Eiliset syömiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 50 kg ylipainoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";25030487]Höpö höpö. Olen aikoja sitten laihduttanut 20kg ja pitänyt ne poissa. Nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Juon tarpeeksi vettä ja syön yli 500g kasviksia päivässä.[/QUOTE]

Jaa no ehkä sinä et ole nähnyt nälkää, mutta minä olen. Olen miettinytkin, että kun pääsen normaalipainoon niin miten saan painon pysymään kurissa. Mulla on tosi vähäinen energiankulutus ja ei kärsi syödä paljoa. Nyt syön n. 1400 kcal päivässä ja liikun ja käyn töissä ja mulla on nälkä usein. Silti paino tippuu vain puolisen kiloa viikossa.

Vähärasvaisia tuotteita kannattaa valita juurikin maitotuotteista. kunhan sitä juustoa ei sitten höylää siihen entistä enempi, kun on kevyempää.
keho tarvitsee rasvaa ehdottomasti ja ruoan laitossa pitääkin käyttää esim rypsiöljyä. mutta silti kannattaa karsia noi kovat rasvat pois ja ihan itte lisäillä hyvää sellaista. itse lurautin kaurapuuroon öljyä, sekä tonnikalan ostan vedessä ja lisään siihen itse öljyn. kun en voi olla varma mitähän öljyä siinä mahtaa oikeesti olla.

Maitotuotteista pitäisi valita nimenomaan täysrasvaisia tuotteita, sillä maitorasva auttaa painonhallinnassa ja voi alentaa sydäninfarktin riskiä naisilla. Se tonnikalan öljyn laatu selviää kun katsot siitä purkin kyljestä.

[QUOTE="vieras";25030501]Jaa no ehkä sinä et ole nähnyt nälkää, mutta minä olen. Olen miettinytkin, että kun pääsen normaalipainoon niin miten saan painon pysymään kurissa. Mulla on tosi vähäinen energiankulutus ja ei kärsi syödä paljoa. Nyt syön n. 1400 kcal päivässä ja liikun ja käyn töissä ja mulla on nälkä usein. Silti paino tippuu vain puolisen kiloa viikossa.[/QUOTE]

Söin laihduttaessa 1200kcal/vrk. Paitsi yhtenä päivänä viikossa söin kulutuksen verran. Laihduin sen puoli kiloa viikossa myös. Liikun lähinnä kävellen joka päivä kun käyn asioilla ja kaupossa yms. Syön yleensä kasviksia joka ruualla reilusti, annokset on silloin tällöin kieltämättä vähän isoja mutta vielä yhdelle lautaselle mahtuu. Kyllä kukkuralautasellinen ruokaa pitää nälän 4h seuraavaan ruokaan asti minulla.

Maitotuotteista pitäisi valita nimenomaan täysrasvaisia tuotteita, sillä maitorasva auttaa painonhallinnassa ja voi alentaa sydäninfarktin riskiä naisilla. Se tonnikalan öljyn laatu selviää kun katsot siitä purkin kyljestä.

Emmää luota niihin purkkeihin :D

me just koulussa käydään noita ravintoasioita läpi, mutta tää jakaa niin mielipiteitä, että on turha lähtee siitä kinaamaan. itse en kovaa rasvaa käytä jos se on mahdollista.

Emmää luota niihin purkkeihin :D

me just koulussa käydään noita ravintoasioita läpi, mutta tää jakaa niin mielipiteitä, että on turha lähtee siitä kinaamaan. itse en kovaa rasvaa käytä jos se on mahdollista.

Totta.

En minäkään mihinkään hämäriin tonnikalapurkkeihin välttämättä luottaisi, mutta tunnetumpien merkkien mömmöt menisivät kyllä alas hyvässä uskossa. Mutta kukin tyylillään toki :)

[QUOTE="vieras";25030501]Jaa no ehkä sinä et ole nähnyt nälkää, mutta minä olen. Olen miettinytkin, että kun pääsen normaalipainoon niin miten saan painon pysymään kurissa. Mulla on tosi vähäinen energiankulutus ja ei kärsi syödä paljoa. Nyt syön n. 1400 kcal päivässä ja liikun ja käyn töissä ja mulla on nälkä usein. Silti paino tippuu vain puolisen kiloa viikossa.[/QUOTE]

Tuohon 1400 kaloriin täytyy katsoa mitä syö, että ei jää nälkä. Jos syö kermaperunotia tai suklaata, kaloreita tulee pienestä määrästä jo paljon, ja sitten ei jää tilaa sellaiselle ruoalle joka oikeasti poistaisi nälän. Suosittelen esim. aamupalalle kananmunia, välipaloille rahkaa ja marjoja. Kaurapuuro & raejuusto & sokeriton mehukeitto on myös täyttävä ja melko vähäkalorinen vaihtoehto.

Mutta tosiaan jos kalorit kuluu pullaan tai suklaalevyyn, niin varmasti tulee laihduttaessa nälkä.

kuinka paljon sä liikut päivässä? mitä sä syöt kun näet nälkää? tuommoinen 1400kcal on mulle sellanen määrä ettei kyllä ole nälkä, riippuu mitä ruokaa valitsee syödä.
silti tuo on hyvä määrä syödä, kun kerta sillä laihdut niin älä vain laske kalorimäärää, mutta ruoan laatua kannattaa ehkä tarkastella, jos valitset erilaisia, vähempi kalorisia niin voisit syödä useammin, auttas ehkä siihen nälkään.
raskas liikunta lisää nälän tunnetta, liikkumisen jälkeen kannattaa ja pitääkin syödä, proteiini on siihen parasta.

kuinka paljon sä liikut päivässä? mitä sä syöt kun näet nälkää? tuommoinen 1400kcal on mulle sellanen määrä ettei kyllä ole nälkä, riippuu mitä ruokaa valitsee syödä.
silti tuo on hyvä määrä syödä, kun kerta sillä laihdut niin älä vain laske kalorimäärää, mutta ruoan laatua kannattaa ehkä tarkastella, jos valitset erilaisia, vähempi kalorisia niin voisit syödä useammin, auttas ehkä siihen nälkään.
raskas liikunta lisää nälän tunnetta, liikkumisen jälkeen kannattaa ja pitääkin syödä, proteiini on siihen parasta.

Komps.

Mä olen nyt pudottanut sen 12 kg, eikä ole kertaakaan tarvinnut nälkää nähdä. Sen 1400 kaloria saa kulutettua järkevästi tai vähemmän järkevästi. Kannattaa siis tosian tarkistaa sen safkan sisältöä...josko sitä kautta saisi nälänkin pysymään poissa :)