kaverilta evätään kelan päiväraha kun ei mee töihin, valittaa siitä koska..

  • Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti
"moi"
syy on siinä kun ei mee busseja, että ei se ole hänen vika silloin.
saanut ainakin 5 työtarjousta työkkäristä ja jokaiseen ilmoittanut että ei pääse kun ei mene busseja
lisäksi laski että ei kannata
no nyt vissiin kela päiväraha evätään ja miettii mistä säästää..ruoka on ainut..
 
"Eee"
Eli sun kaverin logiikalla kaikkien työnvieroksujien kannattais muuttaa johonkin bussireitittömälle paikalle ja sitten ne sais loppuelämänsä olla rauhassa ilman työtarjouksia. :D
 
"moi"
[QUOTE="Eee";25057651]Eli sun kaverin logiikalla kaikkien työnvieroksujien kannattais muuttaa johonkin bussireitittömälle paikalle ja sitten ne sais loppuelämänsä olla rauhassa ilman työtarjouksia. :D[/QUOTE]

juuri näin.

sanoin että eiköhän toi ole se joka tapahtuu että rahat poistetaan, sanoi että sit pitää kaikkien heidän kyläläisten kelarahat poistaa kun ei mee busseja
 
"lille"
Ei nuo työtarjoukset tarkoita ,että saisi sen paikan.
Eipä tuossa tilanteessa oikein mitään voi,jos tosiaan ei mene linja-autoja ja asuu haja-asutusalueella,ja työttömällä tuskin varaa ostella autoa,ajokortista nyt puhumattakaan,jos sellaita ei satu omistamaan.
Toisaalta tuskinpa niihin kaikkiin paikkoihin on ollut pitkää matkaa,niihin olisi voinut sit voinut vaikka kävellä/pyöräillä.
 
lääh
[QUOTE="lille";25057724]Ei nuo työtarjoukset tarkoita ,että saisi sen paikan.
Eipä tuossa tilanteessa oikein mitään voi,jos tosiaan ei mene linja-autoja ja asuu haja-asutusalueella,ja työttömällä tuskin varaa ostella autoa,ajokortista nyt puhumattakaan,jos sellaita ei satu omistamaan.
Toisaalta tuskinpa niihin kaikkiin paikkoihin on ollut pitkää matkaa,niihin olisi voinut sit voinut vaikka kävellä/pyöräillä.[/QUOTE]

Eivät tarkoita varmaa työpaikkaa, mutta tarkoittavat jos edes menee niihin haastatteluihin että HALUAIS töitä!! En usko että on enää montakaan paikkakuntaa jossa ei yhtään mihinkään pääse linja-autoilla. Asiat monesti järjestyy jos itse antaa oman panoksensa eikä odota että muut tekee kaiken sen takia...
Lusmu sanon minä.
 
Suzyanne
Kun olin työttömänä joskus kauan sitten, minulle osoitettiin työpaikka alueelta jonne ei mennyt busseja, ja autoa ei ollut. Matkaa oli 7 km. Se oli maaseudulla, keskisuuren kaupungin laidalla, eikä siis sinne mennyt bussin bussia. Silloin oli talvi ja lunta oli metrin verran, usein oli yöllä satanut 20-30 cm. Ei ollut katulamppuja. Polkupyörä ei kulkenut umpihangessa, ja kävelykin oli melko raskasta kuudelta aamulla, kun aamuseitsemäksi piti mennä.

No, niinhän joskus sata vuotta sittenkin kuljettiin talvisin, kävellen kilsatolkulla umpihangessa. Mutta silti hieman potutti joskus. :cool:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lääh;25057797:
Eivät tarkoita varmaa työpaikkaa, mutta tarkoittavat jos edes menee niihin haastatteluihin että HALUAIS töitä!! En usko että on enää montakaan paikkakuntaa jossa ei yhtään mihinkään pääse linja-autoilla. Asiat monesti järjestyy jos itse antaa oman panoksensa eikä odota että muut tekee kaiken sen takia...
Lusmu sanon minä.
On kyllä monta maaseudun kylää, joihin ei mene linja-auto koskaan tai joka päivä. Tai se menee väärään kaupunkiin. Eli tämä on kyllä mahdollista, mutta onko kukaan niin tyhmä, että muuttaa maalle ilman autoa tai ajokorttia tai polkupyörää? Tietenkin aina voi elämäntilanne muuttua tai se pyörämatkan päässä oleva tehdas irtisanoa, mutta sitten pitää keksiä jokin muu konsti.
 
"moi"
[QUOTE="lille";25057724]Ei nuo työtarjoukset tarkoita ,että saisi sen paikan.
Eipä tuossa tilanteessa oikein mitään voi,jos tosiaan ei mene linja-autoja ja asuu haja-asutusalueella,ja työttömällä tuskin varaa ostella autoa,ajokortista nyt puhumattakaan,jos sellaita ei satu omistamaan.
Toisaalta tuskinpa niihin kaikkiin paikkoihin on ollut pitkää matkaa,niihin olisi voinut sit voinut vaikka kävellä/pyöräillä.[/QUOTE]

asuu metsän keskellä, soratien päässä ja sieltä ei kuulemma mee linja-autoja, 40 kilsaa kaupoille
 
"Eee"
Siis tokihan yhteiskunnan pitää auttaa pulassa olevaa, mutta onko se nyt sitten ihan oikeasti pulaan joutumista, jos autoton ihminen omasta tahdostaan muuttaa johonkin korpeen, missä ei kulje bussit?
 
"vieras"
Kun olin työttömänä joskus kauan sitten, minulle osoitettiin työpaikka alueelta jonne ei mennyt busseja, ja autoa ei ollut. Matkaa oli 7 km. Se oli maaseudulla, keskisuuren kaupungin laidalla, eikä siis sinne mennyt bussin bussia. Silloin oli talvi ja lunta oli metrin verran, usein oli yöllä satanut 20-30 cm. Ei ollut katulamppuja. Polkupyörä ei kulkenut umpihangessa, ja kävelykin oli melko raskasta kuudelta aamulla, kun aamuseitsemäksi piti mennä.

No, niinhän joskus sata vuotta sittenkin kuljettiin talvisin, kävellen kilsatolkulla umpihangessa. Mutta silti hieman potutti joskus. :cool:
Ääks, kukkia sinulle. Aika sissi olet! Mutta tottahan se on, että 7 km on vielä mahdollinen kävellä tai parasta se olisi ottaa kuntoiluna ja juosta ja sitten suihkuun ennen töitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
"vieras"
Tuet vaan pois. Siellä metsän keskellä ei ole kenenkään pakko ilman kulkuneuvoa asua. Jos ei pysty elättämään itseään on aina tervetullut tänne betonihelvettiin.
 
"vieras"
[QUOTE="moi";25057836]asuu metsän keskellä, soratien päässä ja sieltä ei kuulemma mee linja-autoja, 40 kilsaa kaupoille[/QUOTE]

Mitä hän oikein kuvittelee? Että Kela ymmärtää ikuisesti tämän mahdottomuuden mennä ikinä mitenkään minnekään töihin? Vai hakeeko etätöitä? Tai onko kodin lähellä jokin mahdollinen työpaikka? Miksei mene autokouluun tai hanki halpaa autoa? Pakko voi olla myös muuttaa pois, jos ei töitä löydy. Mutta siis mitä kuvittelee??
 
"moi"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25057867:
Odottaako kaveri siis saavansa työttömyyskorvausta vaikkei reaalisesti siis ole työmarkkinoiden käytössä?
odottaa, häntä suututtaa kun ei ole hänen vika kun busseja ei kulje
eli se on yhteiskunnan vika ei hänen
 
"vieras"
[QUOTE="moi";25057902]odottaa, häntä suututtaa kun ei ole hänen vika kun busseja ei kulje
eli se on yhteiskunnan vika ei hänen[/QUOTE]

Hoh. Kaikenlaista sitä kuulee. Itselle ei ikinä maailmassa tulisi tuollainen mieleen. Ymmärrän sen, ettei yh halua tehdä vuorotyötä tai että 100 km on aika pitkä työmatka, mutta tuo on jo aika.. uskomatonta.
 
"moi"
[QUOTE="vieras";25057878]Mitä hän oikein kuvittelee? Että Kela ymmärtää ikuisesti tämän mahdottomuuden mennä ikinä mitenkään minnekään töihin? Vai hakeeko etätöitä? Tai onko kodin lähellä jokin mahdollinen työpaikka? Miksei mene autokouluun tai hanki halpaa autoa? Pakko voi olla myös muuttaa pois, jos ei töitä löydy. Mutta siis mitä kuvittelee??[/QUOTE]

ei hae etätöitä , eikä ole edes nettiä. ei siellä metsän keskellä mitään töitä ole. autokouluun ei mene, sanoo että maksaa liikaa, eikä ole mun mielestä ees kiinnostunut.
ei muuta pois vaikka olen tarjonnut muuttoapua ym
 
"raipe"
niin, ja kaikkeen täsmentyy perus ajatus että jokainen kulkee OMALLA ajoneuvollaan... ei julkisilla, ei kimppakyydillä, ei fillarilla, kävellen... eihän noita ratkaisuja ole...

jeph, provo.
 
"moi"
[QUOTE="raipe";25057965]niin, ja kaikkeen täsmentyy perus ajatus että jokainen kulkee OMALLA ajoneuvollaan... ei julkisilla, ei kimppakyydillä, ei fillarilla, kävellen... eihän noita ratkaisuja ole...

jeph, provo.[/QUOTE]

kuules nyt en kirjoittanut mitään provoa
tämä on ihan totta joka sana
piste
 
"raipe"
...ihan josko omaa kirjoitteluani tarkoitin kaikille suomen reppanatyöttömille ja saamattomille eläteille vastauksena. Kaikkeen saamattomuuteen pitää saada jokin syy mikä on ulkoinen!

Suomessa on kymmenittäin aloja joilla ei oikeasti tarvitse osata juuri mitään. Ja silti "uudelleenkouluttautuminen" koetaan peikkona eikä sopivaa "alaa" löydy. Väittäisin että noista pitkäaikaistyöttömistä on oikeasti alta promillen verran niitä jotka ovat väliinputoajia.
 
"vieras"
[QUOTE="raipe";25058118] Väittäisin että noista pitkäaikaistyöttömistä on oikeasti alta promillen verran niitä jotka ovat väliinputoajia.[/QUOTE]

Pitkäaikaistyöttömän ongelmat ovat usein ihan muualla kuin työpaikkojen vähyydessä. Esim. alkoholi, sosiaaliset taidot, työttömyysajan pitkä kesto, elämänhallinta, mielenterveysongelmat jne.
 
"moi"
niin eihän se työnteko mitään hunajaa aina ole

tänää viimeksi tuli tekstari että on tylsää, itse laitoin viestin että mulla on tekemistä olen just lähös töihin. sitten ei tullut mitään
 
"moi"
mua niin sapettaa oma mies oli melkein 3 vuotta työttömänä
miesten työttömyys tällä rakennemuutosalueella kova
sitten toiselle tuodaan postiluukusta työhön meno ja ei mee
no onneks mies pääs vihdoin töihin
 
"raipe"
"Pitkäaikaistyöttömän ongelmat ovat usein ihan muualla kuin työpaikkojen vähyydessä. Esim. alkoholi, sosiaaliset taidot, työttömyysajan pitkä kesto, elämänhallinta, mielenterveysongelmat jne"

niin juuri mainituistasi, se kaverihan sinulle sitä viinaa kurkusta kaataa alas heti ensimmäisenä päivänä kun täytät Äks iän.

Mielenterveysongelmat nyt hyväksyttäköön jossain suhteessa. Pää kun ei kysy lupaa silloin kun se napsahtaa. Miksi helvetissä hyysäämme ihmisiä jotka eivät ota vastuuta lainkaan omasta pienen pienestä elämästään.
 

Yhteistyössä