Sisko varasti elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välit poikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välit poikki

Vieras
En tiedä mistä aloittaa. Aivan sama mitä olen halunnut ja haaveillut, vuotta nuorepi sisareni on aina ehtinyt ensin.

Esim. ajattelin aikoinaan että minä tekisin perheessämme ensimmäiset lapsenlapset. Kun olimme yrittäneet mieheni kanssa lähes vuoden, pikkujouluissa sisareni kuulutti ylpeänä että he odottavat esikoistaan. Omamme sai alkunsa hoitojen avulla. Toiseksi hoitojen myötä aloin salaa haaveilla kaksosia. Sisareni sai ne. Kuulemma alkujaan olikin kolme tulossa mutta kaksi saivat syliin.

Lisää esimerkkejä löytyy mm. kuinka hän varasti poikaystäväni, mutta sitten se lurjake petti siskoani ja lähti taas uuden matkaan, mutta oli tuokin aikoinaan kova paukku minulle. Olen blondi ja minua pidetään siskoani (mustat hiukset) tyhmempänä, vaikka kirjoitin häntä paremmin. Ammattimme kuitenkin ovat yhtä korkean koulutuksen takana nykyään.

Viimeisiä kertoja kun jaoin unelmiani sisarelleni, oli kyse talosta kotiseudullamme. Kaunis piparkakkutalo suorastaan upealla tontilla. Tarjouskaupassa oli muutama muukin mukana ja sisareni tiesi millaisen lainalupauksen olimme saaneet (340t) ja millainen pesämuna taustalla oli mukana. He tarjosivat sitten 30t enemmän kuin mitä me pystyimme ja siellä se saakutin noita-akka nyt laittaa haaveideni pihaa talvikuntoon!

Räjähdän.

Ihme kilpailuasetelma teillä... :( Mutta pakko kyllä sanoa, että noihin lapsi-asioihin nyt ei kukaan voi itse vaikuttaa, joten et voi siskoasi syyttää, että hän on saanut "sinun" kaksosesi! Ja miksi sinun ylipäänsä olisi pitänyt saada ensimmäiset lapsenlapset, ei siihen ole mitään esikoisen oikeutta! :O

[QUOTE="vieras";25031451]ymmärrän sinua niin paljon varsinkin jos tunnen sinut. Teksti kuulostaa niin erään T:llä alkavan tekstiltä. Hänellä pikkusisko, jonka nimi alkaa M:llä.[/QUOTE]

Mäkin tunnen sellaisen siskosparin, nuo nimikirjaimet + ap:n kertomus! :O Ei ole tosiaan kiva sisko ap:lla jos on kyseessä samat tyypit...

Sinusta tuntuu, että sisko vie kaikki unelmasi, ja myös toteuttaa ne. Tilanne on varmasti harmillinen!
Valitettavasti tilanne on se, että vain itseään voi muuttaa, toista ei. Et siis voi oikeastaan siskosi tekemisiin vaikuttaa, tietysti voi miettiä, miksi hän tekee asioita, joista tietää sinun pahoitavan mielesi (talokauppa esimerkiksi)

Se, mitä voit tehdä, on olla kadehtimatta siskoasi, tai olla tuntematta katkeruuttavihaa häntä kohtaan. Negatiiviset tunteet kun vaikuttavat SINUN koko elämääsi.

Ethän halua pilata OMAA elämääsi kadehtimalla/olemalla katkera siskollesi?

Siskosi on ehkä lapsuudessa tuntenu kateutta sinua kohtaan, ja nokittelee sinua nyt.

Voit olla vastaisuudessa varovaisempi unelmiesi kertomisen suhteen. Koska olet huomannut, ettei siskoon voi luottaa (taloasia) niin ei sellaisia asioita kannata hänelle kertoa.

Lapsille ei kukaan mitään voi. Sisko ei siihen voi vaikuttaa, että sai kaksoset. Kuulostat kuitenkin hieman katkeralta, ja se on juuri se asia, jota sinun kannattaa käsitellä, ja koittaa päästä siitä yli.

Elä vain rohkeasti omaa elämääsi, ota, mitä elämä vastaan tuo,ja koita ajatella positiivisesti. Matkikoon sisko sitten sinua, kerta hänellä ei omia toiveita ja tavoitteita ole!

Ajattele niin, että vaikka sisko nyt asuu unelmiesi talossa, niin ehkä se tarkoittaa sitä, että sinulle on tulossa jotain parempaa. Sinä saat ostettua talon, joka onkin vielä lähempänä unelmaasi, paremmalla paikalla tai jotain.

Okei, täytyy sanoa että toi talo juttu on todella törkeästi tehty jos tarina on tosi!!

Mutta tohon lapsi asiaan... niin sitä minäkin aikoinaan esikoisena kuvittelin että teen ensimmäiset lapsenlapset ja ne saavat sen erityishuomion mitä itsekin esikoisena olen saanut. Neljä vuotta lapsettomuushoitoja pistää asioita vähän eri perspeltiiviin... Nyt olen raskausviikolla kuusi ja odotan esikoista meidän perheeseen, minulle ja miehelleni. En kenellekään muulle :) (tai siis tietenkin myös suvulle, mutta ymmärrätte varmasti mitä haen takaa ;))

Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja omasta onnellisuudestaan. Kilpailemalla, katkeruudella tai vihalla ei varmasti saavuteta onnellisuutta.

Miksi pitäisi verrata itseään sisareen ja ajatella että hän on saanut asioita joita sinun piti saada..? Eihän sulla niitä kaksosia mahassa ollut..?

Talojuttu on kyllä kurja temppu- mutta menikö se tosiaan juuri noin? Tarkoituksellako siskosi tarjosi enemmän? Jos elämä tosiaan on tuollaista taistelua ja nokittelua, niin parempi varmaan ottaa välimatkaa..

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Siis apua. Milläs oikeudella sinä ajattelit, että juuri sulla on oikeus "tehdä" ekat lapsenlapset? Ja olla siitä sitten katkera siskolle, että hän "ehti" ensin.

Ja siskollako ei ole oikeutta haaveilla talosta?

Ja - voi luoja mitä menoa - ihan tosissasiko jaksat verrata jotakin yo-tuloksia vielä aikuisenakin? Hanki koulutus, ammatti, työ jne., niin ei tarvitse takertua menneeseen.

Poikaystävä-juttu oli kurja, mutta onneksi osoittautui, että se nuorimies ei ollut kummankaan arvoinen.

Talojuttu oli rumasti tehty, mutta jos kerrat tunnet siskosi, niin miksi ihmeessä menet kertomaan hänelle näin tarkkaan tavoittelemistasi asioista? Tyhmää on hakata päätänsä seinää kerta toisensa jälkeen.

Unohda siskosi. Älä keskity hänestä märehtimiseen, vaan ala elää omaa elämääsi.

Muista jutuista en olisi pahoillani,mutta jos siskoni tekisi korkeamman tarjouksen havittelemastamme talosta ja muuttaisi "unelmakotiimme"..en usko,että ikinä vierailisin siinä talossa.

Muut asiat on turhaa ruikutusta, mutta toi talojuttu on todella törkeä temppu siskoltasi. Millainen ihminen edes lähtee sisarensa/muun läheisen kanssa samaan tarjouskauppaan samasta talosta?! Ruuvit löysällä.

Siis apua. Milläs oikeudella sinä ajattelit, että juuri sulla on oikeus "tehdä" ekat lapsenlapset? Ja olla siitä sitten katkera siskolle, että hän "ehti" ensin.

Ja siskollako ei ole oikeutta haaveilla talosta?

Ja - voi luoja mitä menoa - ihan tosissasiko jaksat verrata jotakin yo-tuloksia vielä aikuisenakin? Hanki koulutus, ammatti, työ jne., niin ei tarvitse takertua menneeseen.

Poikaystävä-juttu oli kurja, mutta onneksi osoittautui, että se nuorimies ei ollut kummankaan arvoinen.

Eikö sua harmittaisi yhtään jos siskosi tai vaikka ystäväsi tekisi tarjouksen juuri siitä talosta josta sinä olisit perheesi kanssa unelmoinut,puhunut ja tehnyt tarjouksen?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25031671:
Eikö sua harmittaisi yhtään jos siskosi tai vaikka ystäväsi tekisi tarjouksen juuri siitä talosta josta sinä olisit perheesi kanssa unelmoinut,puhunut ja tehnyt tarjouksen?

No totta kai harmittaisi. Mutta voihan olla, että sisko on haaveillut samasta talosta ihan yhtä kauan, mutta ei vaan ole puhunut haaveestaan ääneen.

Mä en jaksa uskoa, että kukaan tekisi tuollaisia investointeja vain toisen kiusaksi.

No totta kai harmittaisi. Mutta voihan olla, että sisko on haaveillut samasta talosta ihan yhtä kauan, mutta ei vaan ole puhunut haaveestaan ääneen.

Mä en jaksa uskoa, että kukaan tekisi tuollaisia investointeja vain toisen kiusaksi.

Ehkä mä olen tyhmä tai itsekäs,mutta kyl mä ainakin loukkaantuisin jos olisin mun siskolle puhunut jostain talosta ja hän tekis samasta talosta tarjouksen..
Eikä olisi edes maininnut keskustelujen lomassa,että onkin ollut samasta talosta kiinnostunut.

Ööö menikö ihmisiltä jotenkin ohi, että sisko oli varastanut joskus myös ap:n poikaystävän?! Mun mielestäni se todistaa jo, että siskolla on tietty kaava ja tuo talojuttu on taatusti saman kaavan mukaista, eikä mikään sattuma.

Lapsijutut ovat tietysti vähän eri juttu, sille ei voi mitään. Mutta tuo talojuttu on kyllä pohjanoteeraus.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Mä en aikuisten oikeasti usko että joku hankkisi lapsensa ja talonsa sen takia että sisko sellaiset haluaa. Tai poikaystävänsä tai ylipäätään mitään. Siihen että ekat lapsenlapset ois pitänyt olla sun, voin vielä ymmärtää mutta tota muuta tarinaa en.

Jos se on kerran niin hirviö niin miksi kerrot siitä mitä aiot tehdä ja ostaa? Vähemmälläkin tajuaisi että hänelle ei kannata kertoa siitä mitä aikoo.

[QUOTE="vieras";25031833]Hyvin tuntuu tänään taas palstamammat lähtevän trollipeikon kyytiin! Hahahaha :P[/QUOTE]

Trolli tai ei, on tuollaisia oikeastikin... Olen omin silmin nähnyt.

Ota välimatkaa äläkä kerro enää mitään haaveitasi. MÄ tiedän ton, olen kokenut itse samanlaista ja välit kokonaan poikki - parempi niin. Sen piti AINA laittaa kaikessa "PAREMMAKSI" ja oli vain silloin tyytyväinen.i Ja itki jos mulla oli joku paremmin ja sitten "lohdutti" mua reppanaa jos mulla meni huonosti...nauroi siinä sivussa parikin kertaa.
Koki jääneensä lapsena huomiotta ja piti kostaa mulle aikuisiällä kaikki. Kaiken piti olla hällä kalliimpaa ja parempaa, niin monta esimerkkiä olisi etten jaksaisi edes kirjoittaa. Ihan pöljistä asioista lähtien...siis ihan kaikesta!

Nää jotka vähättelee sua ja sun kokemaasi, eivät oo ikinä kohdanneet tälläista ja eivät VOI uskoa. Mutta näitä on. Mulla on myös aikoinaan "kaverit" tehnyt tuota että pitää olla parempi kuin minä. Ja enpä muuhun vedä kuin siihen - että mä olin tosi KAUNIS sillon nuorena ja pojat, miehet tuli kehumaan jopa vastaantullessaan kaudulla. Silloin oikein näki kun parilla savu kihisi korvista.Ja sain valita (tai tulin valituksi) miesten piireissä. Enkä tosiaan tyrkyllä oo koskaan ollut, no aika on korjannut tämänkin asian. Minäkin vanhenen.

Mutta se on sulle jostain katkera ja saa hyvän/voittajaolon vain sua nokittamalla. Jätä omaan oloonsa.

Väitän että suurin osa aikuisista ihmisistä elää omaa elämäänsä eikä osta taloja tai hanki lapsia siksi että kiusaisi toisia. En minä ainakaan ymmärrä miksi mun pitäisi myös asua ahtaasti, jos sisarukseni asuu vanhassa talossa ahtaasti?

Unelmat voivat olla ihan omia, esim. minä olen hankkinut sellaisen koulutuksen, asioita ja tavaroita kun itse halusin. Pitäisikö ylimääräiset rahat laittaa vain pankkitilille korkoa kasvamaan, ettei kukaan vain tule kateelliseksi jos ei tienaa yhtä paljon?

Elämä on oikeasti aika epäreilua ja oikeudenmukaisuus ei aina toteudu niin että kaikki saisivat yhtä paljon kaikkea. Mutta se että sun siskosi tahallaan veisi sinulta asioita, ei kyllä todennäköisesti ole totta. Hänelläkin on oikeus hankkia lapsia silloin kun haluaa jne. Näissä asioissa ei ole vuoronumeroita.

Ehkä se talo oli molempien unelmatalo. Mun on ainakin hiton vaikea kuvitella, että kukaan tekisi talokauppoja vain siskoaan kiusatakseen.

Tai hankkisi lapsia siskonsa kiusaksi.

Poikaystävätemppu nyt on mikä on, mutta jos ja kun se on muinaishistoriaa niin antaisin olla, pääsisin yli.

Ap, pysyt siskosi varjossa tasan niin kauan kun haluat siellä pysyä.

Yhteistyössä