reimatec+ rukkaset? kokoa ja kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen miettinyt noita reimatec+ talvirukkasia lapselle. Mutta mitenkähän ne koot menee, onko ne reiluja? ilmeisesti koko 0 olisi 1-2v ja koko 1 taas 2-3vuotiaalle. meillä on tyttö joka täyttää nyt talvella 3v... Onkohan nuo reilun kokoisia vai kumpihan olisi viisaampi ottaa? alle tulee tietenkin villalapasta vielä.
Hankala on jos on liian isot hanskat ja toisaalta taas ei pienetkään ole hyvät.

pitänee varmaan käydä sovittamassa, nyt lähinnä netistä katselen ja siksi mietin kokoja ja kyselen teiltä :)
ja muitakin kokemuksia niistä mielellään kuulisin onko ne hintansa veroiset? onko lämpimät?

meillä oli viime talvena vaikka mitä eri rukkasia ja lapasia alla, mutta silti oli tytön sormet aina jääkylmät. ei auttanut lampaanvilla rukkaset eikä mitkään.

[QUOTE="vieras";25060840]Olen miettinyt noita reimatec+ talvirukkasia lapselle. Mutta mitenkähän ne koot menee, onko ne reiluja? ilmeisesti koko 0 olisi 1-2v ja koko 1 taas 2-3vuotiaalle. meillä on tyttö joka täyttää nyt talvella 3v... Onkohan nuo reilun kokoisia vai kumpihan olisi viisaampi ottaa? alle tulee tietenkin villalapasta vielä.
Hankala on jos on liian isot hanskat ja toisaalta taas ei pienetkään ole hyvät.

pitänee varmaan käydä sovittamassa, nyt lähinnä netistä katselen ja siksi mietin kokoja ja kyselen teiltä :)
ja muitakin kokemuksia niistä mielellään kuulisin onko ne hintansa veroiset? onko lämpimät?

meillä oli viime talvena vaikka mitä eri rukkasia ja lapasia alla, mutta silti oli tytön sormet aina jääkylmät. ei auttanut lampaanvilla rukkaset eikä mitkään.[/QUOTE]

Mulla poika 2,4kk ja reimatec+-kinttaat vetoketjulla on kokoa 2. POika on kyllä iso ikäisekseen, mutta tuo koko on ok.

Itse aion ostaa talveksi nahkarukkaset, joiden päälle vanttuut. Ainoa varma keino saada lapsen kädet pidettyä lämpimänä. Kokemusta tästä viime vuosilta. Nytkin noissa reimatec+:ssa sormet ihan jäässä vaikka pakkasta 2 :(. Vanttuut vois toki noidenkin päälle laittaa.

Meillä on nuo välikausihanskat ja on olleet tosi hyvät, pitää hyvin vettä ja on kestävät.
Ostettiin nyt myös talveksi, mutta niistä ei oo vielä käyttökokemusta.
Meillä poika on 2-vuotias ja koko 1 oli sopiva.

[QUOTE="Tiina";25060893]Mulla poika 2,4kk ja reimatec+-kinttaat vetoketjulla on kokoa 2. POika on kyllä iso ikäisekseen, mutta tuo koko on ok.

Itse aion ostaa talveksi nahkarukkaset, joiden päälle vanttuut. Ainoa varma keino saada lapsen kädet pidettyä lämpimänä. Kokemusta tästä viime vuosilta. Nytkin noissa reimatec+:ssa sormet ihan jäässä vaikka pakkasta 2 :(. Vanttuut vois toki noidenkin päälle laittaa.[/QUOTE]

Ja laitan vielä, että jostain syystä ruskovillan lapaset + kinttaat ei pitäneet lapsen sormia lämpimänä. Ainoa mikä toimi oli nahkakinttaat + villalapaset (itse tehdyt) päällä. Itsellänikin on kinttaat ja lapaset.

Mun mielestä on aika reilun kokoisia. Meillä neiti melkein 4v käyttää kokoa 1. On kyllä siro tyttö. Mutta hei, ei noi Reimatecit mitään hirveän lämpimiä ole. Ihan normaalikintaita. Jos sormet paleltaa, sitten on paras hakea torilta semmoset lampaannahkakintaat, missa on aito villa sisäpuolella. Niillä meillä on pärjätty kylmillä keleillä.

[QUOTE="Tiina";25060906]Ja laitan vielä, että jostain syystä ruskovillan lapaset + kinttaat ei pitäneet lapsen sormia lämpimänä. Ainoa mikä toimi oli nahkakinttaat + villalapaset (itse tehdyt) päällä. Itsellänikin on kinttaat ja lapaset.[/QUOTE]

Ja vielä kommentti, että Rasavillin kinttaat ovat olleet lämpimimpiä meillä :). Reimatec+-kinttaat on kyllä verrattomia välikausiversioina! Eka kertaa on talviversioina, enkä ole tyytyväinen :).

Lämpimiä nuo tec-rukkaset eivät ole vaan juurikin loskakelin rukkasia.
Lämpimimmät rukkaset ovat turkisvuoriset nahkarukkaset. Nahkarukkaset ja alle villalapanen ovat myös lämmin yhdistelmä. Tällöin on tärkeää, että rukkasten väliin jää sopivasti ilmaa.
Jos lapsen kädet paleltuvat nahkarukkasista huolimatta lyhyehkölläkin ulkoilulla on syytä kiinnittää huomiota muuhun pukeutumisen. Toppahaalarin hiha ei saa olla yhtään liian lyhyt. Kerrospukeutuminen haalarin alla pitää lämpimänä: alusasu, sisäpuku ja lämmin väliasu pitävät lämpiminä, jos ovat sopivat ja hyvistä materiaaleista.

Meillä 3,5- vuotiaalla tytöllä käytössä reimatec+ hanskat kokoa 2 (tavan malli, ei minitec). On nyt sopivat, mut lapaset ei kyllä alle mahtuis. Nuo on jotenkin sen malliset hanskat että pitäisin niitä pelkästään pikkupakkasilla ja koville pakkasille sitten mieluummin jotkut karvavuorelliset rukkaset, joihin mahtuu ne lapasetkin alle. Nämä on malliltaan sellaiset tyköistuvat, että vaikka ottaisi kokoa isomman niin silti tuntuu ettei lapanen mahtuisi sinne kunnolla, ja jotenkin jäykät ettei lapasen kanssa saisi enää esim lapiosta kiinni. Eli ei mielestäni mitkään koko talven hanskat, vaan hyvät just näille keleille.

Mä tykkään kyllä noista rukkasista. Samoin Ticketin ja Legon talvirukkaset on hyviä. Meillä oli 2-3v käytössä koko 1 ja nyt ostin 5,5v kokoa 3, mutta koko 2 olisi riittänyt myös.

[QUOTE="Tiina";25060893]Mulla poika 2,4kk ja reimatec+-kinttaat vetoketjulla on kokoa 2. POika on kyllä iso ikäisekseen, mutta tuo koko on ok.

Itse aion ostaa talveksi nahkarukkaset, joiden päälle vanttuut. Ainoa varma keino saada lapsen kädet pidettyä lämpimänä. Kokemusta tästä viime vuosilta. Nytkin noissa reimatec+:ssa sormet ihan jäässä vaikka pakkasta 2 :(. Vanttuut vois toki noidenkin päälle laittaa.[/QUOTE]

Se vanttuu lämmittää kyllä siellä rukkasen sisällä parhaiten. Jos rukkasen päälle mahtu vielä lapanen on rukkanen liian pieni ja siksi kylmä.

[QUOTE="huom";25060951]Se vanttuu lämmittää kyllä siellä rukkasen sisällä parhaiten. Jos rukkasen päälle mahtu vielä lapanen on rukkanen liian pieni ja siksi kylmä.[/QUOTE]

Niin olen itsekin luullut, mutta jostain syystä toimii paremmin toisinpäin. Itsellä hervottoman iso kintas, jonne mahtuis vaikka kaks lapasta. Lapanen päällä lämmittää, sisällä ei. Ja se karva on mukavampi kättä vasten kuin lapanen.

[QUOTE="huom";25060951]Se vanttuu lämmittää kyllä siellä rukkasen sisällä parhaiten. Jos rukkasen päälle mahtu vielä lapanen on rukkanen liian pieni ja siksi kylmä.[/QUOTE]

Mikä on vanttuu?

Tuota kokoa minäkin vähän mietin, vk-hanskat samaa merkkiä oli koko 2, ja ihan sopivat, että menisköhän vielä sama koko talven yli vai pitäisikö olla jo kolmonen.

Ihan mielenkiinnosta ja OT kyselen että minkä kokoinen poikasi on, kun on iso ikäisekseen? Mun 2 v 6 kk on nimittäin myös iso ikäisekseen, 98 cm ja 17 kg. :)

Mun mielestä reimatec + on ihan parhaat. Niitä pidettiin koko viime talvi. Kädet aina lämpimät ja kuivat. Muita en aio enää ostaa.

Tosin mun lapset on vähän isompia kuin ap:n eli 4 ja 5.

Tuota kokoa minäkin vähän mietin, vk-hanskat samaa merkkiä oli koko 2, ja ihan sopivat, että menisköhän vielä sama koko talven yli vai pitäisikö olla jo kolmonen.

Ihan mielenkiinnosta ja OT kyselen että minkä kokoinen poikasi on, kun on iso ikäisekseen? Mun 2 v 6 kk on nimittäin myös iso ikäisekseen, 98 cm ja 17 kg. :)

Samoja kokoja on oma poikani tai omat poikani :). Nuorempi oli 2v-neuvolassa 94cm ja 15kg. Isoveljensä oli 2v 96cm ja 15kg :).

Talvihaalari on 98cm ja talvikenkä kokoa 26.

[QUOTE="Tiina";25061077]Samoja kokoja on oma poikani tai omat poikani :). Nuorempi oli 2v-neuvolassa 94cm ja 15kg. Isoveljensä oli 2v 96cm ja 15kg :).

Talvihaalari on 98cm ja talvikenkä kokoa 26.[/QUOTE]

Meillä poika oli 2 v. neuvolassa 91 cm ja 15 kg, kesällä otti ihan mielettömän kasvupyräyksen.

Talvihaalari on kokoa 98 täälläkin, yksi 104-kokoinen löytyy myös. Talvikenkiä löytyy 26 ja 27-kokoisia.

Joskus vaan aiheuttaa hämmennystä tuo pojan iso koko, kun käytös on kuitenkin kaksivuotiaan uhmiksen käytöstä, eikä 3-vuotiaan, jolta näyttää. :D

Ehkä se kakkoskoko rukkasista vielä menisi. On muitakin hanskoja talveksi, mutta nuo syyshanskat olivat niin hyvät että ehdottomasti haluan sellaiset talveksikin.

Yhteistyössä