Heissan taas!
Joulusta Joulun vietämme meillä kotona, jonne myös isovanhemmat tulevat, ehkä myös sisarukset. Ja pukki tietysti! Itse olen aivan jouluihminen ja käynnissä on jo suunnitelmat joulun sisustukseen, leipomisiin jne. Aivan ihanaa on kynttilän valossa lueskella joululehtiä ja suunnitella...vaikka kaikki nyt ei sitten varmasti toteudukaan=)
Toisaalta nyt on varmasti viimeinen kerta, kun jouluun ehtii todellakin "paneutumaan". Sitten kun on taas töissä, se jää väistämättä vähemmälle.
Kuukautiset ei ole vielä alkaneet, MUTTA mulle laitettiin jo hormoonikierukka. Jotenkin ne neuvolassa puhuivat ihan itsestään selvyytenä, että jos sen ottaa, jälkitarkastus tehdään eri paikassa kuin omassa neuvolassa. Ja koska mä olin sen jo päättänyt ottaa (koska olen sen itselleni hyväksi todennut), en edes ajatellut että se voitaisiin laittaa myöhemminkin kuin jälkitarkastuksessa. No, eipä siinä mitään, mutta kun en yhtään muistanut, että laiton jälkeen sellaista epämääräistä tiputtelua voi olla jonkin aikaakin..arvaatte varmaan millaista se nyt sitten on...mut ehkä sitten kun tasoittuu, menkkoja ei tulis lainkaan. Toivossa on hyvä elää....
Vauvauinnissa emme ole. Esikoisesta kyllä tiedän, että on mukavaa hommaa, mutta näin kolmen kanssa se on jotenkin hankalaa. Vaikka onhan niitä sellaisia perheuinteja. En sitten tiedä, koska uskaltaisi ihan itsekseen mennä vauvan kanssa uimaan...ehkä joskus aamulla, kun siellä on muutenkin just ollut vauvauinti. Mitä mieltä te olette? Onko joku ajatellut mennä uimaan ihan itsekseen?
Velliä en myöskään ole edellisille antanut. Silloin uskoin neuvolantätiä, joka sanoi, ettei siitä mitään hyötyä ole. Tosin nyt olen kyllä huomannut, että aika moni korviketta/velliä saava vauva nukkuu pidempiä pätkiä. Sellaisesta ei meillä ole ainakaan vielä ollut minkäänlaista merkkiä, joten vellikokeilu saattaisi 3kk jälkeen houkuttaa. Saarasannin tissivauva taisi kyllä nukkua koko yön ihan sillä pelkällä tissilläkin! nim.merk. Hiukan kateellinen =)
RokotuksistaRotarokote saatiin viimeksi neuvolassa ja mitään oireita en siinä huomannut. Täältä sitten luin, että jotkut ovat jättäneet jonkun/jotkut rokotteen ottamatta. Ihan mielenkiinnosta kyselenkin, että miksi olette tällaiseen päätökseen tulleet? Itse olen kai niin "hassu", että ei mulle tullut edes mieleen jättää mitään väliin. Tai siis en ole koskaan ajatellut, että se olis mahdollista, vaikka tiedänkin, et se on mahdollista. Olipas nyt vaikeesti selitetty, toivottavasti joku tajusi.
Ja tämä kysymys ei siis missään nimessä ole mikään "Kuka teki oikein ja väärin -kysymys"
Muuten tänne kuuluu kyllä ihan hyvää. Vauva syö ja nukkuu ja nauraa. Ihana tyyppi.
Tänään on nukkunut päiväunia tosi hyvin 2h+3h+ 1,5h. Välillä on päiväunilta heräillyt, mutta nyt siis taas tosi hyvin. Nuhaa kyllä pukkaa just päälle ja toi Nenä-Friida ei taida olla mikään kovin hyvä kaveri pojan mielestä. Mutta se auttaa, sanoo äiti.
Kuuluillaan taas!
Isabella ja ihana tyyppi 2,5kk