Jospa täältä löytyisi ratkaisu tähän(kin) pulmaan? Mikron sijoituksesta asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiötä uudistan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiötä uudistan...

Vieras
Mä nyt olen saanut päähäni, että tarvitsen keittiön työtasoille enemmän tyhjää tilaa - tasoa on siis kaksi reilun metrin mittaista pätkää, ja niistäkin toisesta tuo mikroaaltouuni lohkaisee ison osan. Ja sitten on vielä vedenkeitintä ja leivänpaahdinta jne. Mulla olisi keittiökaapiston vieressä seinällä kohta, johon mikron voisi melko luontevasti sijoittaa (pienen arkkupakastimen yläpuolella - onkohan se ongelma?), mutta miten mä sen tonne seinälle iskisin? (Kyseessä on kiviseinä...) Keksiskös joku Sisustus-Sirpa tai Nikkaroitsija-Nipa mulle jonkun visuaalisesti ja mekaanisesti kestävän ratkaisun? :)

Sopivan järeät kannattimet vain, niin saat mikron seinälle. Rautakaupassa osaavat neuvoa oikeanlaiset.

Isovanhemmilla on mikro kodinhoitohuoneessa. Tilaa olisi kyllä keittiössäkin, mutta se siirrettiin kerran juhlabuffetin tieltä kodinhoitohuoneeseen ja tykkäsivät että saa jäädä sinne, eikä rumenna keittiötä.

En saa kuvaa laitettua, kun en pysty siirtämään kuvia tähän koneelle. Mutta ajattelemani tila on sellainen, että se on vielä periaatteessa keittiötä, tai oikeastaan ruokailutilaa. Näkyy osittain olohuoneeseen ja siksi kiinnityssysteemin ei tarttis olla kaikista karuimmasta päästä :) Ikean keittiösarjaan kuuluisi sellainen mikrohylly, joka on siis avohylly ja sen yläpuolella vielä pieni kaappi. Mutta se on tavallaan ihan oikea kaapiston osa, ja koska ikean kaapistot on syvempiä kuin meidän nykyinen, niin ei varmaan näyttäisi kovin hyvältä sellainen muutaman sentin muusta kaapistosta ulkoneva osio :D Ehkä pitää tosiaan marssia rautakauppaan. *kiittää vinkistä*

Hei jee! Kyllä mä ajattelinkin, että muistakin kuin Ikean keittiömallistoista voisi löytyä, mutta en kuitenkaan netistä löytänyt mitään sopivaa. Vaan nyt kun laitoin googleen juurikin tuon sanan kalustetukku, niin sieltähän löytyi ihan sen niminen kauppa, ja sieltä jopa löytyi vaivattomasti mikrokaappi, jonka syvyys täsmää nykyisten kaappien kanssa - jippii! Kiitti! Taidan tietää, mihin suuntaan maanantaina shoppailemaan ;)

Hei jee! Kyllä mä ajattelinkin, että muistakin kuin Ikean keittiömallistoista voisi löytyä, mutta en kuitenkaan netistä löytänyt mitään sopivaa. Vaan nyt kun laitoin googleen juurikin tuon sanan kalustetukku, niin sieltähän löytyi ihan sen niminen kauppa, ja sieltä jopa löytyi vaivattomasti mikrokaappi, jonka syvyys täsmää nykyisten kaappien kanssa - jippii! Kiitti! Taidan tietää, mihin suuntaan maanantaina shoppailemaan ;)

Jos kaappitilasta ei ole puutetta, niin riittää, että siihen entiseen kaappiin laittaa vaan lyhyemmän oven, jolloin alin hylly jää avoimeksi mikroa varten. Silloin kun meidän keittiön kaapistoa laitettiin, niin tuota mikrohyllyä ei ollut kuin ns. matalammassa kaapistomallissa, meillä on korkeammat ja mikrokaappi on samankorkuinen muiden kanssa, ovi on vaan kaapin yläosassa.

Yhteistyössä