Jos sinulla mahdollisuus valita niin kumpaan menisit töihin

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lähikauppaan joka ihan lähellä kotiasi ja auki 07.00-22.00 joka päivä.

vai

Menestyvään vaate firmaan joka on n.6km:n päässä kotoasia eli matkaa yhteensä päivittäin 12km pyöräilyaikana pyörällä talvisin kävellen säällä kun säällä. Ja auki arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-14.
 
....
Jos palkka ois sama, niin lähikauppaan. Vaatekaupat (ja ne myyjät) ovat ihan hirveitä.

Tosin vaatekaupassa ois ehkä rennompaa, pienessä lähikaupassa myyjällä on koko ajan hommia, usein pitänee hyllyttää ja olla kassalla samaa aikaa, ehkä stressaavaa?
 
"vieras"
Vaatekauppaan, koska uskon että työ olisi mielekkäämpää ja työajat olisi paremmat. Matka ei ole ongelma eikä mikään, olen kulkenut vastaavaa ennenkin, sellaisiin kellonaikoihin kun ainakaan kävelyteitä ei ollut aurattu ja paikassa jossa lunta tulee PALJON. Käytin talvellakin pyörää jos keli oli sellainen, että pystyi ajamaan.
 
"aloittaja"
Jos palkka ois sama, niin lähikauppaan. Vaatekaupat (ja ne myyjät) ovat ihan hirveitä.

Tosin vaatekaupassa ois ehkä rennompaa, pienessä lähikaupassa myyjällä on koko ajan hommia, usein pitänee hyllyttää ja olla kassalla samaa aikaa, ehkä stressaavaa?
Itse taas juurikin kaipaan sitä tekemistä. Olen ollut miltei 10vuotta töissä paikassa jossa todella tehdään duunia ja ruokatauko pidetään jos ehditään meiningillä joten voisin kuvitella että saattaisin tylsistyä vaatekaupassa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25024593]Vaatekauppaan, koska uskon että työ olisi mielekkäämpää ja työajat olisi paremmat. Matka ei ole ongelma eikä mikään, olen kulkenut vastaavaa ennenkin, sellaisiin kellonaikoihin kun ainakaan kävelyteitä ei ollut aurattu ja paikassa jossa lunta tulee PALJON. Käytin talvellakin pyörää jos keli oli sellainen, että pystyi ajamaan.[/QUOTE]

Juu ei mullekaan matka ongelma. Onko sulla talvella ajettaessa pyörässä talvirenkaat? Ovatko kalliit? Suositteletko?
 
"""""
Onko sinulla pieniä lapsia?? Miten hoito onnistuu? Jos pieniä lapsia itse ehkä menisin mielummin vaateliikkeeseen koska työajat paremmat. Muuten olen itse ollut sekä vaate-, että elintarvikealalla ja tykkäsin molemmista :)
 
"poikia3"
[QUOTE="aloittaja";25024603]Itse taas juurikin kaipaan sitä tekemistä. Olen ollut miltei 10vuotta töissä paikassa jossa todella tehdään duunia ja ruokatauko pidetään jos ehditään meiningillä joten voisin kuvitella että saattaisin tylsistyä vaatekaupassa.[/QUOTE]

Mä en ole ollut vaatekaupassa töissä, mutta kenkäkaupassa kylläkin. Ja kyllä sielläkin tehtiin koko ajan töitä.

Jos asiakkaita ei ollut, siivottiin asiakkaiden jälkiä. Laitettiin kenkiä takaisin hyllyihin ja järjestettiin niitä, siivottiin laukku, käsine ja lompakkotiskejä. Purettiin myyntiin tulevia kenkiä ja muita tavaroita esiin ja järjestettiin hyllyjä uudestaan, että uudet tavarat saatiin myyntiin ja houkuttelevasti esille. Myytävistä tavaroista pitää myös pyyhkiä pölyjä, vaikka muuten siivouksen tekikin siivooja.
 
"aloittaja"
[QUOTE=""""";25024635]Onko sinulla pieniä lapsia?? Miten hoito onnistuu? Jos pieniä lapsia itse ehkä menisin mielummin vaateliikkeeseen koska työajat paremmat. Muuten olen itse ollut sekä vaate-, että elintarvikealalla ja tykkäsin molemmista :)[/QUOTE]

On kaksi pientä lasta, mutta kenties tuolla lähikaupassa onnistuisi minulla vain aamuvuorot.

Itseäni kiinnosta oikeastaan molemmat vaikka ehkä enempi houkuttas tuo vaateliike, mut minua vähän jänskättää se jos tylsistyisin siellä täysin, koska siis tottunut todellakin siihen että töissä tehdään töitä koko se 8h
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25024613]Juu ei mullekaan matka ongelma. Onko sulla talvella ajettaessa pyörässä talvirenkaat? Ovatko kalliit? Suositteletko?[/QUOTE]

En yhtään muista talverenkaiden hintaa kun en itse niitä hankkinut... Mutta suosittelen! Itse jaoin joskus myös talvella mainoksia pyörällä ja selvisin sen painavan laukun kanssa vaikka tiet oli peilijäässä, varovainen piti toki olla. Olen ajanut myös ilman talvirenkaita talvisin, mutta kyllä ne tekee liikkumisesta mukavampaa. Asuin niin että busseja kulki tosi harvoin, joten kuljin pyörällä todella paljon koulu- ja työmatkoja, kauppareissuja jne. Helposti tuli päivässä yli 15 km liikuntaa pyörällä jos kävin töiden jälkeen vielä jossain, joten siihen nähden ne talvirenkaat varmasti ovat maksaneet itsensä takaisin :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="poikia3";25024661]Mä en ole ollut vaatekaupassa töissä, mutta kenkäkaupassa kylläkin. Ja kyllä sielläkin tehtiin koko ajan töitä.

Jos asiakkaita ei ollut, siivottiin asiakkaiden jälkiä. Laitettiin kenkiä takaisin hyllyihin ja järjestettiin niitä, siivottiin laukku, käsine ja lompakkotiskejä. Purettiin myyntiin tulevia kenkiä ja muita tavaroita esiin ja järjestettiin hyllyjä uudestaan, että uudet tavarat saatiin myyntiin ja houkuttelevasti esille. Myytävistä tavaroista pitää myös pyyhkiä pölyjä, vaikka muuten siivouksen tekikin siivooja.[/QUOTE]

Joo niin varmasti sielläkin hommaa riittää, mut tarkoitin tässä lähinnä että työtahti on hieman erilainen.
 
"vieras"
[QUOTE=""""";25024646]Useimmiten myyntialalla mennään TES-in palkkataulukkojen mukaan eli sama palkka olis molemmissa silloin.[/QUOTE]

Toisaalta lähikaupassa voi päästä tekemään vuoroja joissa hyvät lisät, jolloin palkka nousee aika kivasti verrattuna siihen että tekisi vain sillä peruspalkalla kaikki tunnit. En ole varma kaupan kassan palkoista, itse sain grilli-kioskilla normaalisti muistaakseni 7,7e/tunti, mutta parhaista vuoroista taisin saada noin 17e tunnilta (la-su yö). Iltalisä oli siellä tosi pieni, mutta käsittääkseni kaupan kassoilla taas parikin euroa? :)
 
"""""
Aika lailla itsestä kiinni tylsistyykö ;) Omasta kokemuksesta voin sanoa, että molemmissa riitti töitä. Olen myös itse sellainen, että pitää olla kokoajan jotain tekemistä enkä tykkää seistä tyhjänpanttina. Toki riippuu varmasti paljon paikkakunnasta, että miten vilkas liike on. Vaateliikkeessä on aina myynnin lisäksi vaatteiden viikkausta/järjestelyä, varaston siivousta, hinnoittelua, puutteiden kirjaamista ym...
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25024674]En yhtään muista talverenkaiden hintaa kun en itse niitä hankkinut... Mutta suosittelen! Itse jaoin joskus myös talvella mainoksia pyörällä ja selvisin sen painavan laukun kanssa vaikka tiet oli peilijäässä, varovainen piti toki olla. Olen ajanut myös ilman talvirenkaita talvisin, mutta kyllä ne tekee liikkumisesta mukavampaa. Asuin niin että busseja kulki tosi harvoin, joten kuljin pyörällä todella paljon koulu- ja työmatkoja, kauppareissuja jne. Helposti tuli päivässä yli 15 km liikuntaa pyörällä jos kävin töiden jälkeen vielä jossain, joten siihen nähden ne talvirenkaat varmasti ovat maksaneet itsensä takaisin :)[/QUOTE]

Kyllä ne varmasti on hintansa väärti jos pyörää tosiaan käyttää. Ja tosiaan minusta tuo työmatkojen ynnä muiden kulkeminen jollain muulla kuin autolla on vaan hyvästä vaikka välillä vähän pänniskin. Tulee oikeasti liikuttuakin. Minusta tuntuu että autolla ajaessa vaan laiskistuu.
Mut täytyypä ottaa noista talvirenkaista selvää tässä. :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25024674]En yhtään muista talverenkaiden hintaa kun en itse niitä hankkinut... Mutta suosittelen! Itse jaoin joskus myös talvella mainoksia pyörällä ja selvisin sen painavan laukun kanssa vaikka tiet oli peilijäässä, varovainen piti toki olla. Olen ajanut myös ilman talvirenkaita talvisin, mutta kyllä ne tekee liikkumisesta mukavampaa. Asuin niin että busseja kulki tosi harvoin, joten kuljin pyörällä todella paljon koulu- ja työmatkoja, kauppareissuja jne. Helposti tuli päivässä yli 15 km liikuntaa pyörällä jos kävin töiden jälkeen vielä jossain, joten siihen nähden ne talvirenkaat varmasti ovat maksaneet itsensä takaisin :)[/QUOTE]

Kyllä ne varmasti on hintansa väärti jos pyörää tosiaan käyttää. Ja tosiaan minusta tuo työmatkojen ynnä muiden kulkeminen jollain muulla kuin autolla on vaan hyvästä vaikka välillä vähän pänniskin. Tulee oikeasti liikuttuakin. Minusta tuntuu että autolla ajaessa vaan laiskistuu.
Mut täytyypä ottaa noista talvirenkaista selvää tässä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25024704]Toisaalta lähikaupassa voi päästä tekemään vuoroja joissa hyvät lisät, jolloin palkka nousee aika kivasti verrattuna siihen että tekisi vain sillä peruspalkalla kaikki tunnit. En ole varma kaupan kassan palkoista, itse sain grilli-kioskilla normaalisti muistaakseni 7,7e/tunti, mutta parhaista vuoroista taisin saada noin 17e tunnilta (la-su yö). Iltalisä oli siellä tosi pieni, mutta käsittääkseni kaupan kassoilla taas parikin euroa? :)[/QUOTE]

Mitäh?? Palkka 7,70e tunti?? Huh sentään.
Ei kai missään siwassa tai valintatalossa nuin huonot palkat ole?? En ainakaan usko kyllä!!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25024735]Mitäh?? Palkka 7,70e tunti?? Huh sentään.
Ei kai missään siwassa tai valintatalossa nuin huonot palkat ole?? En ainakaan usko kyllä!![/QUOTE]

Mulla se meni muistaakseni kuitenkin ihan kaupan alan tesin mukaan, mutta olin 11kk siellä töissä ja ekan vuoden ajalta taitaa saada vain 80% siitä normaalipalkasta. En kyllä muista tarkemmin miten noi meni, mutta muistaakseni kaverilla kaupan kassalla oli huonompi peruspalkka (6,5-7e) mutta huomattavasti paremmat lisät (iltalisä useita euroja kun mulla oli varmaan alle euron jne.) Kummallakaan ei ollut alan koulutusta, vaan lukion aikana/jälkeen noita hommia tehtiin :)
 
"Lilli"
Minun mielestäni taas lähikaupassa olisi todennäköisestii paremmat työajat. Vaateliikkeessä olisit varmaankin töissä n.10-18, kumpaankaan päähän päivää ei jää paljon omaaa aikaa. Lähikaupassa vuorosi olisi esim. 6-14, 14-22, niissä jäisi iltaan tai aamupäivään monta tuntia omaa aikaa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Lilli";25024887]Minun mielestäni taas lähikaupassa olisi todennäköisestii paremmat työajat. Vaateliikkeessä olisit varmaankin töissä n.10-18, kumpaankaan päähän päivää ei jää paljon omaaa aikaa. Lähikaupassa vuorosi olisi esim. 6-14, 14-22, niissä jäisi iltaan tai aamupäivään monta tuntia omaa aikaa.[/QUOTE]

Tämä pointti kävi myös itsellä mielessä ja plussat sille kyllä!
 

Yhteistyössä