Teetkö itse kynttilöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenna"

Vieras
Niin, kysymys jo otsikossa tulikin, eli valatko jouluksi kynttilöitä itse?
Mistä saat edullisimmin tarvikkeet?
Minkälaisia muotteja käytät?

Ajattelin ensimmäistä kertaa lasten kanssa kokeilla ja kaikki vinkit tervetulleita :)

Tein joskus lapsena.
Sulatin vanhat kynttilänjämät, kaadoin maito- tai kermapurkkiin. Sydämeksi laitoin muistaakseni nipuksi kierrettyä kalastajanlankaa, painoksi laitoin "rikan".

Koto ohjelmassa sulatettiin steariinia kahvikuppeihin ,jossa oli sydänlanka,sekaan lisättiin eteeristä tuoksuöljyä.kuppi käärittiin sellofaaniin ja annettiin lahjaksi.

me laitettiin kun oltiin pieniä se kynttilämassa vanukaspurkkiin niin sai vähän muotoa ja ihan kynttilän sydänlankaa ostettiin.taisin myös käyttää hiekkamuotteja mut niistä ei tullut oikein mitään:D

me laitettiin kun oltiin pieniä se kynttilämassa vanukaspurkkiin niin sai vähän muotoa ja ihan kynttilän sydänlankaa ostettiin.taisin myös käyttää hiekkamuotteja mut niistä ei tullut oikein mitään:D
Silloin kun olin lapsi (dinosaurukset kulkivat maan päällä) ei ollut vanukkaita puhumattakaan sydänlangoista :)

Joka asiassa piti käyttää kekseliäisyyttä. Oli mulla sentäs lelujakin, mutta tein käpylehmiä (oikeasti) ja ulpukan siemenkodista tehtiin sikoja, niihin tökättiin vaan tulitikut jaloiksi.

Ulpukoista tehtiin uintireissulla helmet.
viela-on-ulpukoita-jaljella.jpg

olen kans nyt harjoitellut kynttiläntekoa. Askarteluliikkeestä 5m sydänlankaa 2.5e valkoisia kilokynttilöitä kaupasta 3e kg. Tuoksutuikkuja pilkkonu sekaan Ku Askartelukaupassa ei ollu kynttilätuoksuja Enkä uskalla löylytuoksuja laittaa Ku en tiedä miten siinä kävisi? Väreinä käyttäny kynttilänjämiä ja Askarteluliikkeen värirakeita 1.8e riittoisa pussi on :) kahviKuppeihin olen tehny ja käyttäny myös muovisia samppanjalaseja muotteina, ohje löytyi netistä. Tulee ihania :)

Olen tehnyt, kattilassa pussissa sulatin ja tein kulmaan valutusreiän.
Just kahvikupposiin, joilla ei ollut paria, alumiinivuokiin ulkotulia.
Langat ostin askartelukaupasta ja materiaalina käytin vanhoja kynttilänjämiä,
väriaineella värjäsin osan.
Hauskaa hommaa, pitäisköhän innostua minunkin taas :)

Yhteistyössä