Mikä tekee sinusta "huonon äidin"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vanja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vanja"

Vieras
Täällä on tullu taustalla luekeltuu pitkään ja olen huomannut, että ihmiset on erittäin herkästi tuomitsemassa toisia yksittäisten asioiden perusteella huonoiksi äideiksi ja ihmisiksi. Nyt tunnustakaas tähän mitkä on sellaisia asioita, jotka tekisi teistä huonon äidin tämän palstan mukaan? :D

Voin aloittaa itse näillä asioilla:

- Imetän, mutta käyn silloin tällöin tupakalla, max. kuitenkin kerran päivään
- Yöimetän edelleen vaikka vauva on "jo" 10kk ja nukutan myöskin syliin.
- Syötin lasta pitkään pelkillä purkkiruoilla (siis tissin lisäksi), koska en vaan jaksanut laittaa erikseen vauvalle ruokia, kun ei kelpuuttanutkaan yleensä edes mitään itse tehtyjä. Nykyään onneksi menee jo jotain.
- En käy lapsen kanssa läheskään joka päivä ulkona, kun pukeminen on yhtä taistelua ja eikä edes viihdy vaunuissa.
- Olen antanut lapsen maistaa ihan pikkuriikkisiä palasia makeita herkkuja, esim. on saanut nuolaista vähän karkkia/jäätelöä, jos olen itse syönyt.
-En muista pestä vauvan hampaita joka päivä kahta kertaa
- saatan joskus unohtaa myöskin pissavaipan vaihdon useaksi tunniksi. Aamuvaipan jälkeen saatan havahtua joskus illalla, että herranjumala se vaippa on unohtunut vaihtaa! Iho on kuitenkin pysynyt erittäin hyvänä tästä huolimatta.

Näillä aloiteltiin, mutta varmasti tulee myöhemmin mieleen muutakin :D

Minun lapseni ovat jo isoja, mutta onnistun edelleen olemaan huono äiti monessa kohtaa.

En kuuntele tarpeeksi hyvin mitä he kertovat, joten unohtelen asioita. Ovat vaikka kertoneet vanhempainillasta ja minä en muista.

En joka päivä tee hyvää ja terveellistä ruokaa heille.

Olen välillä vihainen ja väsynyt ja kiukkuinen ja turhaa ärhentelen heille.

Veljettömänä ja perheen ainoana naisena en aina ymmärrä nuorten miesten asioita, ainakaan selittämättä.

- käytin kaikkia mahdollisia kivunlievityiksiä synnytyksissä
- laitoin vauvan nukkumaan omaan huoneeseen 3 päivää vanhana
- täysimetin vain 4,5kk vaikka maitoa olisi riittänyt
- annoin vauvan yökylään 8kk iässä
- syötin vauvoille vain purkkiruokaa
- alle 1-vuotias reissasi jo isänsä kanssa useamman yön erossa minusta
- laitoin molemmat lapset päivähoitoon 10kk ikäisinä
- pidin isompaa päivähoidossa, vaikka olin vauvan kanssa kotona
- pidin molempia päivähoidossa, kun olin työttömänä
...

Oioioi, palstaa ku lukee niin jatkuvasti tulee näitä vastaan. En ymmärrä miksi luen, jostain syystä en osaa pysyä poissakaan. Varsinkin imetysketjuista tulee nykyään paha mieli.

-Lopetin imetyksen kolmeen kuukauteen. En kyllä omasta halusta, mutta palstan mielestä mun olis varmasti pitäny imettää vaikka väkisin.

-Mulla on kissoja.

-Aion laittaa lapsen hoitoon muualle himpun yli vuoden vanhana, olosuhteiden pakosta.

-Olen opiskeleva yh.

-Lapsi on mummin ja papan vieressä yötä vaikka on vasta vauva.

-Lapsi nukkuu yöt mun sängyssä, en anna lapsen huutaa vahvistaakseni hänen keuhkojaan, aion hätävarana joskus antaa purkkiruokaa ja kaikkea muuta älytöntä syntiä.

-lapset ovat usein mummulla ja papalla yötä (yleensä itse haluavat, meidän takia 1kerran 2kk)
- sain synnytyksessä kivun lievitystä (eivät auttaneet yhtään ponnistusvaiheessa)
- Imetin 3-4kuukautta, kun maitoa ei tullut lapsen tarpeeseen nähden
- kiroilen kun suutun
- huudan kun suutun
- en tee joka arkipäivä lämmintä ruokaa
- laitoin molemmat lapset päiväkotiin alta 3vuoden
- omaan sänkyyn joutuivat heti synnäriltä
- omaan huoneeseen esikoiden joutui vajaa 2v. ja kuopus n. 1v
Mitähän vielä... huono äiti olen.. myönnän...

En ole imettänyt, syillähän ei tässä ole merkitystä.

Käytän mielialalääkettä, myös raskauden aikana, olen siis epätasapainoinen ja huono äiti.

Olen ylipainoinen, lapseni siis tulevat oppimaan huonolle ruoalle.

Käyn baarissa/keikoilla toisinaan, äidin kuuluisi olla vain kotona.

Onkohan muuta... Ei just ny tu mielee :P

- imetin vain 1kk

- vauva oli yöhoidossa ensimmäisen (mutta toistaiseksi ainoan) kerran 2kk iässä

- en vaihda yön aikana vaippaa ollenkaan, eli kun vaihdan vaipan illalla n.22 se vaihdetaan seuraavan kerran n.10h päästä, vauva ei nimittäin herää öisin enkä minä herää vaipanvaihdon takia ja herätä vauvaakin

- Kun sen yhden kuukauden imetin, join välillä illalla siiderin tai pari

- lapseni tulee menemään hoitoon 1,5 vuotiaana

- Käyn silloin tällöin pitkin päivää tupakalla, vaikka imetän.
- Annan silloin tällöin vauvalle korviketta, jotta mies voi syöttää, jos en yksinkertaisesti jaksa/on muuta tärkeää alta poishoidettavaa (järkyttävä tiskivuori yms.)
- en syö terveellisesti vaikka imetän.
- vauva nukkuu sängyssämme joka yö
- en vaihda vaippaa koko yönä (n. 8 h)
- vauva oli yöhoidossa ollessaan kuukauden vanha
- en ihan joka päivä hoida vauvan pesua. (poimujen, naaman, kainaloiden ja korvantauksien pyyhintä)

varmasti on miljoonia muitakin asioita jotka ei nyt vaan tule mieleen :D

- Käyn silloin tällöin pitkin päivää tupakalla, vaikka imetän.
- Annan silloin tällöin vauvalle korviketta, jotta mies voi syöttää, jos en yksinkertaisesti jaksa/on muuta tärkeää alta poishoidettavaa (järkyttävä tiskivuori yms.)
- en syö terveellisesti vaikka imetän.
- vauva nukkuu sängyssämme joka yö
- en vaihda vaippaa koko yönä (n. 8 h)
- vauva oli yöhoidossa ollessaan kuukauden vanha
- en ihan joka päivä hoida vauvan pesua. (poimujen, naaman, kainaloiden ja korvantauksien pyyhintä)

varmasti on miljoonia muitakin asioita jotka ei nyt vaan tule mieleen :D

Kerro, mitä teet hyvin?

-imetin 3 vkoa, loput korvikkeella

-velliä alle 2 kk iästä

-lapsi hoidossa yli vuorokauden kun ollaan töissä

-nukkui omassa huoneessaan jo 1 kk iässä

Voi kauhiaa, miten se lapsi pystyy olemaan edes hengisssä enää :whistle:

Joskus kun tapellaan miehen kanssa, lapsi on paikalla. (tästä on aidosti paha mieli)

Meillä katsotaan telkkaria, joskus jopa parit pikkukakkoset päivässä. :O

Meidän keittiössä ei ole aina puhdasta.

- Huudan lapsille välillä. (en hyväksy fyysistä kuritusta)
- En ole imettänyt kuin max 3kk ja sekin osittain.
- En jaksa aina itse ulkoilla, laitan lapset keskenään meidän aidatulle pihalle. (kuitenkin huolehdin että lapset ulkoilee joka päivä jos sää sallii)
- Välillä annan päivälliseksi tyyliin hampurilaiset, jos en jaksa tehdä ruokaa. (tää on satunnaista, mutta palstan mukaan tämä on kamalaa. itse pidän jokatapauksessa tärkeänä että lapset oppisi syömään monipuolisesti ja myös niitä kasviksia)
- Joskus karkkipäivät lipsuu.
- En jaksa pestä lasten hampaita aina 2x päivässä.
- Annan lasten katsoa välillä ehkä liikaa lastenohjelmia. (nyt raskauden aikana varsinkin)
- Kun lapset olleet vauvoja niin ole hyvällä omallatunnolla jättänyt pienenkin isän hoiviin vaikkapa yön ajaksi, pidän kumpaakin vanhempaa yhtä tärkeänä ihan pienelle vauvallekin.

Siinä jotain mitä tuli mieleen.. Paskamutsi siis ;D

Monen monituinen juttu. Ainakin tämän palstan kritterien mukaan. Pahin moka varmaan on se, että meillä lapset on syntynyt osaksi perhettä, ei perheen navaksi. Ja se että olen halunnut säilyttää ihmisarvon myös äidillä ja isällä vaikka tiitiäisiä kotiimme on syntynytkin.

Meillä lapsia kohdellaan ihmisinä ei jumalolentoina, sekin varmasti riittää että paska-mutsi leimasin käy.

- Olen mennyt töihin vauvan ollessa 10kk, isä jäi kotiin. Mielestäni muutenkin isä on ihan tasavertainen vanhempi kuin äiti.

- Olen jättänyt lapsen 5kk iässä isänsä kanssa yöksi kahdestaan ja painuin itse nukkumaan muualle. Äidinhän täytyy valvoa ja kärsiä kun kerran äiti on, viis siitä onko itse hermoromahduksen partaalla. Sillä ne imetyshormoonit, imetyshormoonit, BULLSHIT.

Monen monituinen juttu. Ainakin tämän palstan kritterien mukaan. Pahin moka varmaan on se, että meillä lapset on syntynyt osaksi perhettä, ei perheen navaksi. Ja se että olen halunnut säilyttää ihmisarvon myös äidillä ja isällä vaikka tiitiäisiä kotiimme on syntynytkin.

Meillä lapsia kohdellaan ihmisinä ei jumalolentoina, sekin varmasti riittää että paska-mutsi leimasin käy.

Lisätään tähän vielä kanssa se että meillä vanhemmat on tasavertaisia. Minä äitinä en ole luomakunnan kruunu joka yksin on ainoa kykenevä tarjoamaan hoivaa ja turvaa lapselle. Paha minä, paha.

Ai palstan mukaan? En jaksa luetella kun niitä tulis niin paljon.

Oikeasti ainoa mistä koen oikeaa huonoutta on se että mun johdonmukaisuus kärsii ja pinna lyhenee metrillä aina kun mua särkee ja silloin huudan liian herkästi lapsille tai käyttäydyn itse kuin kakara..