Päiväkodista "suututtiin", kun kukaan ei päässyt tulemaan paikalle vaikka lapsi löi päänsä ja joutui käymään terveysk.

• Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Minulle on käynyt noin. Itse sairaanhoitajana en pystynyt vastaamaan henk. koht. kännykkään työpäivän aikana, koska se ei voi olla taskussa ja päivä oli sellainen, että juoksin pää kolmantena jalkana. Mies oli ulkomailla työmatkalla. Olivat soittaneet päiväkodista, että lapsi kipeänä. Sitten kun hain lapsen niin saarnat tuli, vaikka miten yritin selittäää, että en voi pitää potilastyössä kännykkää mukana ja mies on Itävallassa. :/
Teillä ei ole osastosihteeriä tai kansliassa puhelinta, jonka numeron voit antaa lapsen saiarastumistapauksia varten?

ap...
Ei, koska ei se mies silti voi tulla langan päähän vaikka joku soittaisikin osaston puhelimeen. Ja mies kyllä vastaa aina kuin kykenee, paljon useammin kuin minä. Ja kun hoitajat tietävät mieheni ammatin, niin olettaisi että mies on silloin tekemässä jotain akuuttia jos ei vastaa..

[QUOTE="vieras";25063386]Teillä ei ole osastosihteeriä tai kansliassa puhelinta, jonka numeron voit antaa lapsen saiarastumistapauksia varten?[/QUOTE]

olin antanut, mutta eivät soittaneet siihen. Soittivat 10 kertaa kännykkääni.

"vieras"
Minulle on käynyt noin. Itse sairaanhoitajana en pystynyt vastaamaan henk. koht. kännykkään työpäivän aikana, koska se ei voi olla taskussa ja päivä oli sellainen, että juoksin pää kolmantena jalkana. Mies oli ulkomailla työmatkalla. Olivat soittaneet päiväkodista, että lapsi kipeänä. Sitten kun hain lapsen niin saarnat tuli, vaikka miten yritin selittäää, että en voi pitää potilastyössä kännykkää mukana ja mies on Itävallassa. :/
Meillä päiväkodissa pyydettiin nimeomaan sellaista numeroa, josta vanhemman tavoittaa kesken työpäivän joko suoraan tai välillisesti. Ei päiväkoti tee mitään sellaisilla numeroilla, joissa voidaan jutella päiväkodin sulkeuduttua.

pktäti2
Minäpä luulen, että hoitajat ovat vain säikähtäneet hirveästi ja se on sitten purkautunut, kun miehesi on tullut hakemaan.

Ihan ymmärrettävää, ettette ole pystyneet vastaamaan eikä tietenkään hoitajien olisi pitänyt noin suhtautua, mutta ihmisiä me olemme ja tuollaisessa tilanteessa saattaa tulla hirveä järkytys että toisen lapsi on päässyt loukkaamaan kun on itse siitä vastuussa.

Meidän päiväkodissa toivomme, että vanhemmat jättävät mahdollisten varahakijoiden (esim. isovanhemmat) numeron juuri tällaisia tilanteita varten.

"vieras"
Vaikka ap:n mies olisi antanut jonkun kanslian numeron, miten se olisi muuttanut tilannetta? Sieltä olisi vastattu, että isä ei ole nyt tavoitettavissa. Ei siellä päiväkodilla olisi yhtään paremmin kukaan päässyt hakemaan.

En minäkään pidä aina palavereissa kännykkää päällä. Vilkaisen kyllä välillä onko joku soittanut ja soitan takaisin, jos olisi päiväkodista soitettu. Meillä ei ole mitään sihteeriä, ja jos olisikin ei hänkään kovin tarkkaan tietäisi menemisiäni (yleensä, jos en vastaa kännykään, en ole myöskään toimistolla). Koko firman keskus on toisella paikkakunnalla, mutta eivät ne siellä tiedä missä me "maakunnissa" olevat milloinkin olemme. Eli ihan yhtä hyödyllistä olisi soittaa vaikka numeropalveluun kuin meidän firman "keskukseemme".

Mutta jos lapsi loukkaa itsensä, mulla menisi aikaa, että pääsisin sinne päiväkodille kuitenkin. Eiköhän loukkaantunut lapsi pidä toimittaa hoitoon eikä jäädä odottelemaan, että äiti tai isä ajelee ties mistä saakka hakemaan lasta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pktäti2;25063422:
Minäpä luulen, että hoitajat ovat vain säikähtäneet hirveästi ja se on sitten purkautunut, kun miehesi on tullut hakemaan.

Ihan ymmärrettävää, ettette ole pystyneet vastaamaan eikä tietenkään hoitajien olisi pitänyt noin suhtautua, mutta ihmisiä me olemme ja tuollaisessa tilanteessa saattaa tulla hirveä järkytys että toisen lapsi on päässyt loukkaamaan kun on itse siitä vastuussa.

Meidän päiväkodissa toivomme, että vanhemmat jättävät mahdollisten varahakijoiden (esim. isovanhemmat) numeron juuri tällaisia tilanteita varten.
Meillä isovanhemmat asuvat 300 km päässä.
Tosin pystymme itse vastaamaan puhelimeen pitkin päivää.

"katjuska"
ei ole ihmisen ahneudella mitään rajaa kyllä lapset pitää hoitaa kotona jos mies on kirurgi niin vaimolla on varmasti varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia itselläni on viisi lasta joita olen hoitanut 15 vuotta kotona ja olen varma että lapseni ovat tästä kiitollisia

"vieras"
[QUOTE="vieras";25063433]Vaikka ap:n mies olisi antanut jonkun kanslian numeron, miten se olisi muuttanut tilannetta? Sieltä olisi vastattu, että isä ei ole nyt tavoitettavissa. Ei siellä päiväkodilla olisi yhtään paremmin kukaan päässyt hakemaan.

En minäkään pidä aina palavereissa kännykkää päällä. Vilkaisen kyllä välillä onko joku soittanut ja soitan takaisin, jos olisi päiväkodista soitettu. Meillä ei ole mitään sihteeriä, ja jos olisikin ei hänkään kovin tarkkaan tietäisi menemisiäni (yleensä, jos en vastaa kännykään, en ole myöskään toimistolla). Koko firman keskus on toisella paikkakunnalla, mutta eivät ne siellä tiedä missä me "maakunnissa" olevat milloinkin olemme. Eli ihan yhtä hyödyllistä olisi soittaa vaikka numeropalveluun kuin meidän firman "keskukseemme".

Mutta jos lapsi loukkaa itsensä, mulla menisi aikaa, että pääsisin sinne päiväkodille kuitenkin. Eiköhän loukkaantunut lapsi pidä toimittaa hoitoon eikä jäädä odottelemaan, että äiti tai isä ajelee ties mistä saakka hakemaan lasta.[/QUOTE]

Nykyään kännykät ovat niin "hienoja" että sinne voi määritellä mitkä puhelut pääsevät läpi, vaikka kännykkä oli muuten äänettömällä.

Se on lapselle aika onneton hetki kun pitäisi päästä kotiin/lääkäriin kesken päivän ja vanhempia ei tavoiteta.

voihan sitä antaa vaikka kaikkien sukulaisten numerot, mutta kun ne asuu 500km päässä. Varahakijoita kun ei niin vaan ole aina kaikilla.

"vieras"
[QUOTE="katjuska";25063439]ei ole ihmisen ahneudella mitään rajaa kyllä lapset pitää hoitaa kotona jos mies on kirurgi niin vaimolla on varmasti varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia itselläni on viisi lasta joita olen hoitanut 15 vuotta kotona ja olen varma että lapseni ovat tästä kiitollisia[/QUOTE]

Katkeroidutko jos lapsesi eivät ymmärrä olla sinulle kiitollisia lopun elämäänsä?

"vieras"
Meillä lapselle on taidettu kirjata neljä eri varahakijaa vanhempien lisäksi, mutta ei ole mitään takuuta, että näistä olisi akuutissa tilanteessa heti apua. Kaksi heistä on lapsen isovanhemmat, jotka matkailevat paljon tai ovat itsekin palavereissa. (Pariskunta siis, joten usein yhtäaikaa matkalla.) Yksi on isovanhempi, joka on aika vanha. Yksi on kaveri, jolla itsellään pienet lapset eikä aina autoa käytössä, joten toiselta puolelta kaupunkia lasten kanssa tuleminen kestäisi (vaikka tulisi taksillakin).

Vaikka meillä on mielestäni aika hyvät turvaverkot, ei vaatisi edes kovin huonoa tuuria, että ketään sellaista ei saisi heti kiinni, joka pääsisi alle tunnissa paikalle ja pystyisi huolehtimaan loukkaantuneesta lapsesta. Ja monella ei ole näinkään hyviä turvaverkkoja.

[QUOTE="vieras";25063425]Tuohon voit rauhallisesti todeta, että lapsen hoitopäivän aikana soitetaan vain siihen kanslianumeroon.[/QUOTE]

Onneksi ei enää tarvitse sanoa mitään kun lapset eivät ole päiväkodissa ( paitsi esikoinen eskarissa ) ja olen kotona vauvan kanssa.

miettikääs
Sitä en ymmärrä, ettei vanhemmat anna sellaista numeroa, josta tavoittaa edes jonkun! Mitä jos sattuu jotain todella vakavaa... Lapsi katoaa, satuttaa itsensä hengenvaarallisesti tms. Silloin ois ehkä paras olla jostain suuntaa tavoitettavissa. Vaikka eihän sitä meidän muruselle voi mitään sattua...

ap...
"Se on lapselle aika onneton hetki kun pitäisi päästä kotiin/lääkäriin kesken päivän ja vanhempia ei tavoiteta."

Ymmärräthän, ettei jokaisesta työstä voi lähteä, vaikka olisi minkälainen hätä kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs;25063468:
Sitä en ymmärrä, ettei vanhemmat anna sellaista numeroa, josta tavoittaa edes jonkun! Mitä jos sattuu jotain todella vakavaa... Lapsi katoaa, satuttaa itsensä hengenvaarallisesti tms. Silloin ois ehkä paras olla jostain suuntaa tavoitettavissa. Vaikka eihän sitä meidän muruselle voi mitään sattua...
kyllä se on tärkeintä tuossa tilanteessa tavoittaa se vanhempi. Mitä se auttaa, että hoitajat soittaa mummolle 500km päähän?

Tyhmä provo
ei kukaan ole noin törkeän tärkeilevä työmatkoistan tai miehen kirurgin ammatista. ei ole yhtään tärkeämpää kuin vaikka pph:n ammatti.
kuka vaan pystyy esittää lääkäriä ja olla parempi kuin moni kouluttautunut lääkäri. koneet ja lääkkeet ja laitteet sen työn tekevät.
Itse olen lapseni tehnyt ja minulle voi aina soittaa ja haen lapset heti. Kukaan hoitotäti ei ole vastuullinen kenenkään toisen penikoita kuljettamaan yhtään minnekään hoitoon.
Huh!

ap..
Mua edelleen kiinnostaisi, että missä lapsen äiti oli? Miksi häneen ei otettu / saatu yhteyttä?
Olin neuvottelemassa. Olen sen jälkeen aina pitänyt puhelimen äänettömällä, kun sain urani alussa eräältä saksalaiselta saarnan siitä miten epäkohteliasta on vastata puhelimeen kesken neuvottelun. Ja niinhän se onkin. Toki olisin vastannut, jos puhelimeni ei olisi ollut äänettömällä, mutta nyt se vain sattui olemaan ja sille ei enää mitää voi.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä