Onko 200€/kk hyvä elatusmaksu tässä tilanteessa...?

• Viestiketjun aloittaja "Aislinn"
  • Ensimmäinen viesti
"Aislinn"
Eli ollaan miehen kanssa eroamassa, ollaan asuttu pari kuukautta erillään ja ollaan kahdestaan sovittu että mies maksaa 200€/kk elatusmaksua pojastamme joka on 1-vuotias ja asuu siis minun eli äitinsa luona.

Mietin pitäisikö kuitenkin laskettaa tuo summa lastenvalvojalla...? Minä olen kotihoidontuella eli pienituloinen, mies ansaitsee n. 30 000 € vuodessa... mahtaisiko tuo elatusmaksun suuruus muuttua mihinkään suuntaan lastenvalvojan laskurin mukaan?

no kannattaa ainakin sen verran käydä siellä,että saat mustaa valkoisella,mitä olette sopineet maksettavaksi..mitäs,jos mies joku päivä päättääkin,ettei maksa mitään ja sulla ei ole mitään virallista paperia asiasta?mitäs sitten teet?

pirrr
Eipä se paljon muutu, meillä taitaa olla minimimäärä, hieman yli 200 tosin miehesi tulot ovat paljon paremmat kuin minun exällä =) Suosittelen kuitenkin lastenvalvojalla sopimista sen kannalta että mies jättääkin maksamatta- syystä tai toisesta.

"Aislinn"
Joo, tarkoitus olisi mennä kyllä jossain vaiheessa tekemään sopimus... en ole pitänyt kiirettä koska tiedän että mies haluaa lapsestaan huolehtia ja rahat on tulleet ajallaan. Mutta tuota summaa mietin...?

"äitipuoli"
elatusmaksu minimi reilu 200e??+ mieheni maksaa noin 140e ja pidän sitä suurena.. ihan hyvät tulot meillä... mut mietin et aika paljo yli 10v lapsen elättämiseen ku meilllä kuitenki aina v.loput joten maksamme myös normi elämistä... ehkä meni vähä asian vierestä..

[QUOTE="Aislinn";25035910]Joo, tarkoitus olisi mennä kyllä jossain vaiheessa tekemään sopimus... en ole pitänyt kiirettä koska tiedän että mies haluaa lapsestaan huolehtia ja rahat on tulleet ajallaan. Mutta tuota summaa mietin...?[/QUOTE]

eli pelkäätkö,että mies alkaakin maksaa vähemmän mitä nyt vai mikä siinä mietityttää?siellähän se sitten selviää ja sama kai mikä se summa on,jos se lasketaan oikean laskurin mukaan?silloinhan se on miestäkin kohtaa reilua..

"Aislinn"
eli pelkäätkö,että mies alkaakin maksaa vähemmän mitä nyt vai mikä siinä mietityttää?siellähän se sitten selviää ja sama kai mikä se summa on,jos se lasketaan oikean laskurin mukaan?silloinhan se on miestäkin kohtaa reilua..
No joo... Jos siellä sanotaankin että pitäisi maksaa esim. 170 € ja sitten mies muuttaakin mieltään eikä enää halua maksaa tuota kahta sataa... ;) Mun tuloilla jokaisella eurolla on merkitystä.

"pirr"
[QUOTE="äitipuoli";25035931]elatusmaksu minimi reilu 200e??+ mieheni maksaa noin 140e ja pidän sitä suurena.. ihan hyvät tulot meillä... mut mietin et aika paljo yli 10v lapsen elättämiseen ku meilllä kuitenki aina v.loput joten maksamme myös normi elämistä... ehkä meni vähä asian vierestä..[/QUOTE]

Jos minua tarkoitat niin epähuomiossa jäi mainitsematta /kaksi lasta, oliskin yli 200 lapsesta =)

[QUOTE="Aislinn";25035971]No joo... Jos siellä sanotaankin että pitäisi maksaa esim. 170 € ja sitten mies muuttaakin mieltään eikä enää halua maksaa tuota kahta sataa... ;) Mun tuloilla jokaisella eurolla on merkitystä.[/QUOTE]

no,mä saan kelasta reilun 136€ eli alle kelan oman minimin,koska oikeus teki tälläisen päätöksen..mutta don't worry,jos sun tulot ei riitä niin silloinhan sossun pitää maksaa sulle toimeentulotukea?tai haet asumistukea ensin?

Yhteistyössä