"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="wille";25044845]Suosittelin Joe Blascoa, make-up storea yms. Ja kyllä - hintaa olisi tullut tuolle meikkipaketille nopeasti laskettuna noin 120-160€ MUTTA häät olivat paikassa jossa meikkaajalle / maskeeraajalle meno ei ollut mahdollista ja sen vuoksi minä tulin hätiin. Ei olisi pitänyt.

Toisaalta nuo meikit olisivat kestäneet hänellä noin vuoden verran, joten siihen nähden edullinen satsaus. Häämeikki (75-100€) olisi ollut sen yhden illan ja that's it.[/QUOTE]

Heh, mun käytössä blascon ja make-up storen tuotteet on kestäneet reilusti yli vuoden. Kävin joskus sellasella meikkikurssilla tyttöjen kanssa ja päätin satsata muutamaan hyvään perusjuttuun. Ostin blascon meikkivoiteen, make-up storen luomivärejä 2 kpl ja sivellinsetin. Näillä saan tehtyä sekä kevyen arkiehostuksen, että kunnon juhlameikin eikä harmita vaikka rahaa jonkun verran tuhraantuikin kertaheitolla. Tuotteet ovat laadukkaita ja oikein käytettynä kestävät pitkään.

Irtopuuterina taitaa olla perus lumene, mutta toimii hyvin kunnollisen pohjustuksen ansiosta sekin.

Unohda koko juttu. Morsiamen vikahan se oli, mutta sille ei nyt voi enää mitään. Turha sinun on murehtia asiaa enempää, morsian ei noudattanut ohjeitasi, joten voivoi.

No anteeks nyt vaan, mutta on kyllä tosi vaikea uskoa sun ammatimaisuutees. Oot vaan jumiutunu johonkin ajatukseen siitä, et se blasco on huippua ja laatua yms yms., vaikka oikeasti PALJON edullisemmin on jo sitä laatua saatavilla.

Millä pohjustit silmämeikin? Kunnon pohjustuksella ei olisi ne edullisemmatkaan luomivärit olleet luomivaossa saman tien.

[QUOTE="mamacita";25045046]Laadukkaita ja kestäviä meikkejä saa kyllä halvemmallakin. Joe Blascot ym ei ole yhtään parempia ku vaikka Isadoran. Merkki niissä maksaa. Oon pari kertaa erehtynyt ostamaan niitä kalliimpia enkä ole mitään eroa huomannut. Ja meikkaan joka päivä.[/QUOTE]

No sitten sulla ei ole mitään käsitystä laadusta, sorry.

Eihän tässä nyt ole kyse sinällään "ammattimaisuudesta" (vaikka tekijä ammattilainen olisikin), mitä koko ajan perään kuulutat, vaan ystävän palveluksesta.

Joo, varmaan se (ostettu) ammattilainen olisikin lähtenyt ostoksille oppaaksi tai huolehtinut omat kamat. JA lähettänyt laskun.

No ehkä ammattilaisuus olisi voinut olla myös lainausmerkeissä. Toinen esimerkki: itselläni ei ole ravitsemuspuolen koulutusta laisinkaan, mutta ystävän palveluksena voisin lupautua leipomaan tai kokaamaan jotakin ystävän juhlaan, Jos en haluaisi maksaa aiheutuneita kustannuksia itse laskuttaisin ilman muuta raaka-aineiden ym. kustannukset ystävältä ehkä tilaisin ystävän laskuun ne jostaikin (tai vaihtoehtoisesti kävisin ostamassa ne ystävän kanssa), mutta en olettaisi että hän ostoslistan perusteella osaisi ostaa juuri minun haluamiani raaka-aineita.

Samoin jos kysyn ystävältä neuvoa esim. rakennusmateriaalien valinnasta, hyvin tarkaan selvitän mistä tarkalleen on kyse. Mieluummin otan ystävän mukaan hankkimaan tavaroita tai jos mahdollista pyydän häntä ostamaan/valitsemaan materiaalin minun laskuuni.

No ehkä ammattilaisuus olisi voinut olla myös lainausmerkeissä. Toinen esimerkki: itselläni ei ole ravitsemuspuolen koulutusta laisinkaan, mutta ystävän palveluksena voisin lupautua leipomaan tai kokaamaan jotakin ystävän juhlaan, Jos en haluaisi maksaa aiheutuneita kustannuksia itse laskuttaisin ilman muuta raaka-aineiden ym. kustannukset ystävältä ehkä tilaisin ystävän laskuun ne jostaikin (tai vaihtoehtoisesti kävisin ostamassa ne ystävän kanssa), mutta en olettaisi että hän ostoslistan perusteella osaisi ostaa juuri minun haluamiani raaka-aineita.

Samoin jos kysyn ystävältä neuvoa esim. rakennusmateriaalien valinnasta, hyvin tarkaan selvitän mistä tarkalleen on kyse. Mieluummin otan ystävän mukaan hankkimaan tavaroita tai jos mahdollista pyydän häntä ostamaan/valitsemaan materiaalin minun laskuuni.

Mä en taas tajua, mikä ihme siinä ostamisessa on vaikeaa, jos on lista, jonka mukaan ostaa. Morsmaikku heittäytyi pihiksi kysymättä ammattilaisen mielipidettä ja päätti olla noudattamatta ammattilaisen ohjeita. Lopputulos oli huono, joten morsmaikku saa ihan peiliin vain katsoa.

Etpäs kyllä ollut kovinkaan mukava :(
Toisen tärkeä päivä, etkä viitsinyt oikeasti auttaa.
minäkin olen toiselta ammatiltani maskeeraaja ja kyllä silloin jos teen häämeikin jollekin tutulleni niin käymme kyllä yhdessä läpi minun ja meikattavan meikkipussuka, ettei ihan kaikkea tarvitse hankkia. Mitä tuo morsian olisi laadukkaalla ripsiliimalla edes tehnyt vastaisuudessa???
Sitä paitsi kyllä ammattilaisella pitäisi olla taitoa sen verran, että osaisi käyttää myös halpis meikkejä yhdistettynä niihin maskeeraajan omiin meikkeihin mitkä kumminkin aina pitäisi olla mukana.

[QUOTE="mamacita";25045046]Laadukkaita ja kestäviä meikkejä saa kyllä halvemmallakin. Joe Blascot ym ei ole yhtään parempia ku vaikka Isadoran. Merkki niissä maksaa. Oon pari kertaa erehtynyt ostamaan niitä kalliimpia enkä ole mitään eroa huomannut. Ja meikkaan joka päivä.[/QUOTE]

Ai hitsi. Nyt tuli naurut!! Blascoa ja isadoraa ei voi verrata keskenään. Isadoran meikit valuu naamalta jo parin tunnin sisällä, riippumatta pohjustuksista. Blasco ei tartte pohjaa ja pysyy vielä huomiseenki. Ai hitto repesin...:D

Kaikkee sitä kuulee. Mut hei, jos et tartte kestävää meikkiä niin isadora kelpaa varmasti. Lorealkin on parempaa ku isadora, tai vaikka lumene.

Itse en käytä blascoa enkä isadoraa. Oma meikkiarsenaali koostuu muuten mineraaleista, mutta ripsarina toimii dior/maybelline (toimiva kombinaatio)yhdistelmä.

Mä en taas tajua, mikä ihme siinä ostamisessa on vaikeaa, jos on lista, jonka mukaan ostaa. Morsmaikku heittäytyi pihiksi kysymättä ammattilaisen mielipidettä ja päätti olla noudattamatta ammattilaisen ohjeita. Lopputulos oli huono, joten morsmaikku saa ihan peiliin vain katsoa.

Tavallaan ymmärrän meikajan harmistusta ja morsiamena varmasti olisin vielä tarkistanut asian "olen nyt kaupassa käykö nämä meikit kun minulla ei ollut mahdollisuutta hankkia niitä merkkejä joita ehdotit". Merkkien perusteella voi joskus olla todella hankala hankkia meikkejä tai mitä tahansa asiaa. Voi olla että juuri oikeaa tuotetta ei ole saatavilla tai vaihtoehtoja silti on liian monta että silti valitset juuri sen väärän tuotteen.

Jos kyseinen "ammattilainen" oli oikeasti morsiamen ystävä, luulisi tämän tietäneen ettei morsian paljon meikkaile, jonka vuoksi kalliin teatterimeikin (ala Blasco) hankkiminen on aivan turhaa. Irtopuuterina olisi mennyt aivan hyvin Lumenenkin vastaava ja sen naaman kyllä pystyy puuteroimaan kivipuuterillakin isoa puuterisivellintä käyttäen jos morsian ei irtopuuteriin halunnut panostaa. Jos tällä "ammattilaisella" olisi ollut käytössä Urban Decayn Primer Potion tai Too Facedin Shadow Insurance, olisi halvemmistakin luomiväreistä saanut enemmän pigmenttiä irti, minkä lisäksi ne olisivat säilyneet vallan mainiosti paikallaan. Lisäksi uskon, että esimerkiksi Inglot lyö pigmenttisyydellään ja hinta-laatu suhteellaan tuon tätimäisen Estee Lauderin milloin vaan. Poskipunasta, huulipunasta jne. menee varmasti ne edullisemmatkin markettiversiot, enkä ole vielä koskaan sellaista meikkiä nähnyt, joka ei missään vaiheessa kaipaisi hieman korjaamista puuterin tai huulipunan lisäyksen merkeissä.

Vaikuttaa siis siltä, että tämä "ammattilainen" on saanut oman "koulutuksensa" joskus 90- luvun alkupuolella, ei seuraa omaa alaansa ja on auttamattomasti pihalla siitä, millaisia meikit nykypäivänä ovat.

• Tykkää
Reactions: as if
Mun häämeikin teki myös tuttu maskeeraja, jolle kylläkin maksoin mielelläni hyvin tehdystä työstä. Sovittiin niin, että se erotus jonka olisin maksanut liikkeessä, käytettiin niihin meikkeihin, joita hänellä ei ollut (mm. huulipuna ja puuteri). Eli maskeeraaja kävi ostamassa nuo tuotteet minulle ja laskutti lopulta sen hinnan mitä olisin maksanut pelkästä meikistä liikkeessä.

Eli sain tavallaan laadukkaat meikit kaupan päälle. Ja vaikka meikkaan joka päivä ja olen nähnyt maskeeraajan työskentelyä ammattini puolestakin, en luottaisi omiin taitoihini ostaa noin laadukkaita ja juuri oikeanvärisia meikkejä.

[QUOTE="airam";25046280]Etpäs kyllä ollut kovinkaan mukava :(
Toisen tärkeä päivä, etkä viitsinyt oikeasti auttaa.
minäkin olen toiselta ammatiltani maskeeraaja ja kyllä silloin jos teen häämeikin jollekin tutulleni niin käymme kyllä yhdessä läpi minun ja meikattavan meikkipussuka, ettei ihan kaikkea tarvitse hankkia. Mitä tuo morsian olisi laadukkaalla ripsiliimalla edes tehnyt vastaisuudessa???
Sitä paitsi kyllä ammattilaisella pitäisi olla taitoa sen verran, että osaisi käyttää myös halpis meikkejä yhdistettynä niihin maskeeraajan omiin meikkeihin mitkä kumminkin aina pitäisi olla mukana.[/QUOTE]

Näin.
Enkä ymmärrä miten maskeeraajan omista meikeistä ei muka löytynyt sävyjä silmämeikkiin. Tunnen muutaman maskeeraajan ja kotiarsenaali heillä valtava, kenties ammattitaidon puutetta ap:lta?

Jos kyseinen "ammattilainen" oli oikeasti morsiamen ystävä, luulisi tämän tietäneen ettei morsian paljon meikkaile, jonka vuoksi kalliin teatterimeikin (ala Blasco) hankkiminen on aivan turhaa. Irtopuuterina olisi mennyt aivan hyvin Lumenenkin vastaava ja sen naaman kyllä pystyy puuteroimaan kivipuuterillakin isoa puuterisivellintä käyttäen jos morsian ei irtopuuteriin halunnut panostaa. Jos tällä "ammattilaisella" olisi ollut käytössä Urban Decayn Primer Potion tai Too Facedin Shadow Insurance, olisi halvemmistakin luomiväreistä saanut enemmän pigmenttiä irti, minkä lisäksi ne olisivat säilyneet vallan mainiosti paikallaan. Lisäksi uskon, että esimerkiksi Inglot lyö pigmenttisyydellään ja hinta-laatu suhteellaan tuon tätimäisen Estee Lauderin milloin vaan. Poskipunasta, huulipunasta jne. menee varmasti ne edullisemmatkin markettiversiot, enkä ole vielä koskaan sellaista meikkiä nähnyt, joka ei missään vaiheessa kaipaisi hieman korjaamista puuterin tai huulipunan lisäyksen merkeissä.

Vaikuttaa siis siltä, että tämä "ammattilainen" on saanut oman "koulutuksensa" joskus 90- luvun alkupuolella, ei seuraa omaa alaansa ja on auttamattomasti pihalla siitä, millaisia meikit nykypäivänä ovat.

Peesi. Jokainen ammattilainen tietää esim. juuri tuon INGLOTIN silmämeikkien hinta/pigmentti- suhteen olevan loistava tavalliselle kuluttajalle.

Millä pohjustit silmämeikin? Kunnon pohjustuksella ei olisi ne edullisemmatkaan luomivärit olleet luomivaossa saman tien.

Meinasin kysyä samaa, samaten koulutettu maskeeraaja usein sekoittaa sopivan meikkivoiteen useammasta eri sävystä + varjostukset, joten vaikka olisi morsian ostanut miten kalliin voiteen, se olisi silti voinut olla väärän sävyinen, varsinkin jos ei ole kovin paljoa kokemusta meikeistä.

Markettiripset pysyy mulla useamman päivän ihan nätisti kiinni, kun ne pinseteillä kiinnittää ja samaan hintaan ne saa ammattiliikkeestäkin (6-13 euroa).
Erona on vaan se että ammattiliikkeestä pitää ostaa liima erikseen, joka ei välttämättä ole yhtään sen parempi (mulla kaapissa markettiliima ja ammattiliima ja markettiliima pitää paremmin koska on joustavaa, ammattiliima muuttuu taasen kovaksi). Pitää siis vaan tietää mitä sieltä marketistakin poimii.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
No vaikuttaa, että morsian ei kauheasti arvostanut sun ammattitaitoa, kun dissasi tyystin ohjeesi.

Sinänsä tyhmää täällä ehdottaa, että olisit sinä hankkinut meikit tai mennyt mukaan tms. Vahinko oli jo tapahtunut. Olitte sopineet jotakin ja morsian ei pitänyt kiinni sopimuksesta, eikä edes kertonut sinulle sitä. Ja jos olisit ostanut meikit ja laskuttanut morsianta, niin niitä rahoja et olisi varmasti koskaan nähnyt, kun morsian kerran oli päättänyt panostaa häämeikkiin 0 euroa.

Mitä itse olisit voinut tehdä, niin ottaa omat meikit kuitenkin mukaan. Jos koemeikkikin onnistui jotenkuten ”väärillä sävyillä”, niin omasta meikkiarsenaalistasi olisi varmaan ollut jotain hyötyä. Että ihan vaan varmuuden varalle olisit ottanut.

Mikä lohduttaa, niin lopputulos oli sinun tekemänäsi varmasti joka tapauksessa parempi, kuin jos morsian olisi itse tehnyt huonon meikin huonoilla tuotteilla. Nyt sinä teit niin hyvän meikin kuin mahdollista huonoilla tuotteilla.

[QUOTE="vieras";25046345]Näin.
Enkä ymmärrä miten maskeeraajan omista meikeistä ei muka löytynyt sävyjä silmämeikkiin. Tunnen muutaman maskeeraajan ja kotiarsenaali heillä valtava, kenties ammattitaidon puutetta ap:lta?[/QUOTE]

Ihan samaa ihmettelin. Mutta eipä ap:n jutut kovinkaan ammattimaisilta muutenkaan kuulosta.

[QUOTE="vieras";25046345]Näin.
Enkä ymmärrä miten maskeeraajan omista meikeistä ei muka löytynyt sävyjä silmämeikkiin. Tunnen muutaman maskeeraajan ja kotiarsenaali heillä valtava, kenties ammattitaidon puutetta ap:lta?[/QUOTE]

Ap sanoi, ettei tee maskeeraajan töitä enää päätoimisesti.

Niin, ap kyllä sanoi, ettei tee tätä työkseen eli ei varmaankaan ENÄÄ omista laajaa tuotevalikoimaa. Jos hällä on meikit ja värit vain omaan tarkoitukseen, ne eivät varmaankaan riitä taikka sovi toiselle sellaisenaan.
Jäkiviisaanaa voisi sanoa, että ehkä olisi kannattanut hieman enemmän pitää yhteyttä aikaisemmin, että tilanne ei tulisi yllätyksenä ja ap olisi kuitenkin ottanut ne omatkin meikkinsä mukaan ja käyttänyt luovuuttaan ja sekoitellut sopivan lopputuloksen...
Onnettomat sattumat ja huono kommunikaatio, kenties pihiys, siinä syitä, joiden seuraukset morsian kärsi sitten juhlapäivänään.

Ihme ap:n lyttäämistä!

Ap ja morsian oivat SOPINEET, että morsian hommaa ap:n listan mukaiset meikit. Telepaattisestiko ap:n olisi pitänyt tajuta, että morsian ei täytä omaa osuuttaan sopimuksesta???

Homma oli yksinomaan morsiamen oma vika. Tavan tampio hän oli. Hänen olisi ehdottomasti pitänyt olla yhteydessä Ap:hen siitä, ettei halua/voi ostaa listan mukaisia tuotteita. Siinä vaiheessa olisi vielä ollut jotain tehtävissä, vaikka sitten ottaa niitä omia vääränsävyisiä meikkejä mukaan sinne saarelle.

Ja tuosta meikkien valuvuudesta... Riippuu täysin meikattavan ihotyypistä, kuinka hyvin hyvä-/huonolaatuinen meikki pysyy. Pihiys+sovitusta luistaminen+rasvainen iho, osoittautuivat tässä morsiamen meikin tuhoksi, ei ap:n toiminta.

Niin, ap kyllä sanoi, ettei tee tätä työkseen eli ei varmaankaan ENÄÄ omista laajaa tuotevalikoimaa. Jos hällä on meikit ja värit vain omaan tarkoitukseen, ne eivät varmaankaan riitä taikka sovi toiselle sellaisenaan.
Jäkiviisaanaa voisi sanoa, että ehkä olisi kannattanut hieman enemmän pitää yhteyttä aikaisemmin, että tilanne ei tulisi yllätyksenä ja ap olisi kuitenkin ottanut ne omatkin meikkinsä mukaan ja käyttänyt luovuuttaan ja sekoitellut sopivan lopputuloksen...
Onnettomat sattumat ja huono kommunikaatio, kenties pihiys, siinä syitä, joiden seuraukset morsian kärsi sitten juhlapäivänään.

Juuri tätä ihmettelinkin, miten maskeeraaja ei omista omassa käytössäänkään sen vertaa perusvalikoimaa?! Tunnen useammankin maskeeraajan ja perusarsenaali aina kotona.
Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Tosi inhottava tilanne. Niillä meikeillä kun todellakin on väliä, vaikka ei aina kallis paras olekaan. Hassua kyllä, että morsian ei ole niihin viitsinyt satsata - jos olet listankin antanut eri vaihtoehtoja. Mutta sinun vika tuo ei kyllä ole. Kyllä paska meikkivoide on paska meikkivoide, sitä ei levitystaidoilla muuteta. Luomiväreissäkin on aivan huiseja eroja, kuin myös irtoripsiliimoissa.

Tilanteena tosi ärsyttävä, koska morsian ei ilmeisesti tajua sitä. Olen itse kampaaja, ja aina painotan todella paljon sitä, että tuotteissa/hiuksissa on eroja. Siltikään juuri ne kaverit ei usein ymmärrä sitä, että mitä eikö minun ohuesta hiirenhännästä saakkaan leijonanharjaa!

[QUOTE="vieras";25046558]Juuri tätä ihmettelinkin, miten maskeeraaja ei omista omassa käytössäänkään sen vertaa perusvalikoimaa?! Tunnen useammankin maskeeraajan ja perusarsenaali aina kotona.
Ei se mitään rakettitiedettä ole.[/QUOTE]

Jos AP ei tee enää maskeeraajan töitä, miksi hänellä olisi perusvalikoimassaan itselleen väärän värisiä meikkivoiteita tai luomiväriä? Ne tuotteet maksaa, paljon, ei niitä ihan muuten vaan yleensä osteta.

Jos AP ei tee enää maskeeraajan töitä, miksi hänellä olisi perusvalikoimassaan itselleen väärän värisiä meikkivoiteita tai luomiväriä? Ne tuotteet maksaa, paljon, ei niitä ihan muuten vaan yleensä osteta.

Aivan. Lisäksi meikit vanhenevat nopeasti, joten jos ei ole noita hommia esim. vuoteen tehnyt, ei siinä omassa perusvalikoimassa todellakaan ole enää kun itselle sopivia meikkejä.

[QUOTE="minä";25046684]Aivan. Lisäksi meikit vanhenevat nopeasti, joten jos ei ole noita hommia esim. vuoteen tehnyt, ei siinä omassa perusvalikoimassa todellakaan ole enää kun itselle sopivia meikkejä.[/QUOTE]

Ja aika usein tuollaisissa tilanteissa pistetään niitä tuotteita myyntiin/kiertoon alalla oleville kollegoille, juuri sen vanhenemisen takia.

Yhteistyössä