset naiset kertoo" ei ole tarvinnut käskeä miestä tekemään..." Ei minun parisuhteeseen ainakaan kuulu käskeminen ja kai se siksi kuulostaakin niin oudolta. Toisille taas suosittelisin lukemaan koko jutun, ettei ap:n totuus värity.

Ei kuulukaan. Itse käytin sanaa tässä yhteydessä ihan vain sen vuoksi että ei käsitetä väärin - en ole justiina joka on pistänyt miehen munat tossun alle. Hän nyt vaan on aina ollut tuollainen, huomioiva. Varmasti jos alkaisin käskyttää, homma loppuis siihen paikkaan. En minäkään halua kenenkään käskytettävänä olla.

Mä uskon vastavuoroisuuteen - sitä saa mitä tilaa. Kun huomiot miestä, mies huomioi sinua. Ja toisinpäin.

[QUOTE="vieras";25065450]jos ap nukkuu joka aamu 1,5 tuntia pidempään kuin miehensä niin se on 5 päivän työviikossa 7,5 tuntia. ehkä se mies voisi viikonloppuna sit nukkua sen verran enemmän.

aikuisten oikeesti: ihan naurettavaa perheessä laskea tuolleen tunteja ja minuutteja mitä kukin saa nukkua, harrastaa, istua koneella tai käydä paskalla. kasvakaa aikuisiksi kun ootte kerran lapsiakin menny tekemään.[/QUOTE]

Hemmetin hyvä logiikka sulla. Paitti...jos satut muistamaan, harva äiti koisaa yhtämittaista unta. Mies kun vetää ensin viikolla vaikka 5 päivänä sen 7h putkeen per yö... ja mamma heräilee muutaman tunnin välein niin voiko noitw nyt rinnastaa millää samperin muotoa?? Sit ukko vielä omatoimisesti kukkuu viikonloppuna yöt ja kuin pahainen kakara kitisee sen jälkeen ettei reppana saa aamulla nukkua pitkää. Munaton on tollanen mies, vaipoissa sais vielä kulkea.

Toivon että mies nykäisee tuollaisen tempauksen jälkeen sormuksen irti sormesta ja viskaa mäkeen. Ei kukaan omilla jaloillaan seisova aikuinen mies siedä tuollaista kyykytystä keneltäkään ämmältä.

Peesi. Senkus lähtee kiitämään paremman perään, meinaan tollasella ukolla ei kukaan mitään tee. Jos maailman tärkein juttu on netti niin runkatkoon sen edessä omassa kämpässään vaikka yöt päivät. Saapahan olla rauhassa rakkaansa kanssa.

Hemmetin hyvä logiikka sulla. Paitti...jos satut muistamaan, harva äiti koisaa yhtämittaista unta. Mies kun vetää ensin viikolla vaikka 5 päivänä sen 7h putkeen per yö... ja mamma heräilee muutaman tunnin välein niin voiko noitw nyt rinnastaa millää samperin muotoa?? Sit ukko vielä omatoimisesti kukkuu viikonloppuna yöt ja kuin pahainen kakara kitisee sen jälkeen ettei reppana saa aamulla nukkua pitkää. Munaton on tollanen mies, vaipoissa sais vielä kulkea.
nimimerkki munilla varustettu mies on täysin ilmiselvästi katkera ämmä